Społeczna kampania "Wszystko o niepełnosprawnych" ruszyła w poniedziałek w woj. zachodniopomorskim. Celem akcji jest zmiana postrzegania osób z niepełnosprawnością.
Organizatorem akcji jest Urząd Marszałkowski. Kampania jest współfinansowana z unijnych środków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pełnomocnik premiera do spraw osób wykluczonych Bartosz Arłukowicz powiedział podczas poniedziałkowej inauguracji w Szczecinie, że "cywilizacyjnym zadaniem każdego państwa jest stworzenie takich warunków, aby niepełnosprawni mogli w stopniu należytym uczestniczyć w normalnym, pełnym, aktywnym życiu społecznym".
Arłukowicz wyraził nadzieję, że walka o to, żeby niepełnosprawni byli aktywni społecznie, będzie priorytetem przyszłego rządu.
Akcja potrwa cztery miesiące, jej wykonawcą jest agencja PR Link. W tym czasie - jak poinformowała Elżbieta Koncka z agencji Link - niepełnosprawni będą przedstawiani na billboardach, plakatach, ulotkach, wystawie fotograficznej i specjalnej stronie internetowej jako "aktywni obywatele, odnoszący sukcesy w życiu rodzinnym, zawodowym i sportowym".
Koncka dodała, że kampania jest "próbą zmiany wizerunku osób z niepełnosprawnością, które utożsamiane są z brakiem zaradności życiowej i ukazanie ich od strony talentów, pasji oraz sukcesów życiowych i zawodowych".
Podkreśliła też, że hasło kampanii "Niepełnosprawni dają z siebie wszystko. Daj im tylko szansę", mówi o tym, jak niewiele wystarczy zrobić, aby umożliwić normalne funkcjonowanie niepełnosprawnych w społeczeństwie. (PAP)
res/ sibi/ abr/ gma/