Na scenach w dziesięciu największych miastach Polski do końca czerwca zostanie pokazany spektakl taneczny "Metropolish" z udziałem białostockich tancerzy. To element ogólnopolskiej kampanii promującej Białystok w kraju.
Przedstawienie będzie miało swoją premierę w środę wieczorem na deskach Teatru Dramatycznego w Białymstoku.
W spektaklu w reżyserii Jarosława Stańka występuje 60 wykonawców - tancerzy, aktorów, wokalistów i muzyków. Wśród nich znaleźli się artyści, którzy są znani szerszej publiczności, jak tancerze z białostockiej grupy Fair Play Crew, Natalia Madejczyk, czy raper Te Tris.
"Jest to niezwykłe, że tancerze Fair Play Crew stali się wizytówką Białegostoku, a z kolei miasto Białystok postawiło na taką formę promocji, że młodzi ludzie mogą działać bardzo odważnie i spróbować powiedzieć coś ciekawego" - powiedział Stańka.
Małgorzata Konarzewska, tancerka z Fair Play Crew, opowiadając o przedstawieniu, powiedziała PAP, że cały spektakl dzieje się w przyszłości. Jest to historia o ludziach, którzy muszą odnaleźć się w nowym świecie, po zburzeniu starego.
Bardzo szybko tworzą oni nową hierarchię - ciężko pracujących niewolników i ludzi bogatych, celebrytów. Po pewnym czasie spośród niewolników wyłania się bohater, który próbuje pokonać cały system.
"Czerpiemy z energii ulicy, tańca ulicznego, sztuki ulicy, a ta kultura ma jedną cechę: polega ona na pewnego rodzaju dążeniu do wiarygodności, do pewnego rodzaju prawdy. Każda scena i każda sekunda spektaklu służy do opowiedzenia historii, w którą wierzymy" - powiedział Stańka.
W przedstawieniu wykorzystano nie tylko różne style tańca, ale też muzykę na żywo, stworzoną m.in. przez Cezarego "Kruka" Krukowskiego (tancerza Fair Play Crew). Warte uwagi, według Konarzewskiej, są również wizualizacje, które - pokazywane na ekranach ustawionych na scenie - stanowią nawiązanie do choreografii, a tym samym urozmaicają spektakl.
Wstęp na spektakle (w całym kraju) jest bezpłatny. Już w Białymstoku cieszył się on dużym zainteresowaniem, bo wszystkie wejściówki na premierę zostały zarezerwowane na stronie magistratu już pierwszego dnia ich dostępności, 10 maja.
W programie ogólnopolskiej kampanii reklamującej Białystok, która ruszyła w maju i potrwa do końca czerwca, są też bilbordy, spoty radiowe i telewizyjne oraz właśnie spektakl "Metropolish". Będzie go można zobaczyć m.in. w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Łodzi. (PAP)
swi/ rof/ ls/