Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 15.45

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 15 listopada godz. 15.45

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 15 listopada godz. 15.45

CYFROWY POLSAT

Cyfrowy Polsat ma 3,54-3,55 mln abonentów - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej prezes spółki Dominik Libicki. W ciągu pierwszych trzech kwartałów spółka pozyskała brutto 337 tys. abonentów i podobna liczba pozyskań brutto może też pojawić się w samym IV kw. tego roku o ile nie zdarzy się nic niespodziewanego.

"Cyfrowy Polsat ma 3,54 - 3,55 mln abonentów" - powiedział Libicki.

Na koniec września 2011 roku liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 228 tys., czyli o 7,0 proc. do 3,506 mln z 3,278 mln rok wcześniej. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 78,2 proc. całej bazy na 30 września 2011 wobec 79,2 proc. na koniec września 2010 roku.

Prezes z optymizmem patrzy na cały rok, jeśli chodzi o liczbę abonentów.

"Od początku roku pozyskaliśmy brutto 337 tys. klientów. Biorąc pod uwagę, że znaczna część klientów decyduje się na podpisanie umowy w czwartym kwartale pozwala nam to patrzeć z optymizmem na cały ten rok" - powiedział Libicki.

"Historycznie w samym IV kw. odbywa się ok. 45-50 proc. pozyskań brutto i tak też może być w tym roku, jeśli rynek zachowa się tak jak zwykle" - dodał.

Prezes dodał, że wskaźnik odpływu abonentów 12-miesięczny CHURN jest pod kontrolą i wyniósł 9,4 proc. na koniec września 2011 roku.

Wskaźnik średni miesięczny przychód na abonenta ARPU pakietu familijnego w III kw. 2011 roku wyniósł 44,7 zł, w tym 0,8 zł z tytułu usługi pay-per-view (walka Adamek-Kliczko). Wskaźnik ARPU pakietu mini w III kw. 2011 roku wyniósł 13,8 zł, w tym 0,2 zł z tytułu usłgi PPV (walka Adamek-Kliczko).

Prezes powiedział też, że usługa PPV wrześniowej walki Adamek-Kliczko przyciągnęła ok. 200 tys. widzów.

Libicki powtórzył też, że dzięki zakupowi Polkomtelu przez Zygmunta Solorza-Żaka (który jest też głównym właścicielem m.in. Cyfrowego Polsatu, Aero2, Mobylandu i CenterNetu) tempo budowy sieci LTE przyspieszy, niż gdyby Mobyland budował tę sieć samodzielnie.

"To co widzę jako największą korzyść (...) to jest przyspieszenie tempa budowy sieci LTE w Polsce, niż gdyby Mobyland budował sieć samodzielnie. Jeśli chodzi o synergie to widzę tu synergie produktowe, przychodowe i technologiczne spółek z grupy NFI Midas" - powiedział Libicki.

"Sieci sprzedaży naszych firm (CP i Polkomtelu - PAP) są rozłączne i nastawione na innych klientów. Ja nie widzę tu znaczących synergii kosztowych" - dodał, pytany o synergie sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu.

Cyfrowy Polsat na koniec września 2011 roku miał też 136 tys. klientów telefonii komórkowej MVNO (wzrost o 77 tys. r/r), z czego 99 proc. to klienci post-paid oraz 54 tys. klientów dostępu do internetu (wzrost o 39 tys. r/r).

Skonsolidowana strata netto Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2011 roku wyniosła 62 mln zł wobec zysku netto w wysokości 68,4 mln zł rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto w III kw. 2011 r. na poziomie 71,4 mln zł.

"W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała stratę netto w wysokości 61.987.000 zł, w wyniku wysokich kosztów finansowych przede wszystkim wynikających z wahań kursów walutowych (przede wszystkim koszty z tytułu różnic kursowych z wyceny Obligacji denominowanych w euro)" - podała spółka w raporcie.

Wyniki Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2010 roku nie obejmowały TV Polsat, włączonego w skład grupy od 20 kwietnia 2011 roku.

