Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 21 listopada godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 21 listopada godz. 15

BRE BANK SA - MBANK SA

Od 25 listopada, po 21 latach obecności na giełdzie, BRE Bank SA zmieni się w mBank SA. Od tej daty bank będzie świadczył usługi pod nowym, wspólnym logo.

Od poniedziałku mBank zastąpi dotychczasową markę BRE Bank i MultiBank. Najprawdopodobniej w ciągu kilku dni zmieni się także nazwa, pod którą spółka jest notowana na GPW, a także jej ticker (na MBK).

Do końca 2013 roku Dom Inwestycyjny BRE Banku zmieni nazwę na mDom Maklerski (formalna nazwa: Dom Maklerski mBanku SA).

BRE Bank Hipoteczny SA zmieni nazwę na mBank Hipoteczny SA, BRE Leasing na mLeasing SA, BRE Faktoring na mFaktoring, BRE Wealth Management na mWealth Management, BRE Corporate Finance na mCorporate Finance, a BRE.locum na mLocum.

Według wcześniejszych informacji rebranding dotychczasowych oddziałów MultiBanku i BRE Banku na mBank zakończy się do końca I kwartału 2014 r., a proces połączenia placówek detalicznych i korporacyjnych zakończy się w 2018 r.

Szyldy będą podlegać stopniowej wymianie od 25 listopada. Na szyldach oddziałów korporacyjnych pod logo mBanku znajdzie się dopisek "oddział korporacyjny".

Nowy logotyp mBanku będzie się zmieniał w zależności od rodzaju oferty i segmentu klienta. Stworzono jego pięć wersji kolorystycznych - podstawowy (zastępuje dotychczasowe logo mBanku), logotyp premium (zastępuje markę MultiBanku), logotyp korporacyjny (zastępuje markę BRE Banku), logotyp dla firm i logotyp dla klientów private bankingu.

Proces rebrandingu w grupie BRE rozpoczął się w czerwcu, kiedy to mBank zyskał nowy logotyp, system transakcyjny oraz odmieniony serwis informacyjny.

Akcje BRE Banku są notowane na GPW od października 1992 roku.

CERTUS CAPITAL

Grupa Certus Capital zadebiutuje we wtorek 26 listopada na rynku NewConnect - podała spółka w komunikacie prasowym.

Do obrotu wprowadzonych zostanie 207 tys. praw do akcji nowej emisji, z której spółka pozyskała 1,1 mln zł brutto. Spółka sprzedała oferowane akcje po 5,35 zł.

Spółka podała, że pozyskane z emisji środki przeznaczy przede wszystkim na powiększenie portfela inwestycyjnego oraz wzmocnienie działu sprzedaży.

Prognoza Certus Capital na 2013 r. zakłada osiągnięcie 1,8 mln zł przychodów i 500 tys. zł zysku netto. Po trzech kwartałach tego roku grupa wypracowała 1,19 mln zł przychodów i 245 tys. zł zysku netto.

Grupa Certus Capital specjalizuje się w działalności doradczo - inwestycyjnej związanej głównie rynkami Catalyst i NewConnect. W przyszłym roku spółka chce zrealizować co najmniej 10 projektów na tych rynkach.

ETIHAD AIRWAYS

Linie lotnicze Etihad (przewoźnik Zjednoczonych Emiratów Arabskich), które planują wejść do Polski ze swoją ofertą, przygotowują się do uruchomienia od 1 kwietnia 2014 r. połączeń z Wrocławia do Berlina - poinformował zarząd wrocławskiego lotniska.

Jak powiedział PAP prezes Portu Lotniczego Wrocław Dariusz Kuś, dzięki uruchomieniu lotów do Berlina, Wrocław zyska kolejne połączenie z dużym hubem przesiadkowym. "Skorzystają na tym w dużej mierze klienci biznesowi. W sektorze międzynarodowych połączeń sieciowych od wielu miesięcy notujemy wzrosty. Wrocław stał się ważnym ośrodkiem biznesowym, co potwierdzają ostatnie decyzje przewoźników z tego segmentu" - dodał Kuś.

Trasę Wrocław-Berlin mają obsługiwać samoloty Saab 2000, które zabiorą na pokład 50 pasażerów.

PAIiIZ, POLSKA WSCHODNIA

Firmy z sektora spożywczego w największym stopniu skorzystały z programu promocji gospodarczej Polski Wschodniej, który realizuje Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) - podano w przekazanym PAP komunikacie. Dzięki organizowanym targom czy misjom gospodarczym, od początku programu w 2010 roku firmy spożywcze zawarły 269 kontraktów na kwotę ponad 97 mln zł. Pod względem wartości kontraktów lepszy okazał się jedynie sektor lotniczy, które wyniosły 128,9 mln zł.

Firmy spożywcze w nowe linie produkcyjne zainwestowały - 4,7 mln zł, w nowe fabryki - 1 mln zł, w inny sprzęt - blisko 3 mln zł. Dane uzyskano na podstawie ankiet nadesłanych przez 171 przedsiębiorstw, które odpowiedziały na badanie.

"Sektor spożywczy jest domeną Polski Wschodniej. Produkty rolno-spożywcze wytwarzane w tym regionie są cenione na rynkach międzynarodowych i spełniają najwyższe wymagania jakościowe i smakowe. Przedsiębiorcy sektora rolno-spożywczego licznie i aktywnie uczestniczą w targach zagranicznych i misjach wyjazdowych organizowanych przez PAIiIZ. Dzięki temu mają okazję dotarcia ze swoją ofertą do nowych kontrahentów, a często również poszerzenia rynków zbytu. Polska żywność jest ceniona nie tylko w krajach europejskich, czy USA, ale również w tak odległych kulturowo państwach, jak np. Arabia Saudyjska" - mówi cytowana w komunikacie członek zarządu PAIiIZ Bożena Czaja.

Jan Mirończuk z firmy Komirex z Siemiatycz, która działa w przetwórstwie runa leśnego podkreśla w komunikacie, że wyjazdy są szansą na bezpośrednie rozmowy z kontrahentami. Podkreśla, że jest to ważne tym bardziej, że wielu firm z Polski Wschodniej nie byłoby stać na wygospodarowanie pieniędzy na taką promocję.

Program promocji gospodarczej Polski Wschodniej PAIiIZ będzie realizować do połowy 2015 roku. Z UE z programu Rozwój Polski Wschodniej pochodzi na ten cel 86 mln zł. Z programu Rozwój Polski Wschodniej korzystają województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie. Dotychczas z programu promocji skorzystało prawie 1,5 tys. przedsiębiorców i blisko 400 samorządowców, dla których zorganizowano 123 wydarzenia promocyjne. Swoje różnego rodzaju "zyski" firmy oszacowały na kwotę ponad 331 mln zł. (PAP)

seb/ asa/ mki/ pel/ osz/ kwa/ kow/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)