Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rusza kampania społeczna "Prowadzę - jestem trzeźwy"

0
Podziel się:

Rusza promująca trzeźwość za kierownicą
kampania społeczna pod hasłem "Prowadzę - jestem trzeźwy". Na
ulicach polskich miast z początkiem sierpnia pojawią się setki
billboardów oraz 165 autobusów i tramwajów z plakatem akcji.

Rusza promująca trzeźwość za kierownicą kampania społeczna pod hasłem "Prowadzę - jestem trzeźwy". Na ulicach polskich miast z początkiem sierpnia pojawią się setki billboardów oraz 165 autobusów i tramwajów z plakatem akcji.

To już dziesiąta edycja akcji, wymyślonej przez duszpasterza trzeźwości Archidiecezji Katowickiej, ks. Piotra Brząkalika. Początkowo obejmowała tylko województwo śląskie, ale jej zasięg rośnie. W tym roku obejmie 30 miast i gmin w całej Polsce.

"Od dziesięciu lat budujemy modę na trzeźwość. Nie jesteśmy przeciwko piciu alkoholu. Jesteśmy za trzeźwym stylem życia" - powiedział ks. Brząkalik.

Hasła i oprawa graficzna kampanii zmieniały się w poszczególnych latach, ale główna myśl pozostała ta sama. Wykorzystany w tym roku plakat wyłoniony został podczas ogólnopolskiego konkursu w ramach Festiwalu Plakatu Reklamowego Barbakan 2008. Wpłynęło ok. 200 prac.

Autorem zwycięskiej jest Przemysław Bukowski. Przedstawia ona tablicę rejestracyjną, na której zamiast numeru widnieje napis "trzeźwy". Na anteny radiowe wchodzi też właśnie promujący akcję spot, a jesienią pojawi się nowy film.

Wyróżnikiem akcji są też charakterystyczne breloki z logo i hasłem kampanii, który można przypiąć do kluczyków samochodowych. Rozdają je m.in. urzędy miast, które włączyły się do akcji. Dotychczas rozprowadzono ok. 50 tys. breloczków.

Jak podkreśla ks. Brząkalik, najbardziej cieszy go poparcie społeczne dla akcji. To tysiące maili popierających kampanię, zawierających często bardzo osobiste wyznania osób, zmagających się z alkoholem czy takich, które były świadkami wypadków spowodowanych przez pijanych.

Ks. Brząkalik mówi, że pojawiające się w mediach doniesienia o kolejnych tragicznych wypadkach, których sprawcami są nietrzeźwi kierowcy, wcale nie zniechęcają go do tej pracy.

"Kościół też od 2000 lat prowadzi coś na kształt kampanii społecznej, głosząc 10 przykazań. Czy to, że ludzie je łamią, oznacza, że nic nie należy robić?" - pyta.

Akcję współorganizuje od początku katowicka Agencja Reklamowa Business Consulting. (PAP)

lun/ malk/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)