Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Wojewoda małopolski szuka biurowca dla administracji

0
Podziel się:

Wojewoda małopolski poszukuje w Krakowie biurowca na siedzibę administracji
rządowej. Obecnie inspekcje i służby podległe wojewodzie mieszczą się w 14 budynkach. Chodzi m.in.
o oszczędności - powiedziała w poniedziałek PAP rzeczniczka wojewody Joanna Sieradzka.

Wojewoda małopolski poszukuje w Krakowie biurowca na siedzibę administracji rządowej. Obecnie inspekcje i służby podległe wojewodzie mieszczą się w 14 budynkach. Chodzi m.in. o oszczędności - powiedziała w poniedziałek PAP rzeczniczka wojewody Joanna Sieradzka.

Wojewoda nadzoruje lub koordynuje pracę 11 inspekcji i służb. Utrzymanie ich siedzib (czynsz, opłaty za media, sprzątanie, ochronę, ubezpieczenie) kosztuje rocznie ok. 3,4 mln zł. Przeniesienie administracji do jednego budynku ma przynieść oszczędności oraz zapewnić szybszą i lepszą obsługę mieszkańców Małopolski.

W ogłoszeniu, które ukazało się w lokalnych mediach zaznaczono, że wojewoda poszukuje budynku o powierzchni użytkowej od 15 do 20 tys. m kw., położonego w miejscu o bardzo dobrym połączeniu komunikacyjnym z centrum Krakowa, z parkingiem, salą konferencyjną na 300 osób, przestrzenią na parterze do obsługi interesantów i pomieszczeniami, które można łatwo zaadaptować na laboratoria.

Wojewoda zamierza kupić budynek biurowy, oferując w ramach rozliczenia nieruchomości należące do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego i Skarbu Państwa.

"Skarb Państwa posiada nieruchomości, położone czasem w bardzo atrakcyjnych miejscach np. dla turystów, ale niewygodnych ze względu na trudny dojazd i brak parkingu dla interesantów. Mogłyby one służyć innym celom. Są to miejsca, w których nie można wybudować nowego biurowca" - wyjaśniła Sieradzka.

Na razie nie wiadomo, które służby i inspekcje zmienią siedzibę. "Będzie to zależało od tego, jaki biurowiec uda się znaleźć. Jest też za wcześnie na szacowanie, jakie oszczędności może przynieść taka przeprowadzka. Główna siedziba Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego pozostanie przy ul. Basztowej 22" - powiedziała.

Termin składania ofert wyznaczono do 15 marca. Warunkiem, który muszą spełnić zainteresowani, jest oddanie do użytku budynku w stanie dostosowanym do wymagań zamawiającego najpóźniej do 30 czerwca przyszłego roku.(PAP)

wos/ pad/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)