Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Ponad 100 tys. ton artykułów rolno-spożywczych - dla najuboższych

0
Podziel się:

Ponad 100 tys. ton artykułów - m.in. zbożowych, mlecznych,
owocowo-warzywnych i mięsnych - trafi w br. do 8 tys. organizacji charytatywnych - poinformowała
Agencja Rynku Rolnego. Na realizację programu w Polsce Komisja Europejska przeznaczyła ok. 331,7
mln zł.

Ponad 100 tys. ton artykułów - m.in. zbożowych, mlecznych, owocowo-warzywnych i mięsnych - trafi w br. do 8 tys. organizacji charytatywnych - poinformowała Agencja Rynku Rolnego. Na realizację programu w Polsce Komisja Europejska przeznaczyła ok. 331,7 mln zł.

W poniedziałek w komunikacie rzeczniczka prasowa Agencji Rynku Rolnego Iwona Ciechan poinformowała, że Agencja podpisała umowy z 22 przedsiębiorcami wybranymi w drodze przetargów na dostarczanie artykułów spożywczych do organizacji charytatywnych w ramach programu realizowanego w 2012 roku.

W tym roku dostawy żywności trafią do ponad 120 magazynów należących do czterech uprawnionych organizacji charytatywnych. Za pośrednictwem ok. 8 tys. lokalnych organizacji charytatywnych i pożytku publicznego żywność ma zostać przekazana osobom najbardziej potrzebującym w całym kraju.

"Łącznie w ramach programu realizowanego w 2012 roku do organizacji trafi ponad 100 tys. ton artykułów spożywczych z różnych grup towarowych (zbożowe, mleczne, owocowo-warzywne, mięsne, cukier i olej rzepakowy). Dostawy artykułów mlecznych do magazynów organizacji charytatywnych są realizowane od marca 2012 roku, a dostawy artykułów z innych grup towarowych rozpoczną się od lipca 2012 roku" - czytamy w komunikacie.

Na realizację programu w 2012 roku Komisja Europejska przeznaczyła 500 mln euro. Uczestniczy w nim 20 państw. Polska jest trzecim krajem, po Włoszech i Hiszpanii, pod względem wielkości budżetu przeznaczonego na program. Na realizację programu w Polsce Komisja Europejska przeznaczyła 75,3 mln euro, czyli ok. 331,7 mln zł.

Agencja podkreśliła, że zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady, wybór produktów do dystrybucji powinien uwzględniać wartość odżywczą i możliwości dystrybucyjne organizacji. (PAP)

pad/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)