Notowania

uokik
09.10.2009 17:21

UOKiK nałożył ponad 4,2 mln zł kary na biuro podróży

Ogólnopolskie biuro podróży Triada będzie musiało zapłacić ponad 4,2 mln zł kary, bo podnosząc ceny wycieczek nie pozwalało klientom na wycofanie się z umowy bez straty części wpłaconych przez nich pieniędzy - zdecydował UOKiK. Biuro nie zgadza się z tym i składa odwołanie.

Podziel się
Dodaj komentarz

*Ogólnopolskie biuro podróży Triada będzie musiało zapłacić ponad 4,2 mln zł kary, bo podnosząc ceny wycieczek nie pozwalało klientom na wycofanie się z umowy bez straty części wpłaconych przez nich pieniędzy - zdecydował UOKiK. Biuro nie zgadza się z tym i składa odwołanie. *

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta oprócz Triady ukarał od końca lipca dziewięć biur turystycznych: Api Travel, Biuro Turystyczne Lena, Biuro Turystyczne ZNP Logostour, Biuro Podróży Tęcza, Pegas Touristik, Sports-Tourist oraz Selectours & Telemac. Muszą one zapłacić w sumie ponad 1,3 mln zł. Urząd zarzuca im, że wykorzystywały w umowach z klientami niedozwolone klauzule i naruszały zapisy ustawy o usługach turystycznych.

Zarząd Triady w piątkowym oświadczeniu napisał, że nie zgadza się z decyzją UOKiK i wniósł do sądu o jej odwołanie. "Dobro klientów jest dla nas najważniejsze" - zapewnił PAP dyrektor finansowy Triady Jacek Dąbrowski.

Zgodnie z prawem, po podpisaniu umowy między biurem a klientem, cena wyjazdu może się zmienić tylko w wyjątkowych przypadkach. Podnosząc koszty wycieczki biuro podróży musi przedstawić dokumenty, które to uzasadniają. Jeżeli klient nie zgadza się na dopłatę, to może zrezygnować z wyjazdu, a biuro jest zobowiązane zwrócić wszystkie wpłacone przez niego pieniądze.

UOKiK powołał się na dane Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, z których wynika, że co czwarta skarga związana z turystyką dotyczy niewywiązywania się biura podróży z umowy, niższego niż zapisany w umowie standardu hotelu lub zmiany programu wyjazdu. O takich sytuacjach klient powinien poinformować rezydenta, przewodnika lub innego pracownika biura podróży. Po powrocie z wyjazdu można złożyć reklamację u organizatora. Jeżeli biuro podróży nie ustosunkuje się do niej w ciągu 30 dni, to uważa się, że uznał ją za uzasadnioną. (PAP)

her/ bos/ mag/

Tagi: uokik, wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz