Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

W. Brytania: Późniejszy szkolny dzwonek poprawił frekwencję

0
Podziel się:

W jednej z angielskich szkół przesunięcie początku codziennych zajęć o
godzinę później poprawiło uczniowską frekwencję. Jak pisze w poniedziałek BBC News, to na razie
eksperyment, ale obserwują go naukowcy badający, jak pamięć nastolatków działa w ciągu dnia.

W jednej z angielskich szkół przesunięcie początku codziennych zajęć o godzinę później poprawiło uczniowską frekwencję. Jak pisze w poniedziałek BBC News, to na razie eksperyment, ale obserwują go naukowcy badający, jak pamięć nastolatków działa w ciągu dnia.

W szkole Monkseaton w hrabstwie Tyne and Wear 800 uczniów w wieku 13-19 lat od października zaczyna lekcje o godzinie 10. Na razie statystyki pokazują, że ogólna absencja spadła o 8 procent, a trwała - o 27 proc.
Zmianie szkolnego grafika przygląda się m.in. prof. Russell Foster z Oxfordu, którego badania - testy pamięciowe uczniów - sugerują, że trudniejsze lekcje powinny raczej odbywać się po południu. Foster przypuszcza, że u nastolatków może zachodzić przesuwanie się zegara biologicznego.

Dyrektor szkoły Paul Keller podkreśla, że na razie jest zbyt wcześnie, by ocenić, czy zmiana godzin szkolnych wpłynęła na oceny uczniów. Jeśli jednak poznamy wszystkie uwarunkowania, to - jak przypuszcza Kelly - "możemy zmienić warunki nastolatkom i będziemy mieć szczęśliwszych i lepiej wykształconych" uczniów.

Po zakończeniu eksperymentu szkoła zdecyduje, czy utrzyma późniejszą godzinę rozpoczęcia zajęć, czy nie. Ostateczne wyniki badań będą opublikowane przez jedno z czasopism akademickich w przyszłym roku - zapowiada BBC. (PAP)

awl/ ap/

int.

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.