*Korea Północna wykorzystuje internetowe portale YouTube i Twitter do głoszenia propagandy krytykującej i ośmieszającej