Zysk operacyjny zwiększył się do 148 mln zł ze 81,5 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku operacyjnym na poziomie 130,6 mln zł.

Przychody całkowite Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2011 roku wyniosły 615 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznej sprzedaży na poziomie 363 mln zł oraz wobec prognoz rynkowych na poziomie 601,4 mln zł.

Wyłączają wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, całkowite przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 14,2 proc. do 415,3 mln zł.

Zysk EBITDA wzrósł w III kw. 2011 roku o 89,5 proc. do 196,2 mln zł z 103,6 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 31,9 proc. w III kw. 2011 z 28,5 proc. Wyłączając wpływ Grupy Telewizji Polsat, zysk EBITDA wzrósł o 37,0 proc. do 141,9 mln zł z 103,6 mln, a marża EBITDA wzrosła do 34,2 proc. z 28,5 proc.

Koszty operacyjne spółki wzrosły w III kw. 2011 roku o 66,7 proc. do 453,3 mln zł z 271,9 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 83,9 mln zł wobec 221,5 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 416,7 mln zł wobec 278,1 mln zł, z przychody ze sprzedaży 1,65 mld zł wobec 1,1 mld zł rok wcześniej.

Wyłączając wpływ segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, całkowite przychody wzrosły o 9,8 proc. do 1,214 mld zł z 1,1 mld zł rok wcześniej.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku zysk EBITDA wzrósł o 60,5 proc. do 538,1 mln zł z 335,15 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA wzrosła do 32,7 proc. z 30,3 proc.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, zysk EBITDA wzrósł o 15,3 proc. do 386,5 mln zł z 335,15 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 31,8 proc. z 30,3 proc.

Koszty operacyjne wzrosły narastająco po trzech kwartałach 2011 roku o 46,9 proc. do 1,18 mld zł z 804,6 mln rok wcześniej, a wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, całkowite koszty operacyjne wzrosły o 9,3 proc. do 879,18 mln zł.

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 7,0 proc. do 3,506 mln na koniec września 2011 roku z 3,278 mln rok wcześniej. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 78,2 proc. całej bazy na 30 września 2011 wobec 79,2 proc. na koniec września 2010 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów spadł do 9,4 proc. z 10,2 proc. w 12 miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 30 września 2011 roku i 30 września 2010 roku, przy czym wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 1,4 pkt proc., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini wzrósł o 2,1 pkt proc.

"Wskaźnik odpływu abonentów spadł o 0,9 pkt proc. z 10,3 proc. do 9,4 proc. w 12 miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 31 grudnia 2010 roku i 30 września 2011 roku w wyniku utrzymania wysokiej satysfakcji klientów oraz naszych atrakcyjnych programów utrzymaniowych" - podano w komunikacie.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego wzrosło o 6,7 proc. do 44,7 zł w III kw. 2011 roku z 41,9 zł w trzecim kwartale 2010 roku. Miesięczne ARPU Pakietu Mini wzrosło o 24,3 proc. do 13,8 zł w III kwartale 2011 roku z 11,1 zł w III kwartale 2010 roku.

W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2011 roku miesięczne ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 4,3 proc. do 43,8 zł z 42,0 zł rok wcześniej, a miesięczne ARPU Pakietu Mini wzrosło o 12,8 proc. do 12,3 zł z 10,9 zł.

Średni koszt pozyskania abonenta spadł w III kw. 2011 roku o 24,1 proc. do 110,5 zł ze 145,6 zł w III kw. 2010 roku.

W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 2011 roku średni koszt pozyskania abonenta spadł o 11,8 proc. do 115,4 zł ze 130,9 zł rok wcześniej.

Opierając się na danych domu mediowego Starlink za III kw. Cyfrowy Polsat szacuje, że udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej w III kw. 2011 roku wzrósł rok do roku do 23,7 proc. z 23,2 proc., natomiast w okresie styczeń-wrzesień 2011 roku odnotował wzrost do 22,7 proc. z 22,0 proc. udziału w wydatkach na reklamę telewizyjną w Polsce.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w III kw. 2011 roku wyniosły 717 mln zł i spadły rok do roku o 1,0 proc., a w okresie styczeń-wrzesień 2011 roku wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 2,7 proc. do 2,7 mld zł.

