Sprzeczne z prawem umowy zawierała z klientami spółka ACPLAST ze Strzelców Krajeńskich (Lubuskie) - podała we wtorek wrocławska delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Jak poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka prasowa UOKiK Małgorzata Cieloch, część umów firma zawierała z klientami poza przedsiębiorstwem, czyli np. w domu u klienta, a urząd zakwestionował zawarte w takich umowach zasady reklamacji i prawo od odstąpienia od umowy.
"Konsument, który zawiera umowę poza przedsiębiorstwem, powinien otrzymać informację o 10-dniowym prawie odstąpienia od kontraktu bez podania przyczyny. Urząd ustalił, że przedsiębiorca nie informował konsumentów o prawie do odstąpienia i nie wręczał wzoru odstąpienia" - mówiła Cieloch.
Jak ustalili inspektorzy UOKiK we wzorcu umownym nie umieszczono także obowiązkowej informacji, że konsument mimo udzielonej gwarancji, może reklamować produkt powołując się na niezgodność towaru z umową. "Dzięki tej informacji konsument ma świadomość, że dochodząc roszczeń ma prawo powoływać się na inne regulacje, a nie tylko na warunki gwarancyjne" - podkreśliła Cieloch.
Rzeczniczka zaznaczyła, że firma zobowiązała się do zmiany kwestionowanych postanowień. "Decyzja nie jest ostateczna. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów" - dodała.
Cieloch przypomniała także, że konsumenci mogą uzyskać bezpłatną pomoc w dochodzeniu swoich praw u powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów lub pod numerem telefonu 800 007 707 czynnym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00.
planujemy kontynuację tematu (PAP)
mic/ amac/