Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 15.20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 27 marca godz. 15.20

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 27 marca godz. 15.20

CITY INTERACTIVE

City Interactive liczy, że w 2012 r. spółce uda się wypracować lepsze wyniki niż w rekordowym 2010 r. Premiera gry Sniper: Ghost Warrior 2 spodziewana jest na przełomie II i III kw., a City Interactive liczy, że premierowy nakład gry wyniesie około 700-800 tys. szt. City Interactive nie wypłaci dywidendy z zysku za 2011 r., ale może podzielić się z akcjonariuszami zyskiem za bieżący rok - poinformował Marek Tymiński, prezes spółki.

"W związku m.in. z naszym planem wydawniczym spodziewamy się, że to będzie rekordowy rok pod względem wyników, dużo lepszy niż 2010 r., który do tej pory był najlepszy w naszej historii" - powiedział dziennikarzom Tymiński.

W 2010 r. City Interactive miało 26,9 mln zł zysku netto przy 89,04 mln zł przychodów.

City Interactive w styczniu informowało, że premiera gry "Sniper Ghost Warrior 2" w wersji na Play Station, Xbox 360 oraz PC nastąpi w II kw. 2012 roku. We wtorek Tymiński poinformował, że premiera będzie przesunięta.

"Spodziewamy się premiery Snipera 2 na przełomie II i III kw. Nie wykluczam, że może to być na wakacjach. Naszym celem jest sprzedać więcej drugiej części gry niż pierwszej, której sprzedaż przekroczyła już 2,5 mln sztuk" - powiedział prezes.

"Liczymy, że premierowy nakład Snipera 2 może wynieść około 700-800 egzemplarzy" - dodał.

Poinformował też, że w III kw. do sprzedaży trafi mobilna wersja Snipera przygotowana na urządzenia z systemem operacyjnym iOS (Apple) i Android.

City Interactive w II kw. 2012 r. planuje premierę gry "Combat Wings". W III kw. zadebiutować mają gry Alien Fear i Enemy Front.

"Mamy nadzieję, że Enemy Front powtórzy sukces Snipera" - powiedział Tymiński.

Spółka na wtorkowej konferencji poinformowała, że pracuje nad grą w zupełnie nowym dla siebie gatunku gier RPG. Gra nie ma jeszcze tytułu i nie ma daty premiery, ale z wypowiedzi przedstawicieli spółki wynika, że może to być w 2013 r.

Tymiński poinformował, ze spółka rozważała wypłatę dywidendy z zysku za 2011 r., ale w związku m.in. z planowanymi nakładami na rozwój gier nie podzieli się zyskiem.

"Przesuwamy wypłatę dywidendy i prawdopodobnie wypłacimy część zysku za ten rok" - powiedział.

COMP

Portfel zamówień Compu ma obecnie wartość 136 mln zł. Spółka liczy na pozyskanie w tym roku kontraktu integracyjnego o wartości 50-110 mln zł - poinformował na konferencji Robert Tomaszewski, przewodniczący rady nadzorczej Compu.

"Mamy bardzo dobry backlog na ten rok, jego wartość to 136 mln zł, w porównaniu z około 110 mln zł przed rokiem. Liczymy na pozyskanie w tym roku kontraktu integracyjnego o wartości od 50 do 110 mln zł i mamy na to dużą szansę, bo projekt jest zaawansowany" - powiedział Tomaszewski.

IBM

Firma IBM otwiera regionalny oddział handlowy w Katowicach, który obejmie swoim zasięgiem woj. śląskie. Do zadań pracowników oddziału będzie należała kompleksowa obsługa klientów i dostarczanie im rozwiązań informatycznych tworzonych przez tę firmę.

Uruchomienie oddziału ogłosili podczas wtorkowej konferencji prasowej w Katowicach przedstawiciele IBM oraz regionalnych i lokalnych władz. Na razie zatrudnienie znajdzie w odziale tylko sześć osób, ale - jak zapewnia dyrektor handlowy IBM Polska Marcin Gajdziński - biorąc pod uwagę dynamikę rozwoju rynku, w niedalekiej przyszłości ilość pracowników będzie się zwiększała.

