Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

W pierwszej połowie 2013 r. szybsze połączenia kolejowe do Zielonej Góry

0
Podziel się:

W końcową fazę wkroczyły prace modernizacyjne na trasie
kolejowej Zbąszynek - Czerwieńsk, w tym budowa obwodnicy Czerwieńska. Efektem inwestycji będzie
skrócenie o pół godziny podróży pociągiem między Zieloną Górą a Poznaniem.

W końcową fazę wkroczyły prace modernizacyjne na trasie kolejowej Zbąszynek - Czerwieńsk, w tym budowa obwodnicy Czerwieńska. Efektem inwestycji będzie skrócenie o pół godziny podróży pociągiem między Zieloną Górą a Poznaniem.

Rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Maciej Dutkiewicz poinformował PAP, że zakończenie robót planowane jest w pierwszej połowie 2013 roku.

W ramach prac remontowane są tory kolejowe na kilku odcinkach pomiędzy Zbąszynkiem a Czerwieńskiem oraz budowane są urządzenia samoczynnej sygnalizacji na wybranych przejazdach kolejowych. Najważniejszym elementem inwestycji jest jednak budowa łącznicy kolejowej Pomorsko - Przylep o długości ponad 2 km.

"Dzięki niej będzie można ominąć stację Czerwieńsk, co umożliwi przejazd pociągów między Zieloną Górą i Zbąszynkiem bez konieczności zmiany kierunku ich jazdy. W ramach prac powstaje nowy tor, dwa nowe mosty kolejowe oraz trzy nowe przejazdy drogowe w poziomie szyn" - powiedział rzecznik.

Po ukończeniu inwestycji prędkość maksymalna pociągów na odcinku linii nr 358 między Zbąszynkiem a Czerwieńskiem wyniesie 100 km/h, a czas przejazdu pociągów pasażerskich z Zielonej Góry do Poznania skróci się o pół godziny. Zwiększy się także bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych.

Koszt pierwszego etapu modernizacji linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin wynosi około 60 mln zł. Inwestycja jest finansowana z funduszy unijnych za pośrednictwem Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (LRPO) na lata 2007-2013, Funduszu Kolejowego i środków PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z LRPO dofinansowanie uzyskały także dwie inne inwestycje związane z modernizacją linii kolejowych, które zostały już zakończone. Były to modernizacje linii na odcinkach Krzyż - Kostrzyn i Zbąszynek - Gorzów. Pozwoliły one m.in. na zwiększenie prędkości pociągów. (PAP)

mmd/ je/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)