Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 27 stycznia godz. 20

*Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 27 stycznia godz. 20 *

BYTOM

Bytom w ramach restrukturyzacji planuje zakończyć działalność produkcyjną i przekazać ją nowo założonej spółce zależnej, a skoncentrować się na działalności handlowej - poinformowała spółka w komunikacie.

"Restrukturyzacja przeprowadzona zostanie poprzez utworzenie nowej jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której wszystkie udziały zostaną objęte przez Spółkę oraz przeniesienie do niej działalności produkcyjnej prowadzonej obecnie przez Spółkę w jej zakładzie w Tarnowskich Górach" - napisano.

Bytom podał, że wyodrębnienie działalności produkcyjnej w odrębnej spółce przyczyni się do uzyskania oszczędności kosztowych, pozwoli na lepszą organizację i kontrolę procesów produkcyjnych oraz stworzy możliwości dysponowania aktywami, które docelowo nie będą wykorzystywane w działalności produkcyjnej.

GRUPA LOTOS

Grupa Lotos podtrzymuje plan zwiększenie udziału w rynku detalicznym do 10 proc. w perspektywie do 2015 roku z 7 proc. na koniec 2010 roku. Lotos chce osiągnąć ten udział nie tylko organicznie, ale też dzięki nowym stacjom m.in. brandu ekonomicznego, które zacznie otwierać w 2011 roku. Do końca marca poda nazwę nowej ekonomicznej marki - poinformował w czwartek wiceprezes ds. handlu Maciej Szozda.

"Jeśli chodzi o 10 proc. udziału w rynku detalicznym to do 8,0 proc. dojdziemy rozwijając sieć w oparciu o rozwój organiczny i poprzez uatrakcyjnianie oferty, a pozostałe 2,0 proc. poprzez pozyskanie nowych lokalizacji, przejęcia zamykanych stacji niezależnych i wprowadzenie brandu ekonomicznego na obszarach o mniejszym potencjale rynkowym" - powiedział na konferencji prasowej Szozda.

"To mniej więcej oznacza, że nowych stacji powinniśmy mieć między 100 a 150 (...), żeby sieć była optymalna powinna mieć więcej stacji własnych niż franczyzowych, ale jeśli ktoś się do nas zgłosi i byłoby na odwrót to nie odmówimy" - dodał.

Obecnie Grupa Lotos ma sieć ok. 314 stacji.

Szozda powiedział też, że do końca marca Lotos poda nazwę nowego brandu ekonomicznego stacji benzynowych. "Chcemy do końca pierwszego kwartału zakomunikować pomysł na tę markę i na koniec marca na pewno to ogłosimy. Ale to nie będzie marka oderwana od marki Lotos (...). Na pewno jeszcze w tym roku pojawi się pierwszych kilka stacji marki ekonomicznej" - powiedział wiceprezes.

Szozda powiedział też, że strategia Grupy Lotos na lata 2011-2015 roku zakłada inwestycje w rozwój segmentu handlowego (w tym rozwój segmentu detalicznego) na poziomie ok. 1,0 mld zł.

Dodał, że w budżecie 2011 roku założone są inwestycje w rozwój sieci detalicznej na poziomie ok. 180 mln zł, zaś większych nakładów CAPEX można się spodziewać w latach 2014-2015.

Szozda powiedział też, że Grupa Lotos będzie chciała wejść mocniej w rynek paliw lotniczych i zwiększyć udział w tym rynku do 50 proc. Obecnie Lotos dostarcza paliwo lotnicze na lotnisku Gdańsk-Rębiechowo, we Wrocławiu oraz w Rzeszowie. Spółka Lotos Tank planuje uruchomić tzw. tankowanie "do skrzydła" również na lotniskach w Warszawie, Krakowie i Katowicach.

"Zamierzamy wybudować w 2011 roku infrastrukturę pozwalającą m.in. na handel na lotnisku Okęcie. (...) Dziś mamy relatywnie nieduży udział w rynku paliw lotniczych, a chcielibyśmy dojść do 50 proc." - powiedział wiceprezes.

Według szacunków Lotosu potencjał produkcyjny średnich destylatów, czyli olejów napędowych i paliw lotniczych rafinerii w Gdańsku wrośnie o ponad 80 proc. w 2011 roku.

Szozda powiedział też, że obecnie Grupa Lotos ma 30 proc. udziału w hurtowym rynku paliw w Polsce wobec 29,5 proc. na koniec trzeciego kwartału 2010 roku.

"Po zawartej kontraktacji na 2011 rok myślę, że 30-proc. udział w rynku już osiągnęliśmy. W 2011 roku kontraktacja przekroczyła już 9 mld zł" - powiedział Szozda.

Szozda powiedział też, że według prognoz Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego rynek oleju napędowego wzrośnie w ciągu czterech najbliższych lat o 2,5 mln m ton do 17,8 mln ton. W tym samym czasie rynek benzyny i lekkiego oleju opałowego będzie kształtował się na stabilnym poziomie.

"Według prognoz wzrost popytu na krajowym rynku paliw wyniesie 2 proc. rocznie do 2015 roku. Popyt na olej napędowy wzrośnie do 17,8 mln ton w 2015 roku, benzyn do 6,2 mln ton, a oleju opałowego do 1,2 mln ton" - powiedział Szozda.

