Notowania

wiadomości
28.05.2012 18:33

Rada Promocji Polski o optymalnej koordynacji projektów promocyjnych

Jak najlepsza koordynacja projektów promocyjnych Polski - była tematem pierwszego w tym roku posiedzenia Rady Promocji Polski, które odbyło się w poniedziałek w siedzibie MSZ w Warszawie. Spotkaniu przewodniczył szef polskiej dyplomacji Radosław Sikorski.

Podziel się
Dodaj komentarz

Jak najlepsza koordynacja projektów promocyjnych Polski - była tematem pierwszego w tym roku posiedzenia Rady Promocji Polski, które odbyło się w poniedziałek w siedzibie MSZ w Warszawie. Spotkaniu przewodniczył szef polskiej dyplomacji Radosław Sikorski.

Jak czytamy w komunikacie MSZ po spotkaniu, głównym tematem dyskusji było usprawnienie prac Rady w celu jak najlepszego koordynowania projektów promocyjnych Polski, realizowanych przez różne urzędy państwowe i organizacje społeczne.

Według resortu podjęto próbę zebrania kompleksowej informacji o strategiach i budżetach poszczególnych resortów przeznaczonych w tym roku na realizację działań promocyjnych, która po opracowaniu posłuży synchronizacji inicjatyw. Usprawnieniu zarządzania pracami Rady ma służyć zwiększenie częstotliwości jej spotkań (co najmniej raz na kwartał) i powołanie grup roboczych do wsparcia biznesu, promocji kultury, edukacji i innowacji, promocji turystyki oraz marki narodowej. MSZ zapowiada, że do prac grup będą zapraszane m.in. organizacje pozarządowe, zrzeszenia przedsiębiorców i instytucje kultury.

Ministerstwo podkreśla też, że Rada będzie analizowała i wskazywała duże projekty promocyjne, które powinny mieć wymiar międzyinstytucjonalny oraz które gromadzić będą wielu organizatorów i źródeł finansowania, by uzyskać synergię ważnych działań.

Rada zajęła się też kwestią domen internetowych z nazwą państwa w nazwie i końcówką ".pl" (np. www.poland.pl czy www.polen.pl). Rada, po otrzymaniu zleconych analiz, na kolejnym posiedzeniu powróci do rozmowy o możliwości wykorzystania takich domen w promocji Polski.

Kilka dni temu wiceminister SZ Beata Stelmach mówiła w Sejmie, że MSZ chce uporządkować kwestie promocji Polski, a domeny polska.pl i poland.pl powinny być "w sposób kontrolowany wykorzystywane do celów promocyjnych".

Stelmach informowała o tym, odpowiadając na pytanie posłów PiS o sprawę wydzierżawienia domen polska.pl i poland.pl spółce Agora SA. Posłowie PiS Jerzy Polaczek i Kazimierz Michał Ujazdowski przekonywali, że w ten sposób "rząd pozbył się i drastycznie ograniczył możliwości komunikacji społecznej i dbałości o interesy RP, w tym skutecznej promocji Polski za granicą".

Przed wydzierżawieniem spółce Agora oba narodowe adresy należały do Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK), czyli publicznego instytutu badawczego podległego Ministerstwu Nauki i Szkolnictwa Wyższego. NASK pełni rolę krajowego rejestru nazw internetowych w domenie ".pl".

Wiceminister SZ podkreślała, że kwestia, o którą pytają posłowie, wiąże się z brakiem skonsolidowanego programu promocji Polski. Jak mówiła, szef MSZ Radosław Sikorski wielokrotnie zwracał się do NASK w sprawie uporządkowania i skonsolidowania domen, "które w sposób naturalny kojarzą się z naszym krajem".

W poniedziałek Rada zapoznała się ponadto z informacją Ministerstwa Sportu i Turystyki (MSiT) oraz Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) na temat działań promocyjnych związanych z Euro 2012.

W posiedzeniu Rady - międzyresortowego gremium koordynującego działania promocji naszego kraju - wzięli też udział ministrowie rolnictwa - Marek Sawicki oraz nauki i szkolnictwa wyższego - Barbara Kudrycka, jak również m.in. podsekretarze stanu z resortów gospodarki, administracji i cyfryzacji, kultury, edukacji, sportu i turystyki, a także przedstawiciele biznesu, w tym Prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" Henryka Bochniarz.(PAP)

sdd/ son/ mow/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz