Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz.20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz.20

Przegląd wiadomości ze spółek, czwartek godz.20

BIO INVENTIONS

Spółka BIO Inventions, dystrybutor produktów biotechnologicznych, pozyskała z emisji prywatnej 0,5 mln zł. Po planowanym na marzec wejściu na rynek NewConnect spółka rozważy kolejną emisję akcji - poinformował w komunikacie Wrocławski Dom Maklerski, który przeprowadzał emisję.

Pieniądze z emisji BIO Inventions, której głównymi akcjonariuszami są fundusz BIO-MED Capital oraz Stem Cells Spin, przeznaczy na budowę kanału dystrybucji produktów biotechnologicznych polskich firm. "Inwestorzy wzięli pod uwagę model biznesowy przedsięwzięcia. BIO Inventions już na starcie ma dostęp do innowacyjnych biotechnologicznych produktów, które będzie dystrybuowała, stąd w zasadzie od pierwszego dnia, gdy rozpocznie działania handlowe, będzie na nich zarabiać" - powiedział cytowny w komunikacie Janisław Muszyński, prezes Stem Cells Spin.

"Przełożyło się to na ogromne zainteresowanie emisją, które kilkakrotnie przekroczyło zaplanowany przez nas poziom sprzedaży akcji. Dlatego spółka na pewno rozważy kolejną emisję, już po debiucie na rynku NewConnect" - dodał Wojciech Gudaszewski, prezes WDM.

Na początek BIO Inventions będzie produkować i dystrybuować towary na bazie licencji udzielonych przez Stem Cells Spin: surowce dla kosmetyków, suplementy diety, dermokosmetyki oraz bardziej zaawansowane produkty biotechnologiczne.

Stem Cells Spin działa w dziedzinie nowoczesnych biotechnologii medycznych, a podstawą utworzenia tej spółki i rozwoju jej działalności są objęte zgłoszeniami patentowymi wynalazki dotyczące nowej linii komórek macierzystych o symbolu MIC-1 wyprowadzonej z rosnących poroży jeleniowatych. Wynalazki Stem Cells Spin, które dystrybuować będzie BIO Inventions, znaleźć mają zastosowanie w weterynarii oraz medycynie regeneracyjnej. Obecnie prowadzone są dalsze badania nad bazą komórkową. Kolejnym istotnym etapem działalności będzie wdrożenie technologii do produkcji.

CAM MEDIA

CAM Media pracuje nad nową strategią do 2012 roku, która zakłada dalszy rozwój w segmencie reklamy out-of-home oraz ekspansję w internecie. Już w 2010 roku przychody specjalizującej się w niestandardowych kampaniach mediowych spółki mają wzrosnąć o kilknaście proc. po stabilizacji w ubiegłym roku. Zwiększyć się ma także zysk netto, po spodziewanym spadku w 2009 roku - poinformował Krzysztof Przybyłowski, prezes CAM Media.

"W ostatnim czasie zmieniły się warunki funkcjonowania na rynku reklamowym. Po zakupie internetowej agencji reklamowej Ad-vice wchodzimy w nowy segment rynku reklamowego, na którym chcemy dynamicznie się rozwijać. W związku z tym pracujemy obecnie nad nową strategią do 2012 roku, która będzie zakładała koncentrację na naszym dotychczasowym segmencie out-of-home oraz rozwój w internecie" - powiedził prezes.

"Nie wykluczmy dalszych akwizycji w segmencie internetowym, w dotychczasowym zakresie naszej działalności chcemy rozwijać się organicznie" - dodał.

Przybyłowski poinformował, że CAM Media wstrzymuje plany ekspansji na rynku ukraińskim w związku z trudną i nieprzewidywalną sytuacją na tym rynku. Nowa strategia spółki ma być gotowa w I kwartale. W kwietniu lub maju CAM Media planuje publikację prognoz finansowych. "Chcielibyśmy, aby dzięki poprawie koniunktury na rynku reklamowym nasza sprzedaż wzrosła przynajmniej o kilkanaście proc. Liczymy także na zwiększenie zysku netto. Pozytywnie do wyników kontrybuować będą też m.in wyniki przejętej spółki Ad-vice" - powiedział prezes.

Przybyłowski przewiduje jednocyfrowy wzrost całego rynku reklamy w 2010 roku. "Spodziewam się, że rynek reklamy powróci w tym roku do równowagi, a nie działania pod wpływem obaw o kryzys. Mam wrażenie, że firmy wrócą do rocznego planowania swoich wydatków reklamowych . Spodziewam się 5-10 proc. wzrostu całego rynku reklamy. Nie wróci on jednak do poziomu z 2008 roku" - powiedział.

"Znacznie większą zwyżkę prognozuję na rynku reklamy internetowej, gdzie po stabilizacji w ubiegłym roku, w tym roku spodziewam się dwucyfrowej zwyżki. W dłuższej perspektywie internet będzie zastępował wszystkie media po kolei" - dodał.

W grudniu CAM Media kupił za 3,2 mln zł 55 proc. udziałów w spółce Ad-vice. Internetowa sieć reklamowa spodziewa się, że miała w 2009 roku około 5 mln zł obrotu i około 0,3 mln zł zysku netto. CAM Media nie podał jeszcze wyników za 2009 roku.

