Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 11 marca, godz.15.00

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 11 marca, godz.15.00

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 11 marca, godz.15.00

ASSECO, COMP, SYGNITY, COPMARCH, ATM

Wśród firm, które złożyły wnioski o dopuszczenie do dialogu konkurencyjnego w postępowaniu na wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych są m.in. Asseco Poland, Comp, Sygnity, ATM Systemy Informatyczne, Comarch i Dahliamatic z grupy Infovide-Matrix - poinformował PAP Mariusz Kosiński, z biura prasowego MSZ.

Wnioski o dopuszczenie do udziału w dialogu konkurencyjnym złożyło dziesięciu oferentów: Asseco Poland, konsorcjum Teta i Comp, konsorcjum Sygnity i Deloitte Business Consulting, konsorcjum Comarch i Dahliamatic, konsorcjum Techelon i ATM Systemy Informatyczne, IBM Polska, S&T Services Polska, Netline Group, CA Consulting, Siemens IT Solutions and Services.

"Komisja przetargowa jest obecnie na ostatnim etapie oceny przedłożonych wniosków i selekcji wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w dialogu konkurencyjnym" - powiedział PAP Kosiński.

"Proces oceny zmierza ku końcowi i niebawem komisja poinformuje wykonawców, którzy złożyli wnioski o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu i otrzymanych ocenach spełniania tych warunków, a następnie przystąpi z wyłonionymi wykonawcami do następnego etapu postępowania, czyli do dialogu" - dodał.

Przedmiotem zamówienia jest wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP, wspomagającego zarządzanie Ministerstwem Spraw Zagranicznych i placówkami podległymi Ministrowi Spraw Zagranicznych wraz z dostawą, instalacją i konfiguracją niezbędnych komponentów oprogramowania i informatycznej infrastruktury sprzętowej.

Oprogramowanie ma wspierać obszary: zarządzania zasobami ludzkimi wraz z portalem samoobsługi pracowniczej i menadżerskiej, finansów i księgowości, środków trwałych, budżetowania i kontrolingu, sprawozdawczości i statystyki, gospodarki magazynowej, zarządzania nieruchomościami, gospodarki samochodowej i zakupów.

Z wysokości wadium wynika, że wartość zamówienia to, co najmniej kilkanaście mln zł.

ENEA

Enea może przeznaczyć na dywidendę minimum 30 proc. zysku netto za 2010 rok, w przypadku Tauronu i PGE resort skarbu może zaakceptować poziom dywidendy, który zaproponują zarządy obu firm - poinformował w piątek dziennikarzy wiceminister skarbu Jan Bury.

"Deklarowany przez zarząd Enei poziom 30 proc. dywidendy jest minimalny. Najbliższe miesiące pokażą, czy to będzie tyle, czy więcej" - powiedział Bury.

"W przypadku Tauronu myślę, że byłby to poziom taki, jak deklarowany w prospekcie, bo spółka ma duży program inwestycyjny" - dodał.

W prospekcie Tauron zapisał, że w latach 2010-2012 może przeznaczyć na dywidendę około 30 proc. zysku netto.

"Jeśli chodzi o PGE to dywidenda może być taka, jak jest deklaracja zarządu, bo też ma zaawansowane projekty, np. budowa bloku w Opolu" - powiedział Bury.

PGE deklarował przeznaczanie na dywidendę 40-50 proc. skonsolidowanego zysku netto

POLKOMTEL

Po 21 marca prawdopodobnie rozpocznie się due diligence Polkomtela przez 7 potencjalnych inwestorów - poinformował dziennikarzy Krzysztof Kilian, wiceprezes Polkomtela. Dodał, że kończą się obecnie przygotowania raportów financial vendor due diligence (VDD).

Dodał, że raporty te zostaną udostępnione potencjalnym inwestorom i stworzony też zostanie wirtualny data room, w którym inwestorzy będą mogli zadawać pytania, a po 21 zarząd rozpocznie spotkania z zainteresowanym oferentami.

"Prawdopodobny kalendarz będzie taki, że po 21 odbędzie się due diligence" - powiedział Kilian. Dodał, że po zweryfikowaniu wszystkich informacji z virtual data room, VDD oraz po spotkaniu z zarządem oferenci złożą oferty wiążące.

Akcjonariuszami Polkomtela są: KGHM, PKN Orlen i Vodafone, które mają po 24,4 proc. akcji, PGE posiadający 21,85 proc. oraz Węglokoks, który ma 4,98 proc.

W 2010 roku zysk netto Polkomtela wyniósł 1,15 mld zł, EBITDA wyniosła 2,889 mld zł, a przychody 7,672 mld zł.

VDD jest niezależnym procesem przeglądu i analizy biznesu przeznaczonego do sprzedaży. Proces ten jest zlecany przez sprzedającego, ale jego struktura, przebieg i wyniki są tak formułowane, by mogły odpowiedzieć na pytania zadawane na późniejszym etapie przez potencjalnych kupców. Wyniki VDD są przedstawiane potencjalnym inwestorom przez niezależnych ekspertów. (PAP)

bas/ gsu/ pel/ pr/ jtt/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)