"Do chwili obecnej lokalizacja katowicka była biurem serwisowym (...) W tej chwili pojawia się sześcioosobowy zespół, który będzie odpowiedzialny za rozwój szeroko rozumianej współpracy - zarówno z przedsiębiorstwami, środowiskami akademickimi, jak również firmami partnerskimi, rozwijającymi swój biznes w regionie śląskim" - powiedział Gajdziński.

Marszałek woj. śląskiego Adam Matusiewicz wyraził przekonanie, że działalność IBM na Śląsku - poza tym czysto praktycznym - ma także wymiar symboliczny, bo pokazuje, że może on być atrakcyjnym obszarem, przyciągającym największe firmy. "Śląsk wciąż kojarzony jest jako region, w którym niemal wszyscy pracują w kopalniach i mieszkają w familokach, a przecież zaszły tu istotne zmiany" - przypomniał.

Prezydent Katowic Piotr Uszok przekonywał, że w dobie globalizacji tylko te miasta, w których obecne są firmy o zasięgu globalnym mają szansę być widoczne. Uszok wyraził opinię, że nowe inwestycje, zwłaszcza tak wielkiej firmy jak IBM, to nie tylko wymierne korzyści, ale też powód do dumy i docenienie starań władz, których celem jest tworzenie dobrego klimatu dla biznesu.

Gajdziński wyraził przekonanie, że to właśnie współpraca napędza dobre interesy, dlatego jego firma będzie szukała partnerów w ośrodkach akademickich i biznesie. Chodzi np. o usprawnienie lokalnie działających firm oraz obsługę uczelnianych projektów informatycznych, wykorzystanie zdobyczy nauki w projektach biznesowych, czyli łączenie wiedzy z praktyką.

Gajdziński powiedział, że oddział powstał właśnie na Śląsku z uwagi na unikalny charakter tego regionu. Chodzi o połączenie potencjału gospodarczego, wielu ośrodków akademickich oraz otwartości lokalnych władz na zmiany.

Firma IBM w 2011 r. obchodziła stulecie swego istnienia. Zajmuje się usługami doradczymi i informatycznymi, oprogramowaniem oraz systemami i technologiami informatycznymi. Na polskim rynku działa od 19991 r. Główna siedziba firmy mieści się w Warszawie. Firma ma też specjalistyczne centra, jak Centrum Usług IT we Wrocławiu, Laboratorium Oprogramowania i Centrum Usług Finansowo-Księgowych w Krakowie i Centrum Kompetencyjno-Wdrożeniowe w Gdańsku. IBM współpracuje z klientami wszystkich najważniejszych sektorów gospodarki, m.in. finansowego, przemysłowego, energetycznego i motoryzacyjnego.

IDEA BANK

Idea Bank planuje zwiększyć zaangażowanie do 100 proc. w świadczącej usługi księgowe spółce Tax Care. Pod koniec 2012 roku Tax Care miesięcznie pozyskiwać ma 2 tys. abonentów, podczas gdy obecnie jest to około 1,2 tys. - poinformował prezes banku Jarosław Augustyniak.

W ubiegłym tygodniu Idea Bank, spółđka zađleżđna Geđtiđnu Holđding, zađwarđła wađrunđkođwe umowy kupna za łączđnie 260 mln zł 444 tys. akcji Tax Care. Umowa zależy m.in. od wpisania do KRS podwyższenia kapitału Idea Banku o 12 mln akcji serii I.

"To będzie fuzja biznesowa. Nie planujemy łączenia oddziałów, sieci będą rozwijały się niezależnie. Transakcja ma na celu przyspieszenie, zdynamizowanie rozwoju banku" - powiedział we wtorek na spotkaniu z dziennikarzami Augustyniak.

"W Tax Care relacyjność jest większa niż w przypadku ROR-ów. Tax Care trafia idealnie do start-upów, do segmentu, który nas interesuje" - dodał.

Prezes poinformował, że docelowo Idea Bank będzie chciał przejąć 100 proc. Tax Care.

"Do końca czerwca chcemy podwyższyć kapitał, potem czekać będziemy na zgodę KNF. Intencją Idea Banku jest zamiar zakupu 100 proc. tej spółki" - powiedział Augustyniak.