"Według wstępnych szacunków sprzedaż w 2009 roku powinna pozostać na poziomie z 2008 roku. Ze względu na kryzys mieliśmy bowiem niesprzedane powierzchnie reklamowe i presję klientów na obniżkę cen, inwestowaliśmy także w nowe produkty. To wszytsko spowodowało, że prawdopodobnie odnotujemy niestety niższy wynik netto - powiedział prezes.

W 2008 roku przychody CAM Media wyniosły 44,3 mln zł, a zysk netto 5,4 mln zł. Po trzech kwartałach 2009 roku było to 26 mln zł przychodów i 0,46 mln zł zysku netto. Przybyłowski powiedział, że zarząd CAM Media, którego członkowie są największym akcjonariuszami firmy, nie będzie rekomendował wypłaty dywideny z ubiegłorocznego zysku. "Chcemy zysk zostawić w spółce i dalej inwestowac w jej rozwój" - powiedział i dodał, że spółka nie planuje także sprzedaży akcji w tym roku, choć w maju upływa blokada ich zbywania.

CAM WEST, którego udziałowcami jest zarząd spółki, ma 41,2 proc. akcji dających 58,34 proc. udziału w głosach na WZA spółki.

HUSQVARNA

Firma Husqvarna wybuduje zakład w Mielcu (Podkarpackie). Koszt inwestycji wyniesie ok. 250 mln koron szwedzkich. W pierwszej fazie produkcji planowane jest zatrudnienie ok. 100 pracowników.

Jak poinformowała PAP w czwartek Marta Winiarek-Miętus z biura prasowego firmy, fabryka będzie produkowała kosiarki samojezdne i produkty ogrodowe.

"Wszelkie formalności prawne zostały wypełnione i wkrótce rozpocznie się proces realizacji inwestycji. Do końca 2010 roku planowane jest rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce. Projekt prowadzony jest w ścisłej kooperacji z lokalnymi władzami, które udzieliły pełnego wsparcia na tym etapie realizacji inwestycji" - zaznaczyła.

Jak dodała, Husqvarna zadecydowała, że fabryka powstanie w Polsce ze względu na m.in. lokalizację w Europie Centralnej, szybki i dynamiczny rozwój infrastruktury oraz doświadczenie kadry pracowniczej.

"Polska jest jednym z najważniejszych rynków w Europie dla naszej firmy. Na terenie kraju od lat 90-tych rozwijana jest dystrybucja produktów do pielęgnacji zieleni. Powstała sieć dilerska liczy już blisko 400 punktów handlowo-serwisowych" - powiedziała Winiarek-Miętus.

Husqvarna jest jednym z największych na świecie producentów urządzeń mechanicznych takich jak kosiarki i pilarki. Przychody firmy za 2008 rok osiągnęły poziom 32,3 miliarda koron szwedzkich. Firma w 2008 roku zatrudniała ponad 15,5 tys. pracowników.

LUFTHANSA

Niemiecki przewoźnik Lufthansa przewiózł w 2009 r. o ok. 2 proc. więcej pasażerów na trasach między Polską i Niemcami w porównaniu z rokiem 2008 - poinformował w czwartek przewoźnik. Tym samym liczba ta wzrosła do 1,1 mln osób.

Jak przekazała dyrektor generalny Lufthansy w Polsce Maria Kowalewska, przewoźnik uruchomił w ubiegłym roku nowe połączenia z Poznania i Rzeszowa do Frankfurtu. Linia od marca tego roku uruchomi połączenie z Gdańska do Dusseldorfu i zwiększy częstotliwość rejsów z Rzeszowa do Frankfurtu.

Z danych przewoźnika wynika, że w wyniku złej sytuacji gospodarczej w 2009 roku spadła liczba pasażerów Lufthansy na świecie w porównaniu do roku poprzedniego. W okresie od stycznia do grudnia na przelot z Lufthansą zdecydowało się 55,6 mln pasażerów, co oznacza spadek o 2,6 procent w stosunku do 2008 roku. Ogółem w ciągu całego roku z usług linii lotniczych należących do Lufthansa Group skorzystało ponad 76 mln osób, zaś liczba rejsów wykonanych przez te linie wyniosła ok. 893 tys., czyli wzrosła o 7,5 procent.

Lufthansa oferuje 202 połączenia, a wraz z partnerami code share 365 połączeń tygodniowo z 7 polskich miast do 5 portów lotniczych w Niemczech, a stamtąd do 191 miast w 78 krajach.

POL-MOT WARFAMA

Skarb Państwa sprzedał 12 stycznia poprzez giełdę 1.288 akcji spółki Pol-Mot Warfama - poinformowało w czwartek Ministerstwo Skarbu Państwa.

"W dniu 12 stycznia 2010 r. Skarb Państwa zbył na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 1.288 akcji zwykłych na okaziciela spółki POL-MOT Warfama SA z siedzibą w Dobrym Mieście (...), kończąc tym samym proces prywatyzacji ww. Spółki" - napisano.

MSP podało, iż cena za jedną akcję wyniosła 1,83 zł. (PAP)

pam/ ana/ aop/ huk/ bas/ gor/ epr/ bos/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)