Wybór twórców kampanii informacyjnej o energetyce jądrowej opóźni się przez odwołanie złożone przez startujące w przetargu konsorcjum. Zwycięskie firmy poznamy pod koniec stycznia 2011 r. - wynika z informacji resort gospodarki dla PAP.
Początkowo resort gospodarki planował rozpocząć kampanię jeszcze w tym roku. Na ten cel miało pójść 22 mln zł do końca 2012 roku; w tym roku miało być wydane 6 mln zł, a w następnych dwóch latach po 8 mln zł.
Jak wynika z wypowiedzi dla PAP pełnomocnik rządu ds. energetyki jądrowej Hanny Trojanowskiej, wykorzystanie tegorocznych środków będzie mogło być przeniesione na następny rok.
Resort gospodarki wyłonił niedawno sześć z 12 konsorcjów medialnych, z którymi w połowie listopada miał rozpocząć negocjacje cenowe dotyczące przeprowadzenia kampanii informacyjnej o energetyce jądrowej. Resort kierował się przy wyborze m.in. doświadczeniem w przeprowadzaniu kampanii.
Odwołanie złożyły trzy firmy medialne (CAM Media S.A., Starcom Media S.A. i Strategia Doradztwo Komunikacja Sp. z o.o.), wchodzące w skład konsorcjum, które nie zostało zaproszone przez resort gospodarki do negocjacji ofertowych.
Jak poinformowało w piątek PAP biuro prasowe resortu gospodarki, odwołanie zostało "w całości oddalone 25 listopada 2010 r. wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej". Spowodowało to jednak "przesunięcie terminu przeprowadzenia dialogu i tym samym rozstrzygnięcia postępowania".
Dialog ofertowy z firmami to drugi etap przetargu na realizację ogólnopolskiej kampanii informacyjnej na temat energetyki jądrowej.
Zgodnie z harmonogramem, pierwszy blok elektrowni jądrowej ma być uruchomiony w 2020 r. Polska Grupa Energetyczna planuje budowę dwóch elektrowni jądrowych w tej samej technologii o mocy ok. 3000 MW każda.
Julita Żylińska (PAP)
jzi/ pad/ jbr/