Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Śląskie: Nagroda Effie dla kampanii promocyjnej województwa

0
Podziel się

Kampania promocyjna Województwa Śląskiego "Pozytywnie nakręceni polecają.
Śląskie. Pozytywna energia" zdobyła jedną z nagród w polskiej edycji międzynarodowego konkursu
efektywności komunikacji marketingowej Effie 2010.

bEgXrbLp

Kampania promocyjna Województwa Śląskiego "Pozytywnie nakręceni polecają. Śląskie. Pozytywna energia" zdobyła jedną z nagród w polskiej edycji międzynarodowego konkursu efektywności komunikacji marketingowej Effie 2010.

Kampania otrzymała brązową statuetkę w kategorii "Promocja miejsc i wydarzeń".

"Pozytywnie nakręceni polecają" - była pierwszą kampanią regionu o zasięgu ogólnopolskim. Działania marketingowe obejmowały reklamę w stacjach telewizyjnych, radiowych, outdoor, internet oraz marketing bezpośredni. Kampania miała charakter wizerunkowy, a jej zadaniem było budowanie marki "Śląskiego" jako regionu atrakcyjnego turystycznie.

bEgXrbLr

Według przeprowadzonych badań skuteczności, 9,2 mln dorosłych Polaków zapamiętało reklamę Śląskiego, 66 proc. spośród nich zadeklarowało chęć skorzystania z oferty turystycznej, a ponadto cztery miliony Polaków zmieniło swoją ocenę tego regionu.

Jak podają przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, koszt poprawienia wizerunku regionu wśród dorosłej populacji kraju wyniósł około 1,22 zł na osobę. Wykonawcą kampanii na rzecz województwa była agencja reklamowa Grupa Eskadra.

Kampania otrzymała brązową statuetkę Effie w kategorii "Promocja miejsc i wydarzeń". W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano srebrnych i złotych wyróżnień w tej kategorii.

Celem konkursu Effie jest nagradzanie kampanii, które łączą kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin takich jak planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów. Jurorzy oceniają zgłoszone kampanie przede wszystkim pod kątem ich skuteczności, a nie estetyki.

bEgXrbLx

Statuetka Effie Awards należy do najbardziej prestiżowych nagród w branży komunikacji marketingowej na całym świecie. Polska edycja Effie odbyła się już po raz 11. W tym roku do konkursu zgłoszono 121 prac, w 17 kategoriach, które oceniało 60-osobowe jury. Audytem zgłoszonych prac zajęła się firma Ernst & Young.

Effie to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Jest to konkurs, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie wybitne pomysły kreatywne. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR uzyskało w 1999 r. licencję na prowadzenie konkursu Effie w naszym kraju. Polska jest obecnie jednym z 38 krajów na świecie, gdzie konkurs jest organizowany. (PAP)

kon/ bno/ mow/

bEgXrbLS
wiadomości
pap
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)