Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruszyła kampania społeczna "Smakuj życie"

0
Podziel się:

Do młodych, szybko zawierających znajomości, osób skierowana jest
rozpoczęta w poniedziałek kampania społeczna "Smakuj życie". Organizatorzy podkreślają, że
rozpoczyna się ona przed wakacjami, bo często stają się one okazją do ryzykownych zachowań
seksualnych.

Do młodych, szybko zawierających znajomości, osób skierowana jest rozpoczęta w poniedziałek kampania społeczna "Smakuj życie". Organizatorzy podkreślają, że rozpoczyna się ona przed wakacjami, bo często stają się one okazją do ryzykownych zachowań seksualnych.

Celem kampanii ma być wznowienie debaty o zdrowym stylu życia i bezpiecznym życiu seksualnym. W jej ramach zorganizowane zostaną rozgrywki siatkówki plażowej, konkurs fotograficzny, zlot Harley Davidson i liczne koncerty, m.in. z udziałem zespołów Pectus, Voo Voo i Hey. Podczas imprez rozdawane będą ulotki informacyjne i prezerwatywy.

Podczas konferencji prasowej inaugurującej kampanię Magdalena Ankiersztejn-Bartczak z Fundacji Edukacji Społecznej powiedziała, że młodzi Polacy nie mają praktycznie żadnej wiedzy na temat chorób przenoszonych drogą płciową i skuteczności prezerwatyw w zapobieganiu ich rozprzestrzeniania. Co roku zwiększa się w naszym kraju też liczba osób, u których wykryto obecność wirusa HIV.

"Pod względem epidemiologicznym nie jest to znaczny wzrost, ale co roku wirus HIV wykrywany jest u 50 do 100 osób więcej niż w roku poprzednim. Nie wiemy jednak, jaki jest stan rzeczywisty, bo Polacy nie testują się w kierunku HIV. Ponad połowa osób, które są zakażone, w ogóle o tym nie wie" - powiedziała PAP Ankiersztej-Bartczak.

Jak dodała, zakażają się głównie ludzie młodzi, między 15. a 25. rokiem życia, i to do nich skierowana jest kampania "Smakuj życie". Zaznaczyła, że w okresie wakacji dochodzi wśród nich do ryzykownych zachowań seksualnych, o czym świadczy m.in. to, że po wakacjach wzrasta liczba osób zgłaszających się do prowadzonych przez fundację punktów testowania w kierunku HIV.

Kampania finansowana jest przez jednego z producentów prezerwatyw. Podczas konferencji zaprezentowano dane tej firmy, z których wynika, że statystyczny Polak zużywa w ciągu roku trzy-cztery prezerwatywy, podczas gdy w USA 23-24.

Zdaniem Ankiersztejn-Bartczak, "niechęć" Polaków do prezerwatyw powodowana jest m.in. nieprawdziwymi informacjami, jakie przekazywane są przez publiczne media. "W zeszłym roku np. mówiono, że prezerwatywa ma ogromne pory i zabezpiecza w 40 proc. To prawda, że prezerwatywa nie zabezpiecza w 100 proc., a tylko zmniejsza ryzyko, ale nikt nie słyszy tego, co mówi się dalej - że wynika to głównie z powodu błędu człowieka, bo np. jest niewłaściwie zakładana" - powiedziała PAP.

Kampania zakończy się 28 sierpnia koncertem w Operze Leśnej w Sopocie. (PAP)

mca/ itm/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)