Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Ponad 176 tys. uczestników kampanii społecznej "Policzmy się" z rakiem

0
Podziel się:

Ponad 176 tys. osób wzięło udział w tegorocznej edycji akcji "Policzmy się".
Jej celem było zwrócenie uwagi na problem nowotworów poprzez "policzenie się" w internecie osób,
które pokonały chorobę, leczą się, lub solidaryzują się z osobami chorymi.

Ponad 176 tys. osób wzięło udział w tegorocznej edycji akcji "Policzmy się". Jej celem było zwrócenie uwagi na problem nowotworów poprzez "policzenie się" w internecie osób, które pokonały chorobę, leczą się, lub solidaryzują się z osobami chorymi.

Czwarta edycja ogólnopolskiej akcji rozpoczęła się 9 maja i trwała tydzień. Internauci "liczyli się", pisali swoje listy do raka i słowa uznania dla chorych zmagających się z nowotworem. W ten sposób organizatorzy chcieli pokazać, że nowotwór to nie wyrok, a chorzy mogą liczyć na wsparcie.

Organizatorem akcji była poznańska Fundacja Ludzie dla Ludzi. Jak powiedział w piątek PAP jej prezes Dariusz Godlewski, tegoroczne zainteresowanie przedsięwzięciem przerosło wszelkie oczekiwania.

"Nie spodziewaliśmy się ani takiej liczby osób, które +liczyły się+ na stronie, ani liczby wpisów. Wpisy są świadectwem, że z rakiem można wygrać, są też akumulatorem energii, która może być wykorzystana przez właśnie walczących z chorobą nowotworową" - powiedział.

Podczas trzech poprzednich edycji policzyło się w sumie ok. 50 tys. osób. Przyczyn tak dużego zainteresowania tegoroczną kampanią Godlewski upatruje m.in. w uczestnictwie w niej znanych osób. Jak przyznał, wpływ popularnych osób na świadomość społeczną i kształtowanie postaw zdrowotnych potwierdził przykład Angeliny Jolie. Aktorka poddała się prewencyjnej mastektomii w związku z dużym ryzykiem zachorowania na raka piersi.

Akcję "Policzmy się" wsparli w tym roku m.in. aktorzy: Jerzy Stuhr, Wiktor Zborowski, Weronika Książkiewicz, Maria Niklińska, Maciej Musiał; dziennikarze: Patricia Kazadi, Agnieszka Szulim; sportowcy: Mariusz Czerkawski, Przemysław Saleta, Monika Pyrek; piosenkarki: Tatiana Okupnik, Maryla Rodowicz oraz restauratorka Magda Gessler.

Partnerem tegorocznej edycji kampanii została spółka Ekstraklasa S.A. Piłkarze nagrali swoją wersję spotu telewizyjnego promującego akcję. Przed spotkaniami minionej kolejki ligowej, przy stadionach w całej Polsce pojawiły się mammobusy, w których Panie mogły za darmo się zbadać.

Na stronie www.policzmysie.pl przez cały rok działa społeczność ludzi, którzy wzajemnie się wspierają, wymieniają poradami i prowadzą swoje blogi.

Co roku 140 tys. ludzi dowiaduje się o tym, że ma raka. Chorych w Polsce jest kilkaset tysięcy. (PAP)

rpo/ pz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)