Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 15.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 sierpnia godz. 15.15

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 23 sierpnia godz. 15.15

LPP

LPP chce w kolejnych latach powiększać powierzchnię sieci sklepów netto o 25-30 proc. rocznie - poinformował na konferencji prasowej wiceprezes spółki Dariusz Pachla. Dodał, że w II połowie 2012 roku LPP chce zwiększyć powierzchnię sklepów netto o 58 tys. metrów kwadratowych, a całoroczne nakłady na rozwój sieci szacuje na 210 mln zł.

"Do końca roku chcemy zwiększyć powierzchnię netto sieci sklepów o 58 tys. metrów kwadratowych. W całym roku nakłady szacujemy na 210 mln zł, z czego po pierwszym półroczu wydaliśmy 80 mln zł" - powiedział Pachla.

"Nie planujemy zmiany modelu finansowania nakładów na rozwój sieci - w dalszym ciągu będą to środki własne plus ewentualnie kredyt" - dodał.

Wiceprezes poinformował również, że w kolejnych latach spółka będzie chciała utrzymać tempo wzrostu powierzchni netto sklepów z tego roku (w całym 2012 r. planowany jest wzrost o 28 proc.).

"Strategia jest taka, że chcielibyśmy w ciągu najbliższych lat utrzymać 25-30-proc. tempo wzrostu powierzchni netto. Układ geograficzny będzie podobny, z tym że chcielibyśmy mocniej rozwijać się w krajach UE, takich jak Czechy, Słowacja, kraje nadbałtyckie" - powiedział.

Na koniec pierwszego półrocza powierzchnia sieci sklepów LPP wynosiła 381,4 tys. metrów kwadratowych.

Pachla podał, że przy uruchomieniu nowej marki w marcu 2013 r. LPP planuje otworzyć pod nowym brandem ok. 30 sklepów. Dodał, że w przyszłym roku sklepy nowej marki mają być uruchamiane wyłącznie w Polsce.

"Do końca 2013 r. sklepów nowej marki może być 30-50. Będzie to brand dla młodych dziewcząt w wieku gimnazjalnym i licealnym, powierzchnia sklepów będzie zbliżona do tej w Housie czy Croppie. Nazwa nowej marki to Sinsay" - powiedział.

W II półr. LPP będzie celowało w utrzymanie marży brutto na sprzedaży w okolicach 57 proc.

"Będziemy walczyć o to, żeby marża była zbliżona do ubiegłorocznej, kiedy wyniosła ok. 57 proc." - powiedział Pachla.

Wiceprezes LPP potwierdził, że nadal możliwe jest wypracowanie przez spółkę w tym roku 300 mln zł zysku netto.

W 2011 r. LPP wypracowało 268,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej.

Zysk netto grupy LPP w II kwartale 2012 roku wyniósł 77,5 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Wynik okazał się być niższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 83,8 mln zł.

Zysk operacyjny w II kwartale wyniósł 114 mln zł i był 4,5 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 109,1 mln zł EBIT.

Przychody grupy wyniosły w II kwartale 760,1 mln zł, zgodnie z konsensusem.

W całym I półroczu 2012 grupa LPP wypracowała 111,12 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 78,3 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wzrósł do 156,07 mln zł z 98,5 mln zł w analogicznym okresie 2011 roku, a przychody wzrosły o 31 proc. rdr, do 1,42 mld zł z 1,08 mld zł rok wcześniej.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I półroczu 2012 roku 55,2 proc. wobec 55,5 proc. przed rokiem.

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 26 proc., a istotny udział w tych kosztach mają wydatki ponoszone na funkcjonowanie placówek detalicznych.

Łączna powierzchnia handlowa, która determinuje wysokość tych kosztów wzrosła w porównaniu z czerwcem 2011 roku o ok. 18 proc.

LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2012 roku o 14,7 proc., a w drugim kwartale o 13,5 proc. rdr (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP).

W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 782,2 mln zł, w placówkach Cropp Town 251,6 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 185,6 mln zł, w sklepach Mohito 100,4 mln zł.

W I połowie 2012 grupa LPP uruchomiła nowe sklepy o łącznej powierzchni ok. 37,8 tys. mkw., zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 381,3 tys. mkw (978 sklepów), z czego 128,7 tys. mkw. (290 sklepów) poza granicami Polski.

NETIA

Netia obniżyła prognozę przychodów do 2,125 mld zł w 2012 roku z wcześniej prognozowanych 2,185 mld zł i podtrzymała prognozę 600 mln skorygowanego EBITDA oraz 125 mln zł skorygowanego EBIT - poinformowała spółka w komunikacie. Grupa obniżyła także prognozę nakładów inwestycyjnych do 270 mln zł z 300 mln zł.

Prognoza marży skorygowanego EBITDA na 2012 rok została podwyższona do 28,2 proc. z 27,5 proc.

