Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Warszawa: Spotkanie biznesu i kultury na Targach Projektów Kulturalnych

0
Podziel się:

25 projektów kulturalnych - m.in. festiwali filmowych, imprez muzycznych i
programów edukacyjnych - zaprezentowano w piątek na Targach Projektów Kulturalnych w Warszawie.
Przedstawiciele instytucji kultury z całego kraju poszukiwali partnerów biznesowych.

25 projektów kulturalnych - m.in. festiwali filmowych, imprez muzycznych i programów edukacyjnych - zaprezentowano w piątek na Targach Projektów Kulturalnych w Warszawie. Przedstawiciele instytucji kultury z całego kraju poszukiwali partnerów biznesowych.

Targi Projektów Kulturalnych odbyły się po raz pierwszy. Ich celem było zbliżenie kultury i biznesu.

Przedstawiciele dużych i średnich przedsiębiorstw, zaproszeni na targi, mogli zapoznać się z projektami kulturalnymi, które będą realizowane w 2013 r. w całym kraju. Były to m.in.: Festiwal Malta w Poznaniu, Festiwal La Folle Journee w Warszawie, wystawa "Coming Out. Najlepsze Dyplomy Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie", Międzynarodowy Festiwal Filmu i Muzyki Transatlantyk w Poznaniu, Festiwal Noc Kultury w Lublinie, Teatr TR w Warszawie, Międzynarodowy Festiwal Twórczości Kobiet w Poznaniu, Karuzela Cooltury w Świnoujściu. 25 prezentowanych w piątek inicjatyw wybrano spośród 80 ofert zgłoszonych na targi.

Na targach przedsiębiorcy mogli poznać program i cele poszczególnych przedsięwzięć kulturalnych oraz omówić warunki partnerstwa biznesowego. Odbył się też warsztat, podczas którego przedstawiciele instytucji kultury i firm mogli dowiedzieć się, na czym polega efektywna współpraca organizatorów wydarzeń kulturalnych i partnerów oraz czym jest strategiczne partnerstwo.

Jak powiedział PAP Paweł Rabiej z ośrodka analitycznego Thinktank, relacje pomiędzy biznesem a kulturą, choć wciąż słabe, od kilku lat się rozwijają. "Wiele firm, dużych i średnich, zaczęło dostrzegać, że kultura jest dobrym sposobem nie tylko na promowanie marki, ale również na motywowanie pracowników" - powiedział. Thinktank zorganizował Targi Projektów Kulturalnych we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym.

Festiwal Noc Kultury w Lublinie potrzebuje nie tylko wsparcia finansowego, ale również technologicznego. Jak podkreśliła Aleksandra Kołtun z Warsztatów Kultury, w ramach festiwalu realizowanych jest 250 projektów artystycznych jednej nocy. "Ten różnorodny, intensywny program sprawia, że możemy zaproponować naszym partnerom naprawdę wszystko, od wspierania sprzedaży w regionie lubelskim i budowaniu wizerunku do projektów niestandardowych, angażujących pracowników firm" - mówiła. Według Kołtun, organizatorzy festiwalu są otwarci na współtworzenie wydarzeń przez partnerów biznesowych.

"Szukamy partnerów zainteresowanych długofalową współpracą" - powiedziała PAP przedstawicielka Festiwalu Malta w Poznaniu Anna Reichel. Jak zaznaczyła, "biznes powinien traktować kulturę jako partnera, a nie instytucję żebraczą szukającą tylko i wyłącznie pieniędzy". Organizatorzy poznańskiego festiwalu muzyki i teatru, według Reichel, dostosowują swoją ofertę do potrzeb firm, z którymi współpracują.

Na I Targach Projektów Kulturalnych partnerów poszukiwały także projekty edukacyjne. Magdalena Kreis i Natalia Romaszkan, autorki albumu "3D czyli Dizajn Dla Dzieci", chcą kontynuować serię poświęconą wzornictwu. Z kolei Filmoteka Szkolna, program edukacyjny Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, chce nawiązać współpracę przy organizacji zajęć upowszechniających wiedzę o filmie i szkolnych projektów filmowych. (PAP)

mce/ ls/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)