Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 14 czerwca godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 14 czerwca godz. 15

PKN ORLEN

PKN Orlen otrzymał nagrodę specjalną za prowadzenie relacji inwestorskich przy wykorzystaniu nowoczesnych metod komunikacji internetowej w V edycji konkursu "Złota Strona Emitenta".

Jak poinformował płocki koncern, nagroda Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych przyznana została za jakość i sposób komunikacji spółki z rynkiem inwestorów oraz analityków giełdowych.

W ramach konkursu zorganizowanego pod przewodnictwem prezesa Giełdy Papierów Wartościowych oceniano m.in. przydatność informacji spółek, szybkość i sposób udzielanych odpowiedzi przez biura relacji inwestorskich.

PKN Orlen podał, iż nowością w komunikacji tej spółki z rynkiem inwestorów i analityków jest wersja mobilna opublikowanego ostatnio Raportu Rocznego za 2011 r.

Za politykę informacyjną i komunikację z inwestorami PKN Orlen otrzymał dotychczas m.in. nagrody: trzykrotnie "Best investor relations by a Polish company" - wyróżnienie przyznane przez prestiżowy miesięcznik IR Magazine oraz "The Best Annual Report 2010" za raport roczny w formie internetowej, nagrodzony przez Instytut Rachunkowości i Podatków.

REDAN

Szacunkowe skonsolidowane przychody grupy Redan w maju wyniosły 36,3 mln zł i były o 22 proc. wyższe rok do roku. Szacunkowa wartość skonsolidowanej marży handlowej w maju wynosiła 46 proc. i była niższa o 2 pkt. proc. od marży zrealizowanej w analogicznym okresie 2011 roku - podała spółka w komunikacie.

Narastająco, po pięciu miesiącach 2012 r., sprzedaż grupy Redan wyniosła 160,9 mln zł i była o 14 proc. wyższa rdr, marża w tym okresie była na poziomie blisko 46 proc. - zbliżonym do roku wcześniej.

Spółka podała, że w sieci dyskontowej poziom sprzedaży w maju wyniósł 19,6 mln zł, co oznacza wzrost o 20 proc. rdr, a za 5 miesięcy osiągnął 83,3 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. rdr. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wyniosła ponad 39 proc. i była wyższa o blisko 1 pkt proc. od analogicznego okresu roku ubiegłego.

Sieć Textilmarket na koniec maja składała się z 265 sklepów własnych o łącznej powierzchni 58,4 tys. m kw., co oznacza 24 proc. przyrost powierzchni handlowej rdr.

Wartość sprzedaży na rynku modowym grupy Redan w maju wyniosła 16,7 mln zł - wzrost o 24 proc. rdr, a za 5 miesięcy 77,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. Szacunkowa wartość marży handlowej w maju wynosiła 54 proc., co oznacza poziom niższy od ubiegłorocznego o ok. 6 pkt. proc., a za 5 miesięcy bieżącego roku - 52 proc., czyli o blisko 2 pkt. proc. mniej niż w 2011 r.

W sieci marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec maja funkcjonowało 221 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,8 tys. m kw., co oznacza wzrost o 20 proc. rdr. (PAP)

pel/ mb/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)