"Ze względu na wolne tempo wzrostu rynku i ogólnie trudne warunki handlowe na rynku klientówindywidualnych, w szczególności w segmentach rynku opartych na wysokich wolumenach i niskim ARPU (średni miesięczny przychód na klienta), Netia obniża dzisiaj prognozę na 2012 r. dla przychodów i liczby usług (RGUs) do odpowiednio 2.125 mln zł i 2.750.000 usług" - podała spółka.

Spółka podała, że nakłady inwestycyjne (z wyłączeniem akwizycji i nakładów zw. z procesem integracji) wyniosą w 2012 roku 270 mln zł i będą stanowiły 13 proc. przychodów, a nie 14 proc. przychodów jak prognozowano wcześniej.

"Korzystne trendy w rentowności pozwalają utrzymać prognozę skorygowanego zysku EBITDA na poziomie 600 mln zł, a nakłady inwestycyjne i dodatkowe nakłady na projekty integracyjne są obecnie prognozowane w wysokości odpowiednio 270 mln zł oraz do 30 mln zł. Obniżenie prognozy nakładów inwestycyjnych na 2012 r. jest związane z niższym poziomem zmiennych nakładów inwestycyjnych skorelowanych z wolumenami przyłączeń klientów, w tym zwłaszcza urządzeń abonenckich (CPE) i dekoderów (STB), spowolnieniem rozbudowy sieci NGA i ogólnymi inicjatywami optymalizacyjnymi" - podano.

Netia podwyższyła prognozę skorygowanych przepływów wolnych środków pieniężnych na poziomieoperacyjnym (skoryg. OpFCF) do 330 mln zł z 300 mln zł.

Prognoza liczby usług RGU na 2012 rok została obniżona do 2,750 mln z 2,9 mln.

"Pomimo spodziewanej w nadchodzących kwartałach poprawy wyników sprzedaży, pierwotna prognoza dla liczby usług jest obecnie nieosiągalna ze względu na rozczarowujące wyniki za I półrocze 2012 r. Nowa Netia koncentruje się na podwyższaniu łącznej liczby usług (RGU - "revenue generating units") w ramach swej bazy klientów, kładąc nacisk na usługi oferowane w pakietach i podwyższanie poziomu średniego przychodu na klienta" - poinformowała Netia.

Netia zaznaczyła, że prognoza nie uwzględnia wpływu jednorazowych kosztów operacyjnych oraz nakładów inwestycyjnych związanych z procesem integracji, które są szacowane na poziomie odpowiednio do 50,0 mln zł i do 30,0 mln zł.

Prognoza długoterminowa do 2020 roku pozostaje niezmieniona (skorygowana marża EBITDA utrzymana w przedziale 27-29 proc.; nakłady inwestycyjne poniżej 15 proc. w trakcie procesu modernizacji sieci w latach 2011-2013, a po zakończeniu modernizacji spadek do 10-12 proc. przycnodów; przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym OpFCF powyżej 12 proc. przychodów; stopniowy wzrost liczby RGU, a liczba usług RGU na jednego klienta osiągnie poziom 2.0x).

Netia podtrzymuje 130 mln zł rocznych synergii na poziomie przepływów środków pieniężnych do 2014 roku, związanych z pełną integracją spółek z Grupy Telefonii Dialog oraz spółki Crowley Data Poland (CDP) - wynika z komunikatu Netii.

"Szeroko zakrojony projekt integracji Dialogu i Crowley'a z Grupą Netia, nazywany przez nas +CDN+, w II kwartale nadal nabierał tempa, znacząco przyczyniając się do poprawy wyników pomiędzy kolejnymi kwartałami. Wszystko wskazuje dziś na to, że projekt przyniesie prognozowane 130 mln zł rocznych synergii na poziomie przepływów środków pieniężnych do 2014 r." - powiedział cytowany w komunikacie Mirosław Godlewski, prezes Netii.

Netia kupiła Telefonię Dialog oraz CDP w grudniu 2011 roku.

Cytowany w komunikacie Jon Eastick, dyrektor finansowy Netii, powiedział, że pierwszy z dwóch planowanych etapów zwolnień grupowych w Grupie Netii przynosi już częściowo efekty, ale znaczące oszczędności w obszarze wynagrodzeń będą najbardziej widoczne w III i IV kwartale 2012 roku, zaś niemal wszystkie koszty dotyczące zwolnień zostały uwzględnione w rezerwie utworzonej już w I półroczu 2012 r., która wyniosła 17,5 mln zł.

"Jak ma to miejsce w przypadku większości przejęć, głównym źródłem synergii w projekcie CDN jest sama organizacja. Obecnie aktywne zatrudnienie wynosi 2.396 osób, o 14 proc. mniej niż poziom pro forma w analogicznym okresie ubiegłego roku. Rozpoczęliśmy pierwszy z dwóch planowanych etapów zwolnień grupowych, które łącznie obejmą w 2012 r. 519 osób. Jego efekty widać już częściowo w obecnym poziomie zatrudnienia, jednak znaczące oszczędności w obszarze wynagrodzeń będą najbardziej widoczne w III i IV kwartale 2012 r. Z drugiej strony niemal wszystkie koszty dotyczące zwolnień zostały uwzględnione w rezerwie utworzonej już w I półroczu 2012 r. i wynoszącej 17,5 mln PLN" - powiedział Eastick.

"W ramach projektu CDN, w ubiegłym tygodniu Netia i Ericsson ogłosiły rozszerzenie umowy serwisowej na utrzymanie i zarządzanie sieciami telekomunikacyjnymi Dialogu i Crowley'a. Pozwoli to zmniejszyć zatrudnienie w Nowej Netii o kolejnych 190 etatów, a firmie Ericsson pozwoli osiągnąć korzyści w wydajności z tytułu połączenia nowych kadr i obecnego zespołu profesjonalnych serwisantów" - dodał.

TAURON

W IV kwartale 2012 r. Tauron będzie gotowy do przeprowadzenia emisji obligacji skierowanej do inwestorów instytucjonalnych. Wartość pierwszej emisji, mającej na celu zbadanie rynku, miałaby wartość minimum 200 mln zł. W najbliższych tygodniach spółka rozpocznie proces wyboru doradcy inwestycyjnego, a obecnie jest w trakcie wyboru drugiej agencji ratingowej - poinformował wiceprezes Tauronu Krzysztof Zawadzki.

"W czwartym kwartale będziemy gotowi z wyjściem na polski rynek z emisją obligacji skierowaną do inwestorów instytucjonalnych" - powiedział dziennikarzom Zawadzki.

Na pytanie, jaka mogłaby być wartość powiedział: "Minimum 200 mln zł byłoby całkowicie realne", zaznaczając, że pierwsza emisja miałaby na celu zbadanie rynku.

"Chcielibyśmy zobaczyć, jakie będą podaż i popyt i jaka będzie cena. Chcielibyśmy pozyskać inwestorów, przekonać ich do spółki" - powiedział.

Poinformował, że spółka rozważa emisję obligacji pięcioletnich lub siedmioletnich.

"Jeśli cena pięciolatek byłaby zbliżona do siedmiolatek, to wolelibyśmy pewnie siedmiolatki" - powiedział.

Ocenił, że spread uzyskany niedawno przez PGNiG przy emisji pięcioletnich obligacji o wartości 2,5 mld zł (Wibor 6-miesięczny plus 1,25 bps) był "interesujący".

"W najbliższych tygodniach wystartujemy z wyborem banku bądź konsorcjum banków do procesów związanych z emisją obligacji. Ten doradca miałby spojrzeć na nasz program inwestycyjny i doradzić źródła finansowania" - powiedział.

Tauron jest w trakcie wyboru drugiej agencji ratingowej. "Myślę, że w październiku moglibyśmy wybrać firmę (ratingową) i podpisać umowę" - powiedział wiceprezes.

Poinformował, że ewentualna emisja euroobligacji to prawdopodobnie najwcześniej przyszły rok.

W tym roku spółka chce wydać na inwestycje ponad 3 mld zł (w pierwszym półroczu CAPEX wyniósł ok. 1,23 mld zł). W przyszłym roku wydatki mają być wyższe.

Strategia Tauronu do 2020 roku zakłada nakłady inwestycyjne na poziomie 44 mld zł. Spółka podtrzymuje, że nie chce przekroczyć długu netto/EBITDA na poziomie 2,5x.

Na koniec półrocza zadłużenie finansowe netto/EBITDA wynosiło 1,28x. Na koniec roku ma wynieść ok. 1,5x.

Tauron nie przewiduje zmiany polityki dywidendowej w aktualizowanej strategii - poinformował Zawadzki. "Nie sądzę, by polityka dywidendowa się zmieniła" - powiedział.

Prezes Tauronu Dariusz Lubera powiedział, że we wrześniu, październiku zaktualizowana strategia powinna być w większości gotowa.

"Istotny jednak będzie wpływ +trójpaku+, a zwłaszcza ustawy o OZE. Możliwe, że pełna aktualizacja przeciągnie się na okres po wejściu ustawy w życie, chyba że jej wejście znacznie się przedłuży, poza pierwsze półrocze przyszłego roku" - powiedział na konferencji prezes Lubera.

Prezes informował wcześniej, że jeżeli ustawa o OZE wejdzie w życie w obecnie proponowanym kształcie, to Tauron dokona weryfikacji strategii rozwoju w tym obszarze swojej działalności.

Rząd chce uchwalić tzw. trójpak energetyczny, czyli nowelizację ustawy Prawo energetyczne oraz ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz prawo gazowe do końca roku.

Tauron zapowiadał wcześniej, że w latach 2010-2012 chce przeznaczać na dywidendę około 30 proc. skonsolidowanego zysku netto. Potem dywidenda ma wzrosnąć do 40-50 proc.(PAP)

pel/ bas/ kuc/ gsu/ asa/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)