GRUPA ERGIS

Grupa Ergis, zajmująca się przetwórstwem tworzyw sztucznych, w przyszłym roku skoncentruje się na poprawie rentowności i dokończeniu prowadzonych inwestycji. Spółka z optymizmem patrzy na najbliższą przyszłość. W kolejnych trzech kwartałach spodziewa się wzrostu zysku operacyjnego rok do roku.

"W trzecim kwartale, po raz pierwszy od dawna, zysk operacyjny wzrósł rok do roku. Był o jedną czwartą wyższy niż przed rokiem. (...) Wyniki dają podstawy do optymizmu. Na ogół w kryzysie, o ile nie ma gwałtownego załamania, dobrze radzimy sobie jako branża. Dziś mogę powiedzieć, że patrzę w przyszłość bardziej pozytywnie niż przed rokiem" - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki Tadeusz Nowicki.

"Spodziewam się, że również w najbliższych trzech kwartałach będziemy pokazywać wzrosty rok do roku" - dodał.

W trzecim kwartale grupa miała stratę netto na poziomie 2,75 mln zł wobec 5,1 mln zł zysku netto rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł w tym okresie o 27 proc., do 5,7 mln zł z 4,5 mln zł. Przychody wyniosły 161,3 mln zł wobec 161,8 mln zł przed rokiem.

Jak poinformowali przedstawiciele spółki, istotnym czynnikiem wpływającym na poziom wyniku netto były niezrealizowane różnice kursowe. Obciążyły one wynik kwotą blisko 5 mln zł, podczas gdy w trzecim kwartale 2010 roku podwyższyły go o 2,6 mln zł.

"Spadek zysku netto nie odzwierciedla sytuacji spółki. W firmie obserwujemy wiele pozytywnych tendencji - spadają koszty, wyhamowały wzrosty cen surowców" - powiedział Nowicki.

W 2011 roku Ergis zainaugurował program inwestycyjny o wartości 50 mln zł. Obejmował on budowę nowego zakładu produkcji folii opakowaniowych w Wąbrzeźnie, do którego przeniesiono produkcję z zakładu w Niemczech i budowę czwartej linii do produkcji folii stretch w Oławie.

"Uruchomienie linii do produkcji folii stretch nastąpi w pierwszym kwartale 2012 roku. Zakładamy, że zwiększy ona nasz potencjał sprzedaży tego produktu o 8 tys. ton rocznie" - powiedział prezes.

Budowa nowej linii w Oławie kosztować będzie 24 mln zł. Zdaniem przedstawicieli spółki, 8 tys. ton rocznie nowego produktu to skala sprzedaży rzędu 50-60 mln zł.

"Nie należy jednak bezpośrednio dodawać tej kwoty do wyników spółki, bo uruchamiając nową linię będziemy jednocześnie zwalniać częściowo produkcję z już istniejącej" - poinformował Nowicki.

Poza tymi projektami w przyszłym roku spółka nie planuje, póki co, istotnych inwestycji, poza odtworzeniowymi, które średniorocznie wynoszą 10 mln zł

"Teraz skupimy się na poprawie marż i wykorzystaniu efektów synergii. Z kolejnymi projektami poczekamy na wzrost wyniku EBITDA" - poinformował Nowicki.

Spółka w październiku tego roku opublikowała informację opóźnioną, w której podała, że od października zeszłego roku prowadziła rozmowy z jednym z działających na polskim rynku funduszy private equity o ewentualnym udziale tego funduszu w procesie podniesienia kapitału Ergisu. Firmy nie osiągnęły porozumienia - producent folii uznał przedstawione spółce warunki za niesatysfakcjonujące.

"Pomysłów mamy więcej niż możliwości finansowych. Staraliśmy się pozyskać kapitał do nowego projektu, ale nie doszliśmy do porozumienia z partnerem" - powiedział prezes, nie zdradzając, na co spółka planowała przeznaczyć pieniądze.

Po trzech kwartałach tego roku zysk grupy spadł do 1,8 mln zł z 11,3 mln zł przed rokiem, wynik EBITDA spadł do 28,5 mln zł z 31,1 mln zł, zysk operacyjny do 13,6 mln zł z 15,8 mln zł, a przychody wzrosły do 474,4 mln zł z 448,4 mln zł.

HOME DEPOT

Zysk spółki Home Depot wyniósł w III kwartale 2011 r. 0,6 USD na akcję - podała firma w komunikacie we wtorek.

Analitycy spodziewali się niższego zysku na poziomie 0,58 USD na akcję.

Przychody spółki w III kwartale wyniosły 17,33 miliardów dolarów, i okazały się wyższe od oczekiwań analityków, którzy prognozowali zysk na poziomie 17,11 miliardów dolarów.

Spółka podniosła również prognozę zysku w tym roku fiskalnym do 2,38 USD na akcję, wobec wcześniej zakładanych 2,34 USD na akcję.

DM IDMSA

DM IDMSA planuje, że po grudniowej decyzji akcjonariuszy w sprawie ustanowienia nowego program skupu akcji własnych, skup ten rozpocząłby jeszcze w 2011 roku - poinformował dziennikarzy Grzegorz Leszczyński, prezes spółki.

"Po decyzji akcjonariuszy, będziemy chcieli rozpocząć jak najszybciej skup akcji. Chcemy rozpocząć program jeszcze w 2011 roku" - powiedział na wtorkowej konferencji Leszczyński.

NWZA spółki 7 grudnia zdecydować ma o upoważnieniu zarządu do skupu do 21,8 mln akcji własnych po cenie 0,1-5 zł każda z możliwością dalszej odsprzedaży. W sumie spółka na skup akcji chce wydać do 109,1 mln zł.

Zgodnie z projektem uchwały nabycie akcji własnych może następować w okresie nie dłuższym niż do 30 listopada 2013 r.

Będzie to czwarty program skupu akcji własnych spółki.

Po trzech kwartałach 2011 roku grupa ma 12,86 mln zł straty netto, przy 96,2 mln zł przychodów. W analogicznym okresie 2010 roku grupa miała 35,1 mln zł zysku netto i 90,4 mln zł przychodów.

W samym III kwartale 2011 roku strata netto grupy wyniosła 40,97 mln zł.

"Jesteśmy uzależnieni od rynku giełdowego. Przy utrzymaniu tendencji rynkowych czwarty kwartał będzie dla nas pozytywny i jest szansa, że ten rok zakończymy na plusie" - powiedział Leszczyński.

Wcześniej DM IDMSA informował, że chce rozbudować grupę o towarzystwo ubezpieczeniowe i powszechne towarzystwo emerytalne.

"Złożyliśmy oferty, czekamy na rozstrzygnięcia. Nie wiemy, kiedy mogłoby dojść do ewentualnych transakcji, ponieważ zależy to głównie od determinacji sprzedających" - powiedział Leszczyński.

Prezes dodał, że grupa rozważa zakup pośrednika finansowego. Interesuje go spółka z rozbudowaną siecią sprzedaży.

MLEKOVITA

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał zgodę na połączenie OSM w Suszu (Warmińsko-Mazurskie) do grupy mleczarskiej Mlekovita. Wcześniej w sprawie połączenia stosowne uchwały podjęły walne zgromadzenia obu spółdzielni. Mlekovita i OSM w Suszu będą działać jako jeden podmiot. Fuzja dokonuje się na zasadach prawa spółdzielczego. UOKiK ocenił, że koncentracja "nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji.

Jak powiedziała we wtorek PAP Adrianna Sapińska z grupy Mlekovita, połączenie ze spółdzielnią w Suszu nastąpi 1 grudnia. Przed tym terminem Mlekovita opublikuje szczegóły związane z połączeniem. Potwierdziła również, że w UOKiK jest jeszcze jeden wniosek dotyczący planowanego przyłączenia spółdzielni mleczarskiej w Białej Podlaskiej (Lubelskie).

OSM w Suszu działa na terenie czterech gmin na granicy województw warmińsko-mazurskiego i pomorskiego. Skupuje rocznie 13,5 mln litrów mleka. Głównym produktem jest ser salami. Rocznie zakład wytwarza 1 tys. ton tego sera - poinformował PAP prezes OSM w Suszu Kazimierz Małecki. Ponadto produkuje ser twarogowy i masło. Produkty z Susza mają znaki jakości i tradycji Warmii i Mazur oraz Powiśla nadawane przez Polską Izbę Produktów Tradycyjnych i Regionalnych. OSM w Suszu zatrudnia 55 osób.

Grupa Mlekovita należy czołówki firm z branży mleczarskiej w Polsce. Jest firmą o polskim kapitale. Od lat grupa się rozbudowuje. Tworzą ją zakłady w: Wysokiem Mazowieckiem (zakład macierzysty), Bielsku Podlaskim, Morągu, Zakopanem, Lubawie, Działdowie, Pilicy, Baranowie, Kościanie(przyłączony 1 września 2011 r.) i Pyrzycach oraz magazyny dystrybucyjne w Chrzanowie, Kluczborku, Toruniu, Piasecznie, Wyszkowie, Łodzi, Białymstoku, Brzesku, Goręczynie i Wolsztynie.

Melkovita produkuje ponad 400 rodzajów produktów. Firma była wielokrotnie nagradzana.

Grupa Mlekovita w 2010 roku przerobiła 886 mln litrów mleka.

PBG

PBG zawarł umowę kupna 100 proc. akcji spółki należącej do Elektrimu, która ma 50 proc. plus jedna akcja Rafako, łącznie za 460 mln zł - poinformowało PBG w komunikacie.

"Nabycie powyższych udziałów w Multaros stanowi wehikuł inwestycyjny prowadzący do nabycia przez emitenta pośrednio, posiadanych przez Multaros, 34.800.001 akcji w kapitale zakładowym Rafako SA z siedzibą w Raciborzu" - napisano w raporcie.

PBG zapłaci za 100 proc. udziałów w spółce 460 mln zł.

Pierwsza rata, w wysokości 100 mln zł, ma być płatna w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, druga, o wartości 200 mln zł, ma zostać spłacona do 15 grudnia, a trzecia, 160 mln zł, do 5 stycznia 2012 roku.

Transakcja zostanie sfinansowana ze środków własnych oraz pozyskanych z zewnętrznych instytucji finansowych.

Jednocześnie zawarto umowy dotyczące ustanowienia na akcjach Rafako blokady papierów wartościowych oraz zastawu rejestrowego.

"Maksymalna suma zabezpieczenia została ustalona na kwotę 490 mln zł" - napisano w raporcie.

Pod koniec czerwca PBG podpisało przedwstępną umowę kupna 100 proc. akcji spółki należącej do Elektrimu, która ma 50 proc. plus jedna akcja Rafako, łącznie za około 540,8 mln zł. Spółka wynegocjowała jednak później obniżenie ceny do 460 mln zł. Po uzyskaniu koniecznych zgód PBG przewidywało ogłoszenie wezwania na maksymalnie 66 proc. głosów na WZA Rafako po 15,54 zł za akcję.

ULMA CONSTRUCCION

Ulma Construccion, jeśli zdecyduje się na wypłatę dywidendy z zysku za 2011 rok, może przeznaczyć na ten cel ok. 30 proc. zysku za ten okres - poinformował na konferencji prasowej prezes Ulma Construccion Andrzej Kozłowski.

"Nasza firma potrzebuje jeszcze czasu, by umocnić pozycję w Polsce i innych krajach, w których funkcjonuje. Z drugiej strony, skoro generujemy sporo gotówki, akcjonariuszom coś się od nas należy" - powiedział Kozłowski.

