Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 22 lutego godz. 15

*Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 22 lutego godz. 15 *

ADV

Grupa ADV rozpoczęła proces zbycia 90-proc. pakietu udziałów w spółce zależnej Lemon Sky - poinformowała Grupa ADV w komunikacie.

Lemon Sky jest agencją strategiczno-kreatywną, działającą w obszarze digital.

AGORA

Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2012 roku 0,1 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 8,9 mln zł zysku netto w IV kw. 2011 r. Strata netto okazała się niższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 4,1 mln zł straty w czwartym kwartale.

Strata operacyjna grupy Agory w IV kw. 2012 roku wyniosła 3,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 7,4 mln zł zysku. Zanotowana strata operacyjna okazała się niższa niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 4,2 mln zł straty EBIT.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w IV kw. 2012 roku 309,6 mln zł wobec 336 mln zł rok wcześniej i były wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 305,4 mln zł.

Po czterech kwartałach 2012 roku Agora miała 9 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 13,1 mln zł straty EBIT oraz 1,14 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej w okresie czterech kwartałów 2012 roku wyniosła 202,9 mln zł (spadek o 20,8 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 106,8 mln zł (spadek o 18,7 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 257 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł ponad 36,5 proc.

W okresie I-XII 2012 r. przychody pionu Prasa Bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 27,3 mln zł i obniżyły się o 10,2 proc. przy rynkowym spadku wydatków na ogłoszenia wymiarowe w dziennikach o około 20 proc. Udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o 0,5 pkt proc. do prawie 5 proc., a wynik operacyjny EBIT pionu był pozytywny i wyniósł 2,8 mln zł.

Przychody segmentu Internet Agory po czterech kwartałach 2012 r. wyniosły 114 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 89,8 mln zł i wzrosły o 8,6 proc. Segment poprawił swój wynik operacyjny EBIT do poziomu 7,4 mln zł, pomimo kosztów związanych ze zwolnieniem grupowym, które obciążyły wynik segmentu w III kw. 2012 r. kwotą 1,2 mln zł. Po wyeliminowaniu tych kosztów wynik EBIT wyniósłby 8,6 mln zł. W grudniu 2012 r. serwisy grupy Gazeta.pl uzyskały zasięg 59,1 proc., co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.

Przychody segmentu Kino po czterech kwartałach 2012 r. wzrosły o 0,6 proc., do 205,1 mln zł. Liczba biletów sprzedanych w kinach Helios wyniosła ponad 7,7 mln sztuk i zmniejszyła się o około 7 proc., głównie w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej, które wpłynęły na spadek frekwencji w kinach, szczególnie w II kw. 2012 r. Segment odnotował zysk operacyjny na poziomie EBIT w wysokości 6,1 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 25,8 mln zł.

Przychody grupy AMS wyniosły 162,1 mln zł i zmniejszyły się o 7,4 proc., głównie w wyniku spadku przychodów w II kw. 2012 r. w związku z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej. Wynik operacyjny EBIT segmentu wyniósł 4,2 mln zł, a EBITDA operacyjna sięgnęła 22,4 mln zł. Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł blisko 30 proc.

W okresie I-XII 2012 r. segment Radio Agory zwiększył przychody o 2,3 proc., do 88,1 mln zł, a jego EBITDA operacyjna wyniosła 5,6 mln zł. Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 8,3 proc.

Przychody segmentu Czasopisma wyniosły 65 mln zł (spadek o 13,7 proc.), a koszty wyniosły 72,7 mln zł. Na wyniki segmentu wpłynął odpis aktualizujący, który obciążył je kwotą 12,4 mln zł i koszt zwolnienia grupowego w wysokości 0,5 mln zł. W rezultacie, w 2012 r. Czasopisma odnotowały stratę operacyjną na poziomie EBIT w wysokości 7,7 mln zł. Gdyby wyeliminować negatywny wpływ odpisu aktualizującego i koszt zwolnienia grupowego, wynik operacyjny EBIT segmentu byłby pozytywny i wyniósłby 5,2 mln zł.

W okresie I-XII 2012 roku koszty operacyjne netto Grupy Agory spadły o 2,6 proc. do 1.151,7 mln zł. W raporcie podano, że oszczędności na kosztach operacyjnych wynikają głównie z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę (o 29,5 proc.) oraz z niższych niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych.

Zatrudnienie etatowe w Grupie Agory na koniec 2012 r. wyniosło 3085 etatów i było niższe niż rok wcześniej o 397 etatów. W raporcie podano, że liczba ta nie uwzględnia osób, którym zostało wręczone wypowiedzenie w ramach zwolnień grupowych, a których stosunek pracy jeszcze nie wygasł.

Grupa Agory prognozuje, że w 2013 roku rynek reklamy spadnie o 5-8 proc. Spadki w kluczowym dla spółki segmencie dzienników wyniosą 22-25 proc. - podała Agora w raporcie kwartalnym.

Według szacunków spółki 13-16 proc. spadku zanotuje segment czasopism. O 7-10 proc. spadną wydatki na reklamę w telewizji, o 4-7 proc. w radiu i o 3-6 proc. w outdoorze.

