Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Tytuł "Dobroczyńca Roku 2011" dla m. in. radiowej Trójki i Żywca Zdrój

0
Podziel się:

Radiowa Trójka, Żywiec Zdrój S.A., Orange Polska, Lesaffre Polska SA,
Koalicja Partnerstwo dla Zdrowia oraz Nutricia - to laureaci, którym we wtorek w Warszawie
przyznano tytuł "Dobroczyńca Roku 2011".

Radiowa Trójka, Żywiec Zdrój S.A., Orange Polska, Lesaffre Polska SA, Koalicja Partnerstwo dla Zdrowia oraz Nutricia - to laureaci, którym we wtorek w Warszawie przyznano tytuł "Dobroczyńca Roku 2011".

Konkurs organizowany jest przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Tytuł Dobroczyńca Roku przyznano już po raz 15.

Żywiec Zdrój S.A. zwyciężył w kategorii współpraca dużej firmy z organizacją pozarządową. Do konkursu zgłosiła ją Fundacja Nasza Ziemia. Firmę wyróżniono za zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego w Polsce oraz wsparcie programu "Po stronie natury", w ramach którego posadzono w Beskidzie Żywieckim trzy mln drzew.

W tej samej kategorii, ale wśród firm małych i średnich, zwyciężyła radiowa Trójka zgłoszona do konkursu przez Fundację św. Mikołaja. Nagrodę przyznano za wsparcie i promocję akcji "Idą Święta", która zachęca do tworzenia rodzinnych domów dziecka.

Za realizację programu wolontariatu pracowniczego nagrodę otrzymała firma Orange Polska. Z kolei za wieloletnie wsparacie lokalnych organizacji charytatywnych i zaangażowanie w niekormercyjne inicjatywy nagrodzono Lesaffre Polska.

W kategorii "lokalny wymiar społecznego zaangażowania firmy" wyróżniono dwa podmioty - koalicję firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka, które w ramach "Partnerstwa dla Zdrowia" propagują zdrowy styl życia oraz przeciwdziałają niedożywianiu dzieci, a także firmę Nutricia za realizację programu wolontariatu pracowniczego "Wolontariusz HOPE" i stworzenie Programu Rozwoju Małego Dziecka "Od serca dziecka".

Małe i średnie firmy wyróżnione w konkursie dostały zaproszenie do grona światowych liderów zrównoważonego biznesu w ramach inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ - Global Compact. Wyróżniono firmy - zdaniem kapituły konkursu - wytyczające nowe trendy społecznego zaangażowania: Fundację Orange i Grupę ENEA S.A.

Wyróżniono również firmy i instytucje, które od lat wspierają konkurs merytorycznie i finansowo.

O przyznaniu tytułów "Dobroczyńca Roku" zdecydowała kapituła konkursu oraz internauci. W skład kapituły konkursu weszli: Henryka Bochniarz (prezydent PKPP "Lewiatan"), Jerzy Karwelis (wydawca prasowy), Grzegorz Kiszluk ("Brief"), Zbigniew Niemczycki (Polska Rada Biznesu), Maciej Owczarek (Enea) i Anna Potocka (BCC), Roman Młodkowski (TVN CNBC), Kazimierz Krupa ("Forbes").

Kapituła wybrała laureatów w kategoriach "strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy" oraz "lokalny wymiar społecznego zaangażowania". W pozostałych kategoriach zwycięzców - spośród finalistów wskazanych przez kapitułę - wybrali w głosowaniu internauci.

Konkurs "Dobroczyńca Roku" odbywa się od 1997 r. Do tytułu mogą zostać nominowane przedsiębiorstwa państwowe i prywatne oraz fundacje utworzone przez firmy, które w danym roku wsparły działania organizacji społecznych, udzielając im szeroko rozumianej pomocy.

Celem konkursu jest promocja idei społecznego zaangażowania i odpowiedzialności biznesu wśród przedsiębiorców. Laureaci konkursu otrzymują statuetkę "Dobroczyńca Roku". Mają również prawo posługiwania się logotypem konkursu w kampaniach promocyjno-informacyjnych. Nie otrzymują nagród finansowych.

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce powstała w 1998 r. Wspiera powstawanie lokalnych organizacji filantropijnych, udziela pomocy doradczo-szkoleniowej i informacyjnej, a także finansowej na pierwszym etapie ich tworzenia. Ponadto pomaga przy realizacji projektów ukierunkowanych na rozwiązania konkretnych problemów społeczności lokalnych. (PAP)

kno/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)