Prezes poinformował, że już obecnie w każdym oddziale Idea Banku jest doradca księgowy. Bank pozyskuje miesięcznie około 300 abonamentów dla Tax Care.

"Chcemy, by liczba pozyskiwanych abonentów wzrosła do ponad 1 tys. miesięcznie, to cel na ten rok. Sam Tax Care sprzedaje miesięcznie 800 abonentów i tam też chcemy, by ta liczba wzrosła do 1 tys. miesięcznie" - powiedział Augustyniak.

Idea Bank ma obecnie 17 tys. rachunków bieżących. Prezes poinformował, że w tym roku liczba oddziałów Idea Banku się nie zmieni, natomiast liczba oddziałów Tax Care wzrośnie.

W 2011 roku Tax Care 26,4 mln zł zysku. Spółka ma prawie 8 tys. abonamentów księgowych.

Prezes poinformował, że obecnie w przychodach Tax Care około 15 proc. stanowią przychody z Idea Banku.

MERITUM BANK

Meritum Bank osiągnął w IV kwartale 2011 roku próg rentowności i planuje, że w 2012 roku zysk netto wyniesie kilkanaście milionów złotych. W tym roku portfel kredytowy banku wzrosnąć ma ponad 80 proc. do blisko 2 mld zł - poinformował na konferencji Piotr Urbańczyk, prezes banku.

"Od czwartego kwartału jesteśmy bankiem rentownym. Przewidujemy, że każdy kolejny kwartał 2012 roku będzie zyskowny. W tym roku zysku netto wyniesie kilkanaście milionów złotych" - powiedział we wtorek prezes.

Pod koniec 2011 roku portfel kredytowy banku wyniósł 1,06 mld zł, podczas gdy pod koniec 2010 roku 512 mln zł. Produkty consumer finance mają około 75 proc. udział w portfelu banku.

"W 2012 roku portfel kredytowy zbliży się do 2 mld zł, planujemy ponad 80 proc. wzrost portfela kredytowego" - powiedział Urbańczyk.

Prezes poinformował, że bank finansuje swoją działalność z zebranych na rynku depozytów.

"Mamy 10 proc. więcej depozytów niż kredytów i takie proporcje chcemy utrzymać. Udało nam się pozyskać stabilną bazę depozytową. Średnia długość depozytu wynosi ponad 200 dni" - dodał.

W 2011 roku bank sprzedał kredyty za 890 mln zł, w tym dla mikrofirm za 274 mln zł. Plan na 2012 zakłada sprzedaż kredytów za 1,5 mld zł.

W 2011 roku wynik na działalności bankowej banku wzrósł do 122 mln zł z 58 mln zł rok wcześniej. Koszty w tym okresie wzrosły do 82 mln zł z 57 mln zł.

Prezes poinformował, że w 2012 roku wskaźnik kosztów do dochodów spadnie poniżej 50 proc., a w kolejnych latach do 35-40 proc.

Bank koncentruje się na obsłudze średniozamożnych klientów, w tym prowadzących własny biznes.

Meritum Bank ma 126 placówek (głównie franczyzowych) oraz 64 punkty obsługi klienta w hipermarketach Tesco. W 2012 roku bank chce otworzyć 50 placówek partnerskich.

Współczynnik wypłacalności pod koniec 2011 roku wynosił 14,7 proc.

Największym akcjonariuszem banku jest Innova Financial Holding S.a.r.l, który ma 53 proc. akcji banku.

PBG

PBG prowadzi zaawansowane rozmowy o sprzedaży aktywów niezwiązanych z główną działalnością spółki - PBG Erigo, Hydrobudowy i Aprivii - poinformował prezes PBG Jerzy Wiśniewski podczas telekonferencji z analitykami. Dodał, że grupa chce zakończyć proces zbywania aktywów zw. z kontraktami autostradowymi do końca 2012 r. Poszukiwanie inwestora strategicznego dla także jest na zaawansowanym etapie. W międzyczasie PBG prowadzi rozmowy z bankami na temat finansowania pomostowego.

