Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek godz.15.30

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 16 września godz.15.30

Przegląd wiadomości ze spółek, piątek 16 września godz.15.30

BORYSZEW

Boryszew planuje skup akcji własnych w celu umorzenia lub dalszej odsprzedaży - poinformowała spółka w projektach uchwał na walne, które odbędzie się 13 października.

Wśród projektów uchwał na WZA jest propozycja upoważnienia zarządu firmy do rozpoczęcia programu skupu akcji. Ostateczna liczba akcji, sposób i termin ich nabywania oraz cena mają zostać ustalone przez zarząd.

"Wynagrodzenie za jedną akcję ustala się na kwotę nie niższą niż 0,40 zł i nie wyższą niż 3 zł" - podała spółka w projektach uchwał.

Łączna wartość nominalna nabywanych akcji miałaby nie przekroczyć 20 proc. kapitału zakładowego.

Akcje miałyby być skupowane w ciągu pięciu lat od dnia podjęcia uchwały.

"Zdaniem zarządu obecny poziom wycen rynkowych spółki odbiega w dół od jej realnej wartości. Daje to możliwość skupu części akcji po niższych cenach rynkowych w stosunku do realnej wyceny spółki. Działanie takie ma na celu zwiększenie wartości spółki dla akcjonariuszy oraz wyrównanie dysproporcji w jej wycenie" - napisano w raporcie.

Walne rozpatrzy też uchwałę w sprawie utworzenia kapitału rezerwowego z przeznaczeniem na skup akcji własnych spółki.

W piątek o 9.39 za akcję Boryszewa płacono 0,47 zł.

POLSAT

W dniach 5 - 11 września tego roku największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji telewizyjnych po raz kolejny zanotował Polsat. Udział ten wyniósł ponad 19,6 proc., co daje około 68,3 mln zł. Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem na poziomie ok. 16,9 proc., czyli wpływami rzędu 58,8 mln zł - wynika z danych AGB Nielsen Polska.

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 42,4 mln zł, czyli blisko 12,2-proc. udziałem.

Czwarta była TVP 2, w przypadku której wpływy z reklamy wyniosły ok. 32,3 mln zł, co daje ok. 9,3-proc. udział.

Na piątym miejscu znalazła się VIVA Polska, której przychody reklamowe wyniosły 10,6 mln zł. Oznacza to, że miała ona niewiele ponad 3 proc. udziału.

Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 348,1 mln zł wobec 279,8 mln zł tydzień wcześniej.

SYGNITY

Zarzad Sygnity podjął uchwałę o rozpoczęciu drugiej transzy skupu akcji własnych - podała spółka w komunikacie. Spółka między 16 września 2011 roku a 30 września 2012 roku może nabyć do 210 tys. akcji.

Zarząd podjął uchwałę na podstawie upoważnienia udzielonego mu w trakcie walnego z 30 czerwca tego roku.

"Druga transza program zakupu rozpocznie się w dniu 16 września 2011 roku a zakończy w dniu 30 września 2012 roku z wyłączeniem okresów zamkniętych" - napisano w komunikacie.

Maksymalna liczba akcji nabytych przez Sygnity w tym okresie wyniesie 210.000 sztuk.

"Łączna wysokość środków przeznaczonych na zakup akcji własnych (...) według stanu na dzień podejmowania niniejszej uchwały nie przekroczy 1.327.979,05 zł" - poinformowała spółka.

Kwota może zostać zwiększona, jeśli walne zgromadzenie zdecyduje o zasileniu funduszu celowego, którego środki będą pochodzić z kapitału zapasowego spółki.

Spółka w transakcjach zawartych między 22 lipca a 8 września tego roku nabyła już 210.000 akcji własnych.

Sygnity kupuje akcje własne w celu realizacji programu motywacyjnego na podstawie upoważnienia udzielonego przez WZA 30 czerwca 2011 r. Akcjonariusze zdecydowali wówczas o uchwaleniu programu menadżerskiego na lata 2011-2013 oraz uchwaliło program nabycia nie więcej niż 600 tys. akcji własnych.

ZELMER

Mimo, że w tym roku Zelmer nie wydał dużych kwot na inwestycje w nowe produkty, to podtrzymuje, że do końca 2013 r. nakłady inwestycyjne na ten cel wyniosą ok. 70 mln zł. W tym czasie w ofercie producenta drobnego AGD pojawi się 80 nowości - poinformował dziennikarzy prezes Zelmera, Janusz Płocica. Spółka nie wyklucza rozwoju poprzez przejęcia.

"W tym roku nie naruszyliśmy w znacznym stopniu budżetu na wdrożenie nowych produktów, bo nie zdążyliśmy przerobić cyklu tworzenia nowych wyrobów. Jednak to nie oznacza, że zmieniamy strategię, bo jest to kwestia naszej konkurencyjności (...) W przyszłym roku CAPEX przeznaczony na ten cel wyniesie około 20 mln zł" - powiedział Płocica.

Dodał, że do końca 2013 r. Zelmer wprowadzi na rynek blisko 80 nowości.

Prezes poinformował, że w przyszłym roku spółka rozważy powiększenie nowego zakładu zlokalizowanego w SSE Euro-Park Mielec.

W czwartek Zelmer otworzył w specjalnej strefie ekonomicznej pod Rzeszowem nową fabrykę drobnego sprzętu AGD, w której produkować będzie zarówno pod marką własną, jak i na zlecenie innych firm. Osiągnięcie pełnych mocy produkcyjnych planowane jest do końca września. Zelmer ma produkować w tej fabryce średnio 2,6 mln sztuk sprzętu rocznie. Fabryka zatrudnia 1300 osób.

Płocica powiedział dziennikarzom, że Zelmer po zakończeniu etapu reorganizacji grupy, może skoncentrować się na rynku i poszukiwać dróg, które zapewnią jej dalszy wzrost.

"Odrzucamy wejście w nowy biznes, ale zostaje nam rozwój poprzez nowe produkty i rynki lub przez przejęcia. Do tej pory nie realizowaliśmy transakcji akwizycji i wydaje się, że bezpieczniejsze w obecnej sytuacji rynkowej jest robienie tego, na czym się znamy, jednak jeśli nadarzy się odpowiednia okazja biznesowa, to nie będziemy się wahać" - poinformował prezes.

Pytany o perspektywy wejścia na nowe rynki prezes powtórzył, że grupa koncentruje się na krajach Europy Środkowo-Wschodniej i nie zamierza wchodzić do Ameryki, Azji, czy Europy Zachodniej.

Grupa kapitałowa Zelmer, w przyjętej przez zarząd strategii na lata 2011-2013, zakłada wzrost przychodów ze sprzedaży w 2011 roku o 12 proc., w 2012 r. o 23 proc., a w 2013 r. o 33 proc. w stosunku do 2010 r. Będzie również dążyła do uzyskania wzrostu poziomu EBITDA w 2011 r. o 16 proc., w 2012 o 32 proc., a w 2013 o 49 proc. w stosunku do 2010 r.

W całym okresie strategii planuje się, iż nakłady inwestycyjne na nowe wdrożenia osiągną poziom ok. 70 mln zł i będą stanowić w 2011 roku 2,2 proc. przychodów, a w latach kolejnych: 3,0 i 3,9 proc. przychodów Grupy Zelmer. Strategia Zelmera zakłada, iż głównymi motorami wzrostu sprzedaży i udziałów będą odkurzacze oraz sprzęt kuchenny. Spółka zamierza skoncentrować prace rozwojowe oraz nakłady inwestycyjne na tych kategoriach.

Plan rozwoju spółki oparty jest o wzrost organiczny, nie wyklucza jednak rozwoju poprzez przejęcia. (PAP)

jow/ ana/ morb/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)