Przegląd wiadomości ze spółek, środa 29 stycznia godz. 21.50
ORANGE COSTUMER SEVICE/ GRUPA TP
Orange Costumer Service, spółka zależna grupy TP, zmniejszy zatrudnienie o 540 osób. Wszystkie związki zawodowe działające w TP zaakceptowały w środę porozumienie w tej sprawie - poinformował PAP Robert Materna, przewodniczący Związku Zawodowego "Błękitna Linia".
"Dziś odbyło się spotkanie, na którym wszystkie związki zawodowe podpisały porozumienie dotyczące zmniejszenia zatrudnienia w Orange Costumer Service. Redukcja będzie dotyczyła 540, a nie jak wcześniej planował pracodawca 760 osób. Wszystkie te osoby otrzymają takie same odprawy jak te, które są wypłacane pracownikom TP w ramach programu dobrowolnych odejść" - powiedział PAP Materna.
"Wszystkie osoby, których będzie dotyczyć redukcja, są obecnie zatrudnione w OCS na umowę o pracę. Redukcja rozpocznie się 10 lutego" - dodał.
"Nie komentujemy tych informacji" - powiedział PAP Wojciech Jabczyński, rzecznik grupy TP.
Orange Costumer Service powstał w 2010 r. z połączenia pionów obsługi PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej. Obecnie zatrudnienie spółki, razem z pracownikami czasowymi, wynosi ok. 6 tys. osób. W 2011 r. spółka miała 704 mln zł przychodów, 211 mln zł zysku operacyjnego i 174 mln zł zysku netto.
W październiku 2011 roku Telekomunikacja Polska podpisała ze związkami zawodowymi umowę społeczną na lata 2012-2013, w ramach której z odejść dobrowolnych może skorzystać maksymalnie 2.300 pracowników w zamian za odszkodowanie.
Spółka podawała wtedy, że wartość pakietu przypadająca na odchodzącego pracownika będzie zależała od stażu pracy w TP i będzie kształtować się w przedziale od 4 do 15 miesięcznych wynagrodzeń zasadniczych i będzie powiększona w roku 2012 o 8 tys. zł, a w 2013 roku o 6 tys. zł świadczenia dodatkowego. Dla pracowników o ponad 20 letnim stażu pracy, przewidziane zostały dodatkowe odszkodowania, których wartość (na pracownika) nie przekroczy 20 tys. zł. (PAP)
kuc/ asa/ amac/