"Prowadzimy zaawansowane rozmowy związane ze zbyciem aktywów spółek, które nie będą core biznesem PBG - myślę tu o PBG Erigo, Hydrobudowie i Aprivii" - powiedział Wiśniewski.

Prezes poinformował, że PBG zamierza zbyć segment autostradowy do końca bieżącego roku.

"Dokończymy te projekty autostradowe, w których bierzemy udział, natomiast nie aplikujemy w nowych przetargach. Będziemy się z tego wycofywać, a aktywa, czyli spółki czy zgromadzony sprzęt będzie przedmiotem sprzedaży czy innej formy, która również będzie działała na zmniejszenie długów" - powiedział.

"Planujemy do końca roku uwolnić z tego segmentu grupę, choć może się to przesunąć na początek 2013 roku" - dodał.

Prezes poinformował, że rozmowy z podmiotami zainteresowanymi wejściem do grupy PBG w roli inwestora strategicznego, również są na zaawansowanym etapie.

PBG rozmawia też z bankami na temat pozyskania finansowania pomostowego.

"Szukamy finansowania nie tylko w formule niezdywersyfikowanej, ale także szeroko. Nie jest tak, że mamy deadline na znalezienie finansowania pomostowego, a jeśli to się nie uda, będzie to dla PBG problem. Przewidujemy różne scenariusze" - powiedział Wiśniewski.

"Po rozwiązaniu problemu długów na różnych kontraktach spółka jest w stanie bardzo szybko poprawić przepływy. Najbardziej liczymy jednak na podniesienie kapitału, które pozwoli rozwiązać problem do końca" - dodał.

PEKAES

Pekaes chce w 2012 r. zwiększyć rentowność operacyjną, m.in. poprzez wzrost zaangażowania w wyżej rentowne usługi. Spółka spodziewa się wzrostu przychodów m.in. w sektorze logistyki oraz spedycji morskiej i lotniczej. Pekaes nie wyklucza ponadto poszukiwania celu akwizycyjnego z branży TSL za granicą. Do 2013 r. spółka chce przejść na outsourcing usług przewozowych - poinformował w rozmowie z PAP prezes spółki Jacek Machocki.

"Nasza marża operacyjna powinna w tym roku wzrosnąć. Chcemy zwiększać marże przede wszystkim poprzez wzrost zaangażowania w wysoko rentowne usługi i sektory. Wprowadzamy także procesy optymalizacji kosztów" - powiedział Machocki.

W 2011 r. strata operacyjna Pekaesu po korekcie o zdarzenia jednorazowe wyniosła minus 4,14 mln zł. Był to wynik lepszy od zeszłorocznego o 1,99 mln zł.

Machocki podał, że w tym roku możliwy jest minimum 25-30 proc. wzrost przychodów Pekaesu z sektora logistyki.

"W logistyce kontraktowej startujemy obecnie w 12 przetargach. Wygranie nawet najmniejszego z nich dałoby nam w tym roku 25-30 - proc. wzrost przychodów segmentu logistyki" - powiedział.

"Chcemy rozwijać segmenty spedycji morskiej i lotniczej, będziemy dążyli do wyraźnego wzrostu ich przychodów, oczywiście uwzględniając warunki gospodarcze panujące na świecie" - wyjaśnił.

Jak poinformował Machocki, w krajowych przewozach drobnicowych Pekaes odnotowuje z kolei obecnie nawet 20-proc. wzrosty. Dodał, że niższe dynamiki spółka uzyskuje za granicą.

"Tendencja na rynku jest obecnie pozytywna. Na początku roku mieliśmy problem z zimą, która spowodowała spowolnienie w sektorze budowlanym, gdzie jesteśmy dużym dostawcą usług. Obecnie natomiast w drobnicy krajowej widzimy, w zależności od tygodnia, nawet 20-proc. przyrosty" - powiedział.

"Gorzej jest za granicą w krajach, gdzie prognozowane na ten rok niewielkie wzrosty PKB widać już w realnej gospodarce i są odczuwalne w popycie na usługi TSL" - dodał.

Prezes poinformował, że spedycja przesyłek pojazdowych Pekaesu rozwija się stabilnie w tempie kilku procent rocznie.

W 2011 r. przychody Pekaesu z logistyki wyniosły 14,54 mln zł, a sprzedaż w segmencie spedycji morskiej i lotniczej 33,6 mln zł. W segmentach przewozów całopojazdowych i drobnicowych przychody w 2011 r. osiągnęły odpowiednio poziomy 251,72 mln zł oraz 151,38 mln zł. Łączne przychody Pekaesu wyniosły w 2011 r. 685,28 mln zł.

"W kraju nie widzimy obecnie ciekawych podmiotów z branży logistycznej wystawionych na sprzedaż. Nie wykluczamy, że zaczniemy przyglądać się także rynkom zagranicznym" - wyjaśnił.

Spółka informowała o planach akwizycji firmy z branży TSL w zeszłym roku.

Machocki dodał, że spółka nie jest obecnie w stanie oszacować wartości aktywów, które może sprzedać w tym roku.

"Czekamy na najlepsze oferty dotyczące poszczególnych aktywów, jeśli nie będą spełniać one naszych oczekiwań proces ich sprzedaży może przedłużyć się. Sytuacja jest w tej kwestii dynamiczna" - powiedział.

Aktywa Pekaesu przeznaczone obecnie do sprzedaży to m.in. majątek spółek zależnych ATB Truck oraz Expolco, działki w Szczecinie oraz nieruchomości w Warszawie, Tychach i Śremie.

W I kw. 2011 r. Pekaes sprzedał dwie nieruchomości położone w Warszawie. Te transakcje wygenerowały dla spółki łącznie ponad 50 mln zł zysku.

Prezes Pekaesu poinformował, że od stycznia 2013 r. spółka przestanie korzystać z własnej floty pojazdów i będzie realizowała przewozy wyłącznie na zasadach outrsourcingu.

"W styczniu 2013 r. skończą nam się umowy leasingowe i przestaniemy wykorzystywać własne pojazdy a cały, niezbędny potencjał będzie zatrudniony na zasadach kontraktów z naszymi dostawcami usług przewozowych. Obecnie flota własna liczy jeszcze około 150" - powiedział Machocki.

PRONOX TECHNOLOGY

Sąd Rejonowy w Katowicach postanowił o zakończeniu postępowania upadłościowego Pronox Technology - podała spółka w komunikacie.

POL-INOWEX

Lubelski Pol-Inowex - firma zajmująca się montażem i demontażem urządzeń oraz przenoszeniem fabryk - nawiązał strategiczną współpracę z indyjskim koncernem Sharma Fabricators and Erectors(SFE). Spółka poinformowała o tym we wtorek w komunikacie prasowym.

"Do tej pory działalność Pol-Inowex koncentrowała się głównie w Europie. Ze względu na znacznie niższe koszty pracy w Azji czy Ameryce Południowej, nie byliśmy bowiem w stanie konkurować z tamtejszymi firmami. Dzięki nawiązaniu współpracy z indyjską firma SFE, będziemy mogli zaoferować naszym klientom kompleksowe usługi na terenie całego świata - mówi cytowany w komunikacie wiceprezes Pol-Inowex SA Bartosz Świderek.

Pol-Inowex i SFE zakończyły już wspólny projekt przeniesienia galwanizernii z Niemiec do Indii, a obecnie realizują kolejne zlecenia, w tym przeniesienie elektrowni biomasy z Włoch do Urugwaju oraz przeniesienie maszyny papierniczej z Włoch do Indonezji. Prace demontażowe są prowadzone przez Pol-Inowex, a montaż urządzeń przez pracowników SFE.

Indyjski SFE to koncern z ponad 50-letnim doowiadczeniem, zatrudniający ponad 2000 osób. Firma ma na swym koncie kilkaset zrealizowanych projektów na całym świecie, m.in. w Zatoce Perskiej, Indiach, Indonezji.

Pol-Inowex jest jednym z europejskich liderów montażu i demontażu urządzeń przemysłowych oraz relokacji fabryk. Firma powstała w 1991 r. w Lublinie. Prowadzi działalność głównie na rynkach zagranicznych, świadcząc usługi na terenie wielu krajów europejskich. Do grona klientów spółki należą firmy z różnych sektorów gospodarki m.in. przemysłu energetycznego, papierniczego, cukrowniczego, motoryzacyjnego, przetwórstwa tworzyw sztucznych.

