Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek 20 września godz. 20
Anwil
Zarząd włocławskiego Anwilu ponownie wezwał akcjonariuszy mniejszościowych, których akcje podlegają przymusowemu wykupowi, do ich złożenia w nieprzekraczalnym terminie do 9 października 2012 r. pod rygorem ich unieważnienia na podstawie art. 358 Kodeksu spółek handlowych.
Jak poinformował Anwil w czwartkowym komunikacie, chodzi o akcjonariuszy, którzy akcji podlegających wykupowi nie złożyli w spółce, za pośrednictwem Centralnego Domu Maklerskiego Pekao SA. Poprzedni termin wezwania minął 9 września.
Anwil przypomniał, że 19 września w Monitorze Sądowym i Gospodarczym ukazało się ogłoszenie z ponownym wezwaniem w sprawie przymusowego wykupu akcji spółki.
Uchwałę w sprawie przymusowego wykupu akcji akcjonariuszy mniejszościowych Zwyczajne Walne Zgromadzenie Anwilu przyjęło 27 lipca 2012 r.
Zobowiązanym do wykupienia akcji jest PKN Orlen, akcjonariusz większościowy Anwilu, posiadający obecnie 99,54 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki; 0,46 proc. to akcjonariat rozproszony. Cena wykupu jednej akcji została ustalona przez biegłego na 118,29 zł.
Anwil jest jednym z wiodących w Polsce zakładów w sektorze Wielkiej Syntezy Chemicznej. Spółka jako jedyna w kraju produkuje suspensyjny polichlorek winylu, wykorzystywany m.in. do produkcji granulatów, profili budowlanych, rur wodociągowych i kanalizacyjnych, a nawet drobnego sprzętu medycznego. Anwil jest też znaczącym producentem nawozów azotowych - saletry amonowej i saletrzaku.
OT LOGISTICS
Firma logistyczna OT Logistics (dawniej Odratrans) złożyła w Komisji Nadzoru Finansowego prospekt emisyjny w związku z planowanym debiutem na warszawskiej giełdzie - podała spółka w komunikacie prasowym.
Jak informowała wcześniej spółka, środki z emisji akcji mają zostać przeznaczone na inwestycje w portach Trójmiasta oraz budowę dwóch kolejowych terminali kontenerowych: jednego na wschodniej granicy Polski i drugiego, koło Grodna.
Na początku tego roku spółka podawała, że z emisji spółka chciałaby pozyskać 60-80 mln zł.
OT Logistics to grupa transportowa skupiona wokół obszarów logistyki, transportu i spedycji.
Transport śródlądowy jest realizowany przez spółkę Odratrans w Polsce(transport na Odrze) oraz spółkę Deutsche Binnenreederei AG w Niemczech(Niemcy, obszar między Odrą a Renem). Z tego segmentu pochodzi około 40 proc. przychodów grupy. Działalnością śródlądową zajmuje się również, wchodząca w skład grupy spółka Żegluga Bydgoska, która prowadzi żeglugę na Wiśle.
Działalność spedycyjna, która również odpowiada za ok. 40 proc. przychodów grupy realizowana jest przez spółki Rentrans Cargo (spedycja morska i kolejowa) oraz Rentrans International Spedition (spedycja kolejowa, głównie transgraniczna).
Uzupełnienie działalności stanowią przychody z wykorzystania infrastruktury grupy, w skład której wchodzą udziały w Porcie Handlowym w Świnoujściu i porcie w Kołobrzegu oraz terminal kolejowy w Świsłoczy(Białoruś)i udziały w terminalu w Medyce. Grupa ma obecnie 46,2 proc. udziału w spółce Port Handlowy Świnoujście Sp. z o.o.. W czerwcu OT Logistics podpisała wstępną umowę na nabycie kolejnych 46,2 udziałów od DB Schenker Rail Polska S.A.
Właścicielami Odratrans są dwa fundusze typu private equity: I Fundusz Mistral (75 proc. akcji) oraz NPN II S.A. R.L. (Nova Polonia Natexis II - 25 proc.).
W pierwszym półroczu OT Logistics wypracowała 6,4 mln zł zysku netto, 14,4 mln zł zysku netto oraz 239,3 mln zł przychodów ze sprzedaży.
ROHLIG SUUS LOGISTICS
W październiku w podpoznańskim Tarnowie Podgórnym rozpocznie działalność nowy kompleks logistyczny firmy Rohlig Suus Logistics o powierzchni około 12 tys. 500 m kw. 25 proc. powierzchni stanowi terminal przeładunkowy - poinformowała w czwartek PAP rzecznik Agnieszka Haponik z biura prasowego firmy.
W porównaniu z dotychczasową siedzibą znacząco wzrośnie powierzchnia terminalowa, a liczba doków zostanie podwojona. Nowy obiekt będzie posiadał 27 doków w części terminalowej, z dodatkową zewnętrzną rampą dla samochodów dystrybucyjnych, oraz 12 doków załadowczych w części magazynu wysokiego składowania.
Jednocześnie do rozładunku i załadunku może podjechać nawet 45 aut ciężarowych. Oznacza to, że możliwości jednoczesnej obsługi samochodów wzrosną o blisko 240 proc. Istotną część inwestycji stanowi także magazyn o powierzchni 8 tys. 855 m kw. Podczas jego budowy zastosowano nowoczesne rozwiązania technologiczne, które wpłyną na niższe koszty utrzymania obiektu, jak np. grubsza warstwa izolacyjna oraz oszczędnościowy system oświetleniowy. (PAP)
mb/ kpr/ kuc/ osz/ bno/