Rok 2013 na plusie zakończy internet, który zyska 2-5 proc. oraz kino, gdzie spodziewany jest wzrost rzędu 0-3 proc.

"Spółka zwraca uwagę, iż wszystkie szacunki dotyczące zmiany dynamiki wydatków reklamowych w poszczególnych mediach mogą być obarczone błędem, co jest związane ze znaczącą presją rabatową ze strony reklamodawców, brakiem wiarygodnych danych na temat średniej rynkowej wartości udzielanych rabatów oraz zmianami w sposobie korzystania z poszczególnych mediów i krótkimi okresami planowania kampanii reklamowych w poszczególnych mediach" - napisano w raporcie.

W raporcie dodano, że wraz z uzyskiwaniem dokładniejszych informacji rynkowych w kolejnych kwartałach, Agora może skorygować szacunki dotyczące wydatków w poszczególnych mediach.

Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że w 2013 roku rynek reklamy ogółem spadnie o ok. 5-10 proc., zaś spadki w segmencie dzienników wyniosą od ok. 15 proc. do 20,5 proc.

ASSECO SOUTH EASTERN EUROPE

Zarząd Asseco South Eastern Europe będzie rekomendował wypłatę z zysku za 2012 r. w wysokości 0,81 zł na jedną akcję - podała spółka w komunikacie.

Przy obecnym kursie (11,4 zł) stopa dywidendy wyniesie 7,1 proc.

Na początku lutego prezes spółki Piotr Jeleński informował w rozmowie z PAP, że ASEE będzie chciało wypłacić jak najwyższą dywidendę, a jedynym ograniczeniem będzie zysk jednostkowy spółki holdingowej.

Z zysku za 2011 rok Asseco SEE wypłaciło 0,36 zł dywidendy na akcję. Łącznie na dywidendę zostało wówczas przeznaczone 18,68 mln zł. Stopa dywidendy wyniosła ponad 4,2 proc.

COLLIERS INTERNATIONAL

Firma doradcza działającą w obszarze rynku nieruchomości Colliers International, poinformowała o otwarciu swojego biura w Poznaniu. Biuro jest kolejnym, po oddziale w Szczecinie, otwartym przez Colliers w ostatnich miesiącach.

Jak poinformowała Monika Rajska-Wolińska, Partner Zarządzający Colliers International w Polsce, o wyborze Poznania zdecydował fakt, że jest to "prężnie rozwijające się miasto, oferujące wiele interesujących możliwości w sektorze nieruchomości komercyjnych".

"To kolejny krok w ekspansji Colliers na rynki regionalne, które coraz częściej wybierają na swoją siedzibę firmy międzynarodowe, głównie z sektora BPO oraz SSC. Poznań ze swoim strategicznym położeniem i dobrą infrastrukturą wydaje się doskonałą lokalizacją pod tego typu inwestycje" - powiedziała.

Colliers International jest trzecią największą na świecie firmą doradczą działającą w obszarze rynku nieruchomości. Ma sieć ponad 520 biur w 62 krajach. W Polsce firma działa od 1997 roku.

HAWE/ ALCATEL-LUCENT

UOKiK zgodził się na utworzenie przez Alcatel-Lucent Polska i Hawe wspólnego przedsiębiorcy Palama Investments, który zajmować się ma dostarczaniem sieci telekomunikacyjnej zbudowanej w ramach projektu Internet dla Mazowsza - podało UOKiK w piątkowym komunikacie.

W sierpniu 2012 roku Hawe informowało o podpisaniu z Alcatel-Lucent Polska umowy o współpracy zakładającej powołanie podmiotu, który będzie budować sieci szerokopasmowe na Mazowszu.

Hawe podawało wówczas, że w ramach Projektu Internet dla Mazowsza zostanie wybudowanych ponad 3.640 km sieci światłowodowej. Wartość całego projektu to ponad 493 mln zł, a 85 proc. wartości projektu stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

TORPOL

Oferta konsorcjum, w skład którego wchodzi Torpol z grupy Polimeksu za 174,3 mln zł netto została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu PKP PLK. Udział Torpolu w konsorcjum to 60 proc. - podał Polimex w komunikacie.

Przetarg prowadzony przez PKP PLK jest na "Projekt, budowę i wdrożenie podsystemu radiowego systemu ERTMS/ GSM-R, projekt i budowę światłowodowych kabli szlakowych oraz budowę systemów teletransmisyjnych realizowanych w ramach projektu "Budowa infrastruktury systemu GSM-R zgodnie z NPW ERTMS na linii kolejowej E 20/C-E 20 korytarz F na odcinku Kunowice - Terespol, zamówienia częściowe A, C i D".

Poza Torpolem w konsorcjum jest: Kapsch CarrierCom z siedzibą w Warszawie (lider) i Kapsch CarrierCom AG z siedzibą w Wiedniu.(PAP)

asa/ gsu/ kam/ jtt/ jow/ gor/ seb/ rpo/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)