Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wielkopolskie: Licealiści z Leszna zwycięzcami debaty oksfordzkiej

0
Podziel się:

Drużyna I Liceum Ogólnokształcącego w Lesznie okazała się najlepsza w
rozstrzygniętym w piątek w Poznaniu projekcie edukacyjnym "Zrozumieć historię - młodzież debatuje".
Przedsięwzięcie miało formę międzyszkolnego turnieju debat oksfordzkich.

Drużyna I Liceum Ogólnokształcącego w Lesznie okazała się najlepsza w rozstrzygniętym w piątek w Poznaniu projekcie edukacyjnym "Zrozumieć historię - młodzież debatuje". Przedsięwzięcie miało formę międzyszkolnego turnieju debat oksfordzkich.

Pojedynki słowne licealistów zorganizowano w Poznaniu po raz drugi. Projekt jest wspólnym dziełem poznańskiego oddziału IPN i Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

Jak poinformowała PAP Natalia Cichocka z poznańskiego oddziału IPN, w tym roku do udziału w projekcie zgłosiło się 16 liceów z Wielkopolski i województwa lubuskiego.

"Uczniowie zmierzyli się w piątek w pojedynkach słownych skupionych tematycznie wokół II wojny światowej i jej konsekwencji dla Polski i Polaków. W pojedynku dotyczącym rzezi wołyńskiej zwyciężyło liceum z Leszna, przed I LO z Kościana i VI LO z Poznania" - powiedziała Cichocka.

Nagrodą dla zwycięzców będzie wyjazd do Warszawy, połączony ze zwiedzaniem Muzeum Powstania Warszawskiego i instytucji państwowych.

Jak podała Cichocka, w styczniu IPN zorganizował w Poznaniu wykłady przygotowujące pod względem merytorycznym do udziału w poszczególnych debatach. Były to całodniowe zajęcia historyczne prowadzone przez wykładowców IPN.

Trenerzy z UAM przeprowadzili natomiast w szkołach cykl warsztatów dotyczących zasad debat oksfordzkich, podstaw erystyki, retoryki, emisji głosu.

"W Poznaniu od kilku lat z powodzeniem działa projekt, który krzewi wśród młodzieży ideę debat oksfordzkich. Jej inicjatorzy to studenci i absolwenci UAM" - podała Cichocka.

Debata oksfordzka należy do najbardziej sformalizowanych form dyskusji. Dyskutuje osiem osób: cztery ze strony zgadzającej się z tezą i cztery ze strony opozycyjnej. Każdy z dyskutantów ma swoją rolę i zadanie w dyskusji.

Nad całością panuje marszałek oraz sekretarz, którzy pilnują porządku i czasu dyskusji. Każdy z uczestników przedstawia argumenty swojej strony. Trzyosobowe jury złożone z doświadczonych mówców i historyków decyduje, czyja argumentacja była bardziej przekonująca.

Celem projektu jest kształtowanie wśród młodych osób postawy obywatelskiej i patriotycznej oraz pogłębianie wiedzy na temat kluczowych zagadnień z najnowszej historii Polski.(PAP)

rpo/ mhr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)