Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Świnoujście: Zakończono budowę falochronu osłonowego gazoportu

0
Podziel się:

Budowa gazoportu w Świnoujściu to istotny element bezpieczeństwa
energetycznego kraju - powiedział w piątek w Świnoujściu minister transportu Sławomir Nowak, który
wraz z ministrem skarbu wziął udział w uroczystości zakończenia budowy falochronu osłaniającego
terminal LNG.

Budowa gazoportu w Świnoujściu to istotny element bezpieczeństwa energetycznego kraju - powiedział w piątek w Świnoujściu minister transportu Sławomir Nowak, który wraz z ministrem skarbu wziął udział w uroczystości zakończenia budowy falochronu osłaniającego terminal LNG.

"To bardzo istotny fragment inwestycji, istotny element bezpieczeństwa energetycznego kraju, bez ukończenia którego nie jest możliwe ukończenie budowy gazoportu. Przybył Polsce kawałek ziemi. Projekt +Polska w budowie+ trwa, to widać" - podkreślał podczas uroczystości minister Nowak.

Szef resortu skarbu Włodzimierz Karpiński podkreślił, że inwestycja została oddana wcześniej i taniej.

Falochron ma ochronić m.in. instalacje do odbioru gazu z budowanego w Świnoujściu gazoportu. Ma również zwiększyć bezpieczeństwo żeglugi na podejściu do portów Szczecin-Świnoujście. Koszt budowy falochronu przekroczył 1 mld zł.

W ramach inwestycji zakończono zasadnicze roboty budowlane, obejmujące m.in. budowę samego falochronu, obrotnicy statków, czyli specjalnie pogłębionego miejsca w kształcie elipsy, w którym statki podchodzące do nabrzeży będą mogły manewrować, oraz nowego toru wodnego do portu zewnętrznego.

Pogłębiony i poszerzony ma być jeszcze istniejący tor wodny, który ma być przystosowany do parametrów wymaganych dla gazowców LNG. Zaplanowano również m.in. pogłębienie nowego toru wejściowego.

Instytucją odpowiedzialną za opracowanie i nadzór nad inwestycją jest resort transportu; budowę falochronu powierzono natomiast Urzędowi Morskiemu w Szczecinie.

Terminal LNG w Świnoujściu, którego częścią będą dwa zbiorniki o pojemności 160 tys. m sześc. każdy, ma ruszyć w 2014 r. i pozwolić na sprowadzanie do Polski do 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie, z możliwością powiększenia tej zdolności do 7,5 mld m sześc. rocznie. Spółką celową powołaną do budowy terminalu LNG jest Polskie LNG. (PAP)

epr/ pad/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)