Pol-Inowex zapowiada również otworzenie wkrótce przedstawicielstwa firmy w Brazylii.

ZAKŁADY MIĘSNE HENRYK KANIA

Zakłady Mięsne Henryk Kania spodziewają się w tym i przyszłym roku dwucyfrowej dynamiki przychodów oraz utrzymania rentowności EBITDA na poziomie ponad 7 proc. - poinformował podczas konferencji prezes spółki Henryk Kania.

"W związku z tym, że spodziewamy się znaczącego wzrostu sprzedaży, bo nie będzie to dynamika na poziomie tylko 10 proc., zwiększeniu ulegnie także nasz zysk netto" - dodał.

Zgodnie z szacunkowymi danymi spółki Zakłady Przetwórstwa Mięsnego Henryk Kania, do której wyników porównywane będą rezultaty osiągnięte przez giełdową spółkę Zakłady Mięsne Henryk Kania, w 2011 r. wypracowała ona 310 mln zł przychodów i 5,25 mln zł zysku netto. Rentowność EBITDA wyniosła 7,29 proc.

Zakłady Mięsne Henryk Kania (wcześniej IZNS Iława) zamierzają połączyć się z Zakładami Przetwórstwa Mięsnego Henryk Kania z Pszczyny do końca II kwartału br.

TK TELEKOM

TK Telekom osiągnęła w 2011 roku zysk netto w wysokości 11,3 mln zł, czyli o 7,5 mln zł więcej niż w 2010 roku oraz 292,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Na 2012 rok TK Telekom prognozuje 12,7 mln zł zysku netto oraz 79,2 mln zł zysku EBITDA wobec 73,9 mln zł w 2011 roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

"W porównaniu do planu 2011 roku, wynik finansowy jest większy o 1,2 mln zł. Na koniec 2012 roku planowana jest dalsza poprawa wyniku netto do poziomu 12,7 mln zł. Wartość współczynnika EBITDA Spółki w 2011 roku wzrosła w stosunku do 2010 roku o 5 proc. osiągając poziom 73,9 mln zł. Na koniec roku 2012 planowana jest wartość współczynnika na poziomie 79,2 mln zł" - podał TK Telekom.

"Spółka względem 2010 roku poprawiła również kluczowe wskaźniki finansowe, w tym rentowność kapitału własnego (o 1,7 pp.), rentowność sprzedaży netto (o 2,5 pp.) oraz rentowności majątku (o 1,4 pp.)" - podano.

"Poprawa wyniku możliwa była dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaży o 11 proc. do poziomu 292,7 mln zł, przy jednocześnie niższym od zaplanowanego poziomie kosztów operacyjnych. Głównymi przyczynami pozytywnych efektów była przede wszystkim intensyfikacja sprzedaży na rynku operatorskim i rynku robót telekomunikacyjnych. Osiąganie dobrych wyników jest dziś możliwe dzięki przeprowadzonej prawie 2 lata temu głębokiej restrukturyzacji Spółki" - powiedział cytowany w komunikacie prezes TK Telekom Andrzej Panasiuk.

TK Telekom jest w trakcie procesu sprzedaży, który prowadzą Polskie Koleje Państwowe (PKP). We wrześniu 2011 roku PKP zaprosiły do negocjacji w sprawie sprzedaży 100 proc. akcji TK Telekom. Termin składania ofert wiążących na kupno TK Telekom mija 2 kwietnia.

Spółka TK Telekom powstała w 2001 r. pod nazwą Telekomunikacja Kolejowa. Jej udziałowcami są: w 61,97 proc. Skarb Państwa, w 38,03 proc. - PKP SA. Firma zajmuje się świadczeniem usług dzierżawy łączy i dostarczania internetu. Jak informuje spółka, na jej sieć składa się ponad 6 tys. km kabli światłowodowych, 22 tys. km kabli miedzianych. Pojemność sieci transportowej wynosi 1,7 Tbit/s.(PAP)

bas/ asa/ mto/ jow/ ren/ kuc/ gsu/ ana/ kon/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)