Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rusza kampania promująca atrakcyjność Śląska dla inwestorów

0
Podziel się:

Śląskie to najbardziej atrakcyjny inwestycyjnie region w Polsce - chcą o
tym przekonać organizatorzy ruszającej właśnie w Polsce i za granicą kampanii, promującej walory
inwestycyjne regionu.

Śląskie to najbardziej atrakcyjny inwestycyjnie region w Polsce - chcą o tym przekonać organizatorzy ruszającej właśnie w Polsce i za granicą kampanii, promującej walory inwestycyjne regionu.

Województwo śląskie jako pierwsze w Polsce uruchomiło system informowania o możliwościach inwestowania na swoim terenie. Samorządowcy zapewniają, że portal www.invest-in-silesia.pl skupia wszelkie informacje niezbędne inwestorom.

Informacja o portalu będzie jedną z kluczowych przekazywanych w ramach kampanii promującej atrakcyjność inwestycyjną regionu. Złoży się na nią 100 billboardów w całej Polsce, kampania w internecie na najbardziej popularnych i odwiedzanych stronach, mailing przez internet oraz reklamy w prasie najchętniej czytanej przez środowiska biznesowe. Na przełomie czerwca i lipca dzięki współpracy z partnerskim regionem Północnej Nadrenii - Westfalii planowana jest też kampania w Duesseldorfie oraz w Berlinie.

O szczegółach przedsięwzięcia poinformowano podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Katowicach. "Województwo śląskie jest miejscem atrakcyjnym do inwestowania, to wynika ze wszystkich rankingów. (...) Musimy jednak walczyć o utrzymanie tej pozycji i jak najlepsze wykorzystanie potencjału regionu" - powiedział wicemarszałek województwa śląskiego Zbyszek Zaborowski.

W portalu invest-in-silesia.pl zastosowano m.in. technologie inteligentnego przeszukiwania internetu, wyszukiwania semantycznego, automatycznego tłumaczenia na cztery języki obce i udostępniania danych. Wszystko po to, by na potencjalnych inwestorów czekały zawsze aktualne i wiarygodne informacje. W miarę rozwoju, dzięki zastosowaniu "uczących się" algorytmów, odpowiedzi i sugestie systemu mają być coraz bardziej precyzyjne.

System ma wspierać samorządy, także te z małych miejscowości, w przekazywaniu ich oferty inwestycyjnej potencjalnym inwestorom. Zarząd woj. śląskiego zaprosił do darmowego udziału w systemie wszystkie jednostki samorządu z regionu. Dotychczas uczyniły to 73 samorządy. Wicemarszałek zapewnił w poniedziałek, że kolejne gminy już zgłosiły zamiar przystąpienia do systemu. Jego stworzenie i uruchomienie kosztowało blisko pół miliona złotych.

Według raportu niezależnego gdańskiego Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, w ubiegłym roku Śląskie było w czołówce najatrakcyjniejszych inwestycyjnie regionów w Polsce. W województwie mieszka 4,7 mln osób, przez region przechodzi 20 proc. europejskiego tranzytu, działa tu 51 uczelni, kształcących 200 tys. specjalistów. Region ma ok. jedną ósmą wkładu w ogólnokrajowy PKB.(PAP)

lun/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)