Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, środa 2 stycznia godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, środa 2 stycznia godz. 15

ATM SI - ASSECO POLAND - COMP

Czterech wykonawców złożyło wnioski o dopuszczenie do dialogu konkurencyjnego ws. partnerstwa publiczno-prywatnego dla budowy sieci szerokopasmowej województwa mazowieckiego, a wśród nich konsorcjum ATM SI, konsorcjum z udziałem Asseco Poland i konsorcjum Compu - poinformował zamawiający.

Przedmiotem postępowania jest wybór partnera prywatnego do realizacji, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, pasywnej i aktywnej sieci szerokopasmowej (w technologii światłowodowej) na terenie województwa mazowieckiego. W wyniku realizacji projektu minimum 90 proc. ludności Mazowsza ma mieć możliwość podłączenia do internetu. Projekt zakłada budowę 3.680 km tras światłowodowych, 42 węzłów szkieletowych, 308 węzłów dystrybucyjnych i 4 technicznych, oraz wybudowanie sieci dostępowej NGA (FTTB) w 33 miejscowościach. Wartość projektu jest szacowana na 475,6 mln zł brutto.

Wnioski o dopuszczenie do dialogu konkurencyjnego złożyły: Paloma Investments (spółka Alcatel-Lucent Polska); konsorcjum: ATM Systemy Informatyczne (lider), BT Poland; konsorcjum: KT Corporation, Daewoo International Corporation, Asseco Poland, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Telekomunikacyjnych, Biatel Telekomunikacja, Biatel BIT, KBTO; Comp (lider), Varion IT.

BGK

W ramach programu "Rodzina na swoim" w grudniu 2012 roku udzielono kredytów o wartości 956,5 mln zł wobec 885,4 mln zł w listopadzie i 522,6 mln zł w grudniu 2011 roku - poinformował w komunikacie Bank Gospodarstwa Krajowego.

Liczba udzielonych kredytów w grudniu wyniosła 5.599 wobec 5.074 w listopadzie i 2.999 w grudniu 2011 roku.

Z danych BGK wynika, że 52 proc. kredytów wykorzystano na zakup mieszkania na rynku pierwotnym.

Od początku działania programu udzielono 181.563 kredyty tego typu na kwotę 32,95 mld zł. Program w grudniu zakończył działalność.

PKN ORLEN

Modelowa marża rafineryjna w grudniu 2012 roku spadła do 1,2 dol. na baryłce z 3,8 dol. w listopadzie. Rok wcześniej w grudniu marża wynosiła 1,5 dol. - poinformował PKN Orlen na stronie internetowej.

W IV kwartale 2012 roku modelowa marża rafineryjna spadła do 4,4 dol. na baryłce z 8,4 dol. w trzecim kwartale 2012 roku.

Dyferencjał Ural/Brent wyniósł w grudniu 1,1 dol. wobec 0,9 dol. na baryłce w listopadzie.

Modelowa marża petrochemiczna grupy PKN spadła w grudniu do 716 euro na tonie z 719 euro na tonie w listopadzie. Marża ta była wyższa niż rok wcześniej, kiedy wyniosła 573 euro.

Koncern poinformował też, że w grudniu 2012 roku średnia cena baryłki ropy Brent wzrosła do 109,4 dol. ze 109,1 dol. w listopadzie. Rok wcześniej w grudniu średnia cena ropy Brent wynosiła 107,8 dol.

RAIFFEISEN/ POLBANK

Z końcem 2012 roku sfinalizowano fuzję prawną Raiffeisen Bank Polska i Polbanku EFG. Bank będzie działał pod marką handlową Raiffeisen Polbank - poinformował bank w środowym komunikacie.

Cały majątek Polbank EFG przeniesiono na Raiffeisen Bank Polska.

Prezesem banku został Piotr Czarnecki, dotychczasowy prezes Raiffeisen Bank Polska, natomiast Kazimierz Stańczak, który do tej pory był prezesem Polbanku EFG, został pierwszym wiceprezesem.

Połączony bank obsługuje ok. 900 tys. klientów przez sieć niemal 400 placówek.

Fuzja operacyjna Raiffeisen Banku Polska z Polbankiem EFG powinna zakończyć się w I połowie 2014 roku. Bank informował wcześniej, że rozpocznie w 2013 roku program restrukturyzacji w ramach, której planowana jest redukcja zatrudnienia o około 800 osób.

TVN/ POLSAT/ TVP 1/ TVP 2/ DISCOVERY/

W dniach od 24 do 30 XII największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji TV zanotował TVN. Udział ten wyniósł 18,84 proc., co oznacza 46,23 mln zł wpływów. Drugie miejsce zajął Polsat z udziałem na poziomie 16,58 proc., czyli wpływami rzędu 40,69 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 26,22 mln zł, czyli 10,69 proc. udziału.

Czwarta była TVP 2, w przypadku której wpływy z reklamy wyniosły około 15,45 mln zł, co daje 6,3 proc. udziału.

Na piątym miejscu znalazł się Discovery, której przychody reklamowe wyniosły 5,99 mln zł. Oznacza to, że miał on 2,44 proc. udziału.

Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 245,39 mln zł wobec 342,18 mln zł tydzień wcześniej.

Szacunkowe dane Nielsen Audience Measurement zostały obliczone według oficjalnych cenników stacji TV.

Z szacunkowych danych firmy Nielsen Audience Measurement wynika też, że w dniach od 24 do 30 XII udział TVN w oglądalności wyniósł 11,26 proc. wobec 12,73 proc. tydzień wcześniej. W przypadku Polsatu udział w oglądalności wyniósł 11,88 proc. wobec 13,88 proc. przed tygodniem. (PAP)

kam/ gsu/ osz/ seb/ ana/ map/ jtt/ mki/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)