Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie: Od poniedziałku zamknięta hala dworca w Katowicach

0
Podziel się:

W poniedziałek zamknięta dla podróżnych zostanie hala dworca kolejowego w
Katowicach. Powodem jest konieczność przygotowania jej do właściwych prac budowlanych. Obsługę
podróżnych przejął już tymczasowy dworzec od strony placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej.

W poniedziałek zamknięta dla podróżnych zostanie hala dworca kolejowego w Katowicach. Powodem jest konieczność przygotowania jej do właściwych prac budowlanych. Obsługę podróżnych przejął już tymczasowy dworzec od strony placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej.

Mimo zamknięcia obiektu możliwe będzie przejście przez dworzec od wejścia na estakadę przy ul. 3 Maja, przez główne wejście pod zegarem, do środkowego tunelu pod peronami. Tamtędy - odgrodzonym przejściem - podróżni będą mogli dotrzeć do łącznika pod czwartym peronem i dalej do dworca tymczasowego.

Jak przekonywał podczas czwartkowej konferencji prasowej w Katowicach rzecznik grupy PKP Łukasz Kurpiewski, zamknięcie dotychczasowej dworcowej hali od strony placu Szewczyka to ostatni etap przygotowań przed rozpoczęciem budowy w Katowicach najnowocześniejszego dworca kolejowego w Polsce. Nowy dworzec kolejowy i autobusowy mają być gotowe do maja 2012 r., powstająca na placu Szewczyka galeria handlowa do końca 2012 r., a biurowiec do końca 2013 r.

Kurpiewski zaznaczył, że zamknięcie dworcowej hali nie oznacza na razie zamknięcia placu Szewczyka, wraz ze znajdującym się tam dworcem komunikacji miejskiej i przejazdem ul. Dworcową. Te pozostaną drożne, jak dotychczas, do momentu odgrodzenia przez wykonawcę całego placu Szewczyka, czego można spodziewać się na przełomie listopada i grudnia.

"Na obecnym etapie nie ma potrzeby, byśmy zamykali plac Szewczyka i utrudniali życie mieszkańcom i podróżnym po to tylko, żeby otoczyć ten plac płotem. Musimy jednak zamknąć już dworzec, ponieważ musimy dokończyć demontaż wszelkich niezbędnych urządzeń i przygotować ten dworzec do kolejnego etapu prac budowlanych" - wyjaśnił rzecznik.

W ostatnich tygodniach w okolicach dworca na ścianach budynków i wiaduktów zaczęto umieszczać tablice informacyjne, mapki i żółto-czarne strzałki kierujące pasażerów do tymczasowego dworca. Od piątku pojawią się też ubrani w odblaskowe barwy informatorzy PKP, dysponujący m.in. mapkami przebudowywanego rejonu. Informacje przekazywane będą przez dworcowe megafony, można też je znaleźć na stronie www.dworzec-katowice.info.

Od września stopniowo uruchamiano dworzec tymczasowy przy dawnym - "tylnym" - wejściu do dworca od placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej. W budynku i na zewnątrz umieszczono dziewięć kas biletowych, rozkłady jazdy, punkt informacyjny, poczekalnię, toalety (również dla osób niepełnosprawnych i z miejscem do przewijania niemowląt)
, skrytki bagażowe, bankomat, kantor i kawiarenkę.

Kolejne dwie kasy biletowe, wraz z informacją, znalazły się przy wejściu do tunelu wiodącego do przejścia pod czwartym peronem od ul. Kościuszki. Według służb prasowych PKP, w każdej kasie każdego przewoźnika można kupić każdy bilet na każdy pociąg. Prócz kas w przejściu pod czwartym peronem spółka Przewozy Regionalne ustawiła automaty biletowe, w których można płacić gotówką lub kartą.

W październiku ruszył koordynowany przez Polskie Linie Kolejowe remont pierwszego peronu dworca. Jak mówił w czwartek dyrektor katowickiego oddziału PLK Karol Trzoński, remont na "jedynce" ma skończyć się pod koniec roku, potem pojedynczo remontowane będą kolejne perony. Na razie wszystkie zyskają tymczasowe krótkie wiaty, które zostaną usunięte, gdy w ostatniej fazie prac nad peronami pojawi się jedna wspólna szklana kopuła.

"Wszystko będzie pod dachem, udało się to załatwić. () To będzie wyglądało może trochę jak Wrocław. Chcemy załatwić taką szklaną halę - kopułę wspólną dla wszystkich peronów, tylko ich końcówki będą miały własne osobne końcówki wiat" - wyjaśnił Trzoński.

W czasie odświeżania peronów i łączących ich podziemnych tuneli podróżni powinni spodziewać się utrudnień - związanych ze zmianami peronów i godzin odjazdów pociągów. Kolejarze apelują, by słuchać dworcowych komunikatów i uprzedzają, że w marcu 2011 r. uruchomiony zostanie też tymczasowy peron piąty - dla pociągów Inter City - głównie rozpoczynających lub kończących jazdę w Katowicach. (PAP)

mtb/ je/ bk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)