Zgodnie ze strategią na 2010-2015 Grupa Lotos chce zwiększyć udział w rynku hurtowym paliw do 30 proc., a w rynku detalicznym do 10 proc. Wolumen sprzedaży paliw ma natomiast być w 2015 roku o 15 proc. większy niż moce produkcyjne Rafinerii w Gdańsku, które obecnie wynoszą 10,5 mln ton (z czego 5,5 mln ton olej napędowy, 2,3 mln ton benzyny silnikowe, 1,7 mln ton produkty ciężkie i 1,0 mln ton produkty inne w tym LPG).

MONNARI

Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Monnari Trade zdecydowało o emisji 12,5 mln akcji serii G bez prawa poboru w ramach subskrypcji prywatnej - poinformowała w czwartkowym komunikacie spółka.

Monnari zaoferuje 7,5 mln akcji Mirosławowi Misztalowi, a po 2,5 mln akcji spółce MW Inwestycja i spółce Inwest.

Cenę emisyjną akcji serii G ustalono na 0,8 zł.

Spółka informowała wcześniej, że środki z emisji umożliwią jej wykonanie zawartego z wierzycielami układu.

OPTEAM, AWF

Opteam zawarł z AWF w Warszawie umowę na dostawę i wdrożenie systemu informatycznego wspierającego prowadzenie prac badawczo-naukowych oraz współdzielenie i publikację wyników prac. Wartość umowy, która realizowana będzie w konsorcjum ze spółką Partners in Progress to blisko 5,5 mln zł brutto - poinformował Opteam w komunikacie.

W ramach umowy konsorcjanci dostarczą i zainstalują również serwery oraz kioski informacyjne wraz z niezbędnym wyposażeniem i oprogramowaniem, a także przeszkolą pracowników uczelni w zakresie obsługi nowego systemu.

Opteam będzie odpowiadał za realizację części kontraktu o wartości 3,2 mln zł brutto.

PKP Polskie Linie Kolejowe

Kapsch CarrierCom zainstaluje na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe stacje bazowe GSM-R oraz sprzęt do transmisji danych na odcinku trasy kolejowej o długości 84 km. Wartość zlecenia opiewa na 11 mln euro, czyli 44,2 mln złotych.

GSM-R (GSM for Railways) to system łączności cyfrowej oparty na standardzie GSM, zaprojektowany dla zapewnienia komunikacji obejmującej przesył głosu i danych pomiędzy pracownikami firm zajmujących się transportem kolejowym.

"Dzięki ujednoliconemu systemowi GSM-R międzynarodowe pociągi towarowe i osobowe potrzebują już tylko pokładowego systemu komunikacyjnego, który ponadto zawiera wiele dodatkowych funkcji optymalizujących komunikację. Dzięki temu pociągi mogą jeździć szybciej i z większą częstotliwością. Oprócz tego nowy system umożliwia zastosowanie szeregu aplikacji, z których korzystać mogą nie tylko operatorzy pociągów, lecz także klienci kolei" - poinformowała w czwartek w komunikacie firma Kapsch CarrierCom

Oprócz budowy stacji bazowych GSM-R na odcinku 84 km na Dolnym Śląsku zlecenie obejmuje także utworzenie zapasowych sieci w Warszawie oraz w Poznaniu, które mają stanowić bazę dla dalszego rozwoju całej sieci.

TP

Rada nadzorcza Telekomunikacji Polskiej powołała Jacques de Galzain na członka zarządu ds. finansów oraz Jacka Kowalskiego na członka zarządu ds. zasobów ludzkich - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie.

Rada zdecydowała także o powołaniu Piotra Muszyńskiego na kolejną kadencję.

Jacques de Galzain do grupy France Telecom - Orange dołączył w marcu 2006 roku jako dyrektor ds. rachunkowości grupy, kierując systemami informacji finansowych.

Od grudnia 2009 r. jest zatrudniony w TP SA na stanowisku dyrektor Grupy TP ds. rachunkowości oraz pełni funkcję członka zarządu ds. finansów w PTK Centertel.

Jacek Kowalski jest związany z grupą TP od ponad 9 lat.

QUMAK-SEKOM

Qumak-Sekom podpisał z PZU umowę na usługi wsparcia IT i wdrożenie rozwiązań dotyczących świadczenia usług Service Desk. Wartość zlecenia przekroczy 10 proc. kapitałów własnych, które na koniec III kw. wynosiły 75,8 mln zł.

Informatyczna spółka podpisała też umowę z Erbudem o wartości 14,3 mln zł netto na wykonanie robót elektroenergetycznych, teletechnicznych i oświetlenia nawigacyjnego w ramach budowy części lotniczej Lotniska Warszawa - Modlin - poinformował Qumak-Sekom w komunikacie.

Kontrakt z PZU został podpisany na trzy lata. Qumak-Sekom nie podał dokładnej wartości umowy, gdyż wynagrodzenie z tytułu jej realizacji będzie zależało od ilości zrealizowanych usług. Według nieoficjalnych informacji PAP realna wartość tego kontraktu jest szacowana na ponad 10 mln zł.

Prace jakie Qumak-Sekom ma wykonać w ramach budowy części lotniczej Lotniska Warszawa - Modlin mają zostać zakończone do 15 lutego 2012 r.(PAP)

her/ seb/ gsu/ bas/ asa/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)