Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

sit.pap.pl - nowy serwis PAP o turystyce

0
Podziel się:

Nowy Serwis Informacji Turystycznych Polskiej
Agencji Prasowej - sit.pap.pl - można od poniedziałku znaleźć w
internecie. Gromadzi on informacje o imprezach turystycznych i
kulturalnych w całej Polsce.

Nowy Serwis Informacji Turystycznych Polskiej Agencji Prasowej - sit.pap.pl - można od poniedziałku znaleźć w internecie. Gromadzi on informacje o imprezach turystycznych i kulturalnych w całej Polsce.

Informacje przesyłane do PAP przez organizatorów imprez trafiają na stronę internetową, ale są również rozsyłane w ramach codziennego serwisu informacyjnego do wszystkich odbiorców - poinformowała w poniedziałek na konferencji prasowej inaugurującej działalność nowego serwisu, wiceprezes Agencji Ada Kostrz-Kostecka.

Na stronie zamieszczane mają być także kalendaria wydarzeń turystycznych i kulturalnych, materiały dotyczące podróży i podróżowania, targów turystycznych, konferencji i spotkań.

Wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska podkreśliła, że serwis jest dobrą formą promocji turystyki. Przez to, że oprócz indywidualnych odbiorców trafia do większości dziennikarzy i redakcji prasowych, pozwoli regionom i wszystkim przygotowującym turystyczne oferty dotrzeć z informacją o nich do szerokiej rzeszy odbiorców.

Ministerstwo chce aktywnie współpracować z PAP, dostarczać do serwisu informacje o tym, co dzieje się w resorcie, jakie działania podejmowane są dla rozwoju turystyki - powiedziała Sobierajska.

W ocenie prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki Anny Somorowskiej, inicjatywa PAP po raz pierwszy w Polsce łączy wszystkie siły na rzecz promocji informacji turystycznej w kraju. "Nie może być mowy o promocji bez informacji. Do tego potrzebne są narzędzia i kanały dystrybucji tej informacji" - zaznaczyła.

Somorowska podkreśliła, że informacja turystyczna to nie tylko informacja dla klienta biura podróży czy hotelu. "To traktowanie bardzo poważnie przemysłu turystycznego i gospodarki turystycznej. To informacja, która musi dążyć w dwie strony" - dodała.

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke podkreślał, że przez dotarcie z informacją do dziennikarzy i mediów, serwis jest wielką szansą dla promocji turystyki w Polsce.

Serwis jest otwarty dla wszystkich - można z niego korzystać przez stronę internetową. Za umieszczenie materiałów w serwisie trzeba zapłacić. Resort sportu, POT i PART są partnerami PAP przy tworzeniu serwisu.

Serwis dostępny będzie również jako elektroniczny newsletter - rozsyłany do firm i organizacji działających na polskim rynku turystycznym oraz osób działających w branży turystycznej i zainteresowanych turystyką.

Wiadomości będą też trafiać na strony innych produktów PAP - m.in. serwisu samorządowego i serwisu informacji zleconych oraz do współpracujących z SIT portali turystycznych.

Wiceprezes PAP zapowiedziała, że powstanie również angielska wersja serwisu.

Pierwszym klientem nowego serwisu jest samorząd województwa łódzkiego. Województwo promuje m.in. nowy szlak konny o długości 1,5 tys. km, który łączy prawie 200 ośrodków jazdy konnej i miejsca obsługi turystyki konnej. Przedsięwzięcie ma zaktywizować gospodarstwa agroturystyczne, rolne i przedsiębiorców do zainwestowania w działalność z nim związaną.(PAP)

turystyka
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)