Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W przetargu Kolei Śląskich na 36 szynobusów wpłynęły oferty na 8 pojazdów

0
Podziel się:

Oferty dotyczące łącznie 8 szynobusów wpłynęły w przetargu Kolei Śląskich
na leasing 36 takich pojazdów - przekazał PAP w piątek rzecznik Kolei Adam Warzecha.

Oferty dotyczące łącznie 8 szynobusów wpłynęły w przetargu Kolei Śląskich na leasing 36 takich pojazdów - przekazał PAP w piątek rzecznik Kolei Adam Warzecha.

To ostatni z dużych przetargów Kolei Śląskich przed przejęciem przez spółkę wszystkich przewozów kolejowych w woj. śląskim. Zamówienie obejmuje pięcioletni leasing łącznie 36 używanych spalinowych zespołów trakcyjnych po naprawie głównej i modernizacji. Aby ułatwić oferentom realizację zamówienia, przetarg podzielono na pięć części.

Firma Sigma Tabor złożyła oferty odnoszące się do dwóch części przetargu. Dotyczą one dostaw 2 pojazdów jednoczłonowych i 2 dwuczłonowych oraz 1 pojazdu jednoczłonowego i 3 dwuczłonowych. Złożone oferty będą teraz analizowane pod względem formalnym.

Szacunkową wartość całego zamówienia na leasing 36 spalinowych szynobusów określono na ok. 140 mln zł netto. Szacunkowa wartość tych dwóch części zamówienia, na które wpłynęły oferty Sigmy Tabor, to 15 mln zł i 17,5 mln zł. Obie mają zostać zrealizowane do 1 grudnia 2012 r.

Żadna oferta nie wpłynęła w częściach dotyczących dostawy do 1 grudnia 2012 r. dwóch szynobusów dwuczłonowych, a także dostawy do 1 czerwca 2013 r. 13 szynobusów dwuczłonowych oraz 13 jednoczłonowych. Jak jednak przypomniał Warzecha, było to już drugie postępowanie w tej sprawie. Teraz Koleje mają możliwość przystąpienia do negocjacji z potencjalnymi oferentami.

Firma Sigma Tabor złożyła już swoją ofertę w innym zamówieniu Kolei Śląskich - na trzyletnią dzierżawę 8 trójczłonowych używanych spalinowych zespołów trakcyjnych. Oferty w tym przetargu zostały otwarte w czwartek - pojazdy mają zostać przekazane przewoźnikowi do 3 grudnia.

9 grudnia - wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy - samorządowa spółka Koleje Śląskie ma zastąpić na torach w regionie Przewozy Regionalne. Według zapowiedzi uruchomi wtedy każdego dnia 629 pociągów (w 57 tzw. obiegach); obecnie po torach woj. śląskiego jeździ ich 480.

Do tego czasu Koleje muszą skompletować potrzebny tabor; 9 grudnia mają dysponować 59 składami podstawowymi (w tym 26 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi) i 10 rezerwowymi.

Częścią taboru Kolei mają być klasyczne składy wagonowe. 12 listopada spółka Śląskie otworzyły oferty w dwóch przetargach na dostawy w formie rocznej dzierżawy 50 i 17 wagonów osobowych (łączny szacunkowy koszt ok. 25 mln zł). 20 listopada Koleje zaakceptowały ofertę na 17 wagonów złożoną przez niemiecką spółkę Heros Rail Rent, natomiast w piątek - ofertę spółki Ceske Drahy na 50 wagonów.

Wcześniej Koleje Śląskie zaakceptowały też ofertę rocznego najmu 15 lokomotyw elektrycznych, złożoną przez konsorcjum firm Lotos Kolej i Railpool, wraz z obsługą przez 40 maszynistów oraz bieżącą konserwacją i utrzymaniem. Konsorcjum zaoferowało miesięczną cenę 1,273 mln euro; w ogłoszeniu szacunkową wartość przetargu określono na 12,4 mln euro netto za rok.

Z innych przetargów taborowych we wrześniu przewoźnik rozstrzygnął przetarg na 3-letnią dzierżawę z wykupem sześciu nowych sześcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które ma dostarczyć bydgoska Pesa. 23 października wybrano ofertę sądeckiego Newagu w przetargu na zakup jednego nowego sześcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego (EZT). 31 października spółka zdecydowała o rocznej dzierżawie z wykupem dwóch zmodernizowanych EZT typu 14WE.

26 listopada mają być otwarte jeszcze oferty w przetargu samorządu woj. śląskiego na zakup nowego trójczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego (szacunkowa wartość 11,8 mln zł netto).

Prócz pozyskiwanych jeszcze pojedynczych sztuk używanego taboru, spółka zamierza zdobyć część taboru rezerwowego z wolnej ręki. Według niedawnych informacji miałyby to być m.in. zestawy lokomotyw z wagonami oraz kolejne zespoły trakcyjne.

Koszty związane z pozyskaniem niezbędnego taboru mają zmieścić się w wartej ok. 470 mln zł, podpisanej 11 września, trzyletniej umowie spółki z samorządem na realizację kolejowego transportu publicznego w regionie. 19 listopada Koleje Śląskie podpisały z samorządem województwa umowę przedwstępną zobowiązującą strony do zawarcia kolejnej 5-letniej umowy - na okres od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2020 r. (PAP)

mtb/ mki/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)