Dodał, że za 2010 rok Ulma przeznaczyła na dywidendę ok. 30 proc. zysku i można przypuszczać, że jeśli spółka podejmie decyzję o wypłacie dywidendy za 2011 rok, mogłaby przeznaczyć procentowo podobną część zysku - jeśli warunki rynkowe nie ulegną znaczącym zmianom i umożliwią spółce osiągnięcie zadowalających wyników.

W czerwcu akcjonariusze Ulmy Construccion zdecydowali o przeznaczeniu na dywidendę 8,3 mln zł z zysku za 2010 rok wynoszącego 27,8 mln zł, co daje 1,58 zł na akcję. Dniem wypłaty jest 30 listopada.

VISA

Od 2010 r. w ponad 52 tys. placówek detalicznych należących do blisko 38 tys. firm usługowo-handlowych, które wcześniej nie przyjmowały płatności kartami, zostało uruchomionych ponad 56 tys. nowych terminali do obsługi kart płatniczych. To ponad 3 tys. więcej niż planowano (dane na koniec września br.).

Terminale są uruchamiane w ramach programu "Kartą Visa zapłacisz wszędzie", który jest inicjatywą : banków-wydawców kart Visa wspólnie inwestujących w rozwój sieci kart płatniczych wszystkich systemów.

Z budżetu Programu wynoszącego 200 mln zł agenci rozliczeniowi otrzymują wsparcie finansowe na instalowanie nowoczesnych terminali płatniczych w placówkach detalicznych, które wcześniej nie akceptowały kart. Zgodnie z założeniami Programu są to przede wszystkim małe i średnie placówki, zlokalizowane w dużej mierze w mniejszych miastach i na terenach wiejskich, gdzie wcześniej - bez finansowego wsparcia - agentom rozliczeniowym, czyli firmom, które instalują terminale i obsługują płatności, często nie opłacało się instalować takich terminali.

Harmonogram przewiduje, że na koniec 2012 r. liczba terminali instalowanych ze wsparciem finansowym ze strony banków-wydawców kart Visa przekroczy 90 tys., a do końca 2015 r. zostanie zainstalowanych łącznie ich ponad 200 tys.

Visa Europe to stowarzyszenie ponad 4 tys. banków europejskich.

ZELMER

Zelmer, który oczekiwał, że w 2011 r. osiągnie dwucyfrową dynamikę przychodów ze sprzedaży, po wynikach III kwartału spodziewa się, że wzrost ten będzie "wyraźnie widoczny", ale raczej nie osiągnie 10 proc. - poinformował dziennikarzy Janusz Płocica, prezes spółki. W IV kwartale Zelmer chce wypracować co najmniej podobne rdr wyniki. Marża brutto nie powinna w kolejnych okresach spadać.

"W całym roku pewnie nie osiągniemy 10-proc. dynamiki wzrostu sprzedaży, ale chcielibyśmy się do niej zbliżyć. Rok do roku wzrost na pewno będzie wyraźnie widoczny, jednak III kwartał trochę zachwiał naszymi wcześniejszymi założeniami" - powiedział po konferencji Płocica.

Prezes poinformował, że po III kwartale rynek małego AGD w Polsce utrzymał jednocyfrową dynamikę wzrostu i taka sytuacja powinna się utrzymać także w IV kwartale.

"Spodziewamy się, że IV kwartał będzie dla nas dobrym sezonem sprzedażowym. Powinniśmy wypracować wyniki porównywalne lub lepsze rok do roku" - powiedział Płocica.

Na pytanie, czy na poziomie netto można spodziewać się w tym okresie zdarzeń jednorazowych, Magdalena Bartoś, członek zarządu spółki, odpowiedziała: "Przed nami okres, w którym liczyć się będzie faktyczna działalność biznesowa, bez czynników jednorazowych. Chociaż mamy nadzieję na zwrot odpisu na należności Domar i Avans w wysokości 3,7 mln zł. 1 grudnia będzie miała miejsce rozprawa apelacyjna, dowiemy się wówczas, czy będziemy mogli odwrócić odpis".

W IV kwartale 2010 r. przychody Zelmera wyniosły 224,6 mln zł, zysk operacyjny 24,2 mln zł, a zysk netto 16,8 mln zł.

Prezes poinformował, że w kolejnych okresach marża brutto na sprzedaży nie powinna spadać.

"Nie należy się oczywiście spodziewać eksplozji jeśli chodzi o marżę, ale raczej pójdzie ona w górę niż w dół. Nasze cele są wyższe niż 27 proc. z III kwartału" - dodał.

W przyszłym roku Zelmer powinien ponownie podzielić się zyskiem z akcjonariuszami. W tym roku na dywidendę spółka przeznaczyła w sumie 28,88 mln zł, co dało 1,9 zł dywidendy na akcję.

"Dzielimy się zyskiem z akcjonariuszami, o ile nie wystąpią specjalne okoliczności. W tym roku takich wydarzeń nie zaobserwowaliśmy, więc wszystko wskazuje na kontynuację polityki dywidendy. Do analiz na ten temat przystąpimy jednak dopiero w styczniu lub lutym 2012 r." - powiedział Płocica.

W III kwartale br. Zelmer osiągnął 147,3 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 168,2 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 4,2 mln zł, podobnie jak w III kwartale 2010 r. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 2,4 mln zł wobec 3,8 mln zł rok wcześniej.

"III kwartał jest specyficzny. Otwierają go słabe pod względem sprzedaży miesiące letnie, które nie są momentem zakupu małego AGD. Natomiast wrzesień to początek szczytu sezonu sprzedażowego. Wprowadziliśmy w tym okresie nowe produkty dla wspomożenia sprzedaży w szczycie sezonu, rozpoczęliśmy także kampanie reklamowe w telewizji na głównych rynkach naszej działalności" - skomentował prezes Zelmera.

Po dziewięciu miesiącach 2011 r. spółka zaraportowała 429,1 mln zł sprzedaży, 16 mln zł zysku operacyjnego oraz 33,8 mln zł zysku netto przed korektami oraz 15,8 mln zł zysku netto po korektach.

ZUE

Wartość portfela zamówień ZUE na 2012 rok to obecnie około 450 mln zł, a cały jej backlog wart jest ok. 1 mld zł. Spółka bierze obecnie udział w dwóch przetargach o wartości ponad 1 mld zł każdy - poinformowali na konferencji przedstawiciele spółki.

"Cały backlog ZUE ma w tej chwili wartość około 1 mld zł, z czego na przyszły rok przypada około 450 mln zł" - powiedział Arkadiusz Wierciński, dyrektor ds. strategii spółki.

Przedstawiciele ZUE dodali, że spółka bierze obecnie udział w dwóch przetargach o wartości ponad 1 mld zł każdy.

"Jeden to inwestycja w Czempinie, gdzie startujemy samodzielnie, a drugi to Via Baltica, gdzie jesteśmy w konsorcjum, w którym nasz udział to około 50 proc. W obu przypadkach jesteśmy przed złożeniem ofert" - powiedział na konferencji prezes spółki, Wiesław Nowak.

Prezes dodał, że wśród mniejszych przetargów, w których uczestniczy ZUE przeważają te z segmentu tramwajowego m.in. budowa linii na Moście Północnym w Warszawie oraz w Bydgoszczy.

Z materiałów na konferencję prasową spółki wynika, że kluczowe umowy znajdujące się w portfelu zamówień na 2011 rok mają łączną wartość 62,8 mln zł.

Prezes poinformował na wtorkowej konferencji, że nie wyklucza podzielenia się przez spółkę z akcjonariuszami zyskiem za 2012 rok.

"Podtrzymujemy natomiast zamiar niewypłacania dywidendy z tegoorocznego zysku" - powiedział Nowak.(PAP)

jow/ ana/ bas/ jtt/ kow/ wst/ seb/ mto/ luo/ morb/ kuc/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)