Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Stolica: Anulowanie niesłusznych kar ZTM - do poniedziałku

0
Podziel się:

Poniedziałek 17 sierpnia to ostatni dzień, w którym do Zarządu Transportu
Miejskiego będzie można składać wnioski o zwrot kar za przejazd bez ważnego biletu, nałożonych
przez kontrolerów w ciągu ostatniego roku z powodu niewłaściwie opisanej karty miejskiej -
poinformował PAP w czwartek rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Poniedziałek 17 sierpnia to ostatni dzień, w którym do Zarządu Transportu Miejskiego będzie można składać wnioski o zwrot kar za przejazd bez ważnego biletu, nałożonych przez kontrolerów w ciągu ostatniego roku z powodu niewłaściwie opisanej karty miejskiej - poinformował PAP w czwartek rzecznik ZTM Igor Krajnow.

Wnioski mogą składać ci, którzy po 1 czerwca 2008 r. zostali ukarani za brak na karcie miejskiej jednego z wymaganych regulaminem elementów - imienia, nazwiska lub numeru dokumentu ze zdjęciem. Pasażer musi udowodnić, że kontroler ukarał go właśnie z tego powodu. Może to zrobić jedynie przedstawiając wezwanie do zapłaty, na którym dokładnie określony jest powód jego wystawienia.

Pod koniec maja, po licznych skargach pasażerów, radni zdecydowali, że ci, którzy w ciągu ostatniego roku zostali ukarani z powodu niewłaściwie opisanej karty miejskiej, będą mogli starać się o zwrot pieniędzy. Wnioski można było składać od 15 lipca. Jak powiedział PAP Krajnow, do końca tego miesiąca, do ZTM wpłynęło ok. 3900 wniosków o anulowanie kary, a pozytywnie rozpatrzono 1600 z nich. Według danych na 10 sierpnia - ZTM zwróci ok. 125 tys. zł.

Pasażer może wnioskować o anulowanie nałożonej na niego kary na piśmie, w każdym z punktów obsługi pasażera, przesłać odwołanie pocztą na adres: ul. Senatorska 37, 00-099 Warszawa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: windykacja@ztm.waw.pl.

Na podstawie podjętej przez radnych uchwały, kontrolerzy nie mogą już karać pasażera za brak na karcie imienia, nazwiska lub numeru dokumentu, jeśli ten uzupełni dane podczas kontroli. Jeśli tego nie zrobi, kontroler wystawi wezwanie do zapłaty, ale pasażer może się starać o jego anulowanie. Warunkiem jest wymiana w ciągu siedmiu dni od kontroli starej karty na tzw. kartę spersonalizowaną, na której umieszczone zostanie zdjęcie jej właściciela.

Zgodnie z uchwałą Rady Warszawy ze stycznia br., od 2010 r. na każdej Warszawskiej Karcie Miejskiej musi znaleźć się zdjęcie i dane osobowe jej właściciela. Nowej karty miejskiej nie trzeba dodatkowo podpisywać. Wszystkie stare, podpisywane przez właściciela karty, na których kodowane są imienne bilety komunikacji miejskiej, muszą zostać wymienione. Wyrobienie pierwszej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej jest bezpłatne. Dotychczas nowy dokument został wydany ponad 100 tys. pasażerom miejskiej komunikacji. Opłata za przejazd bez ważnego biletu to 150 zł. (PAP)

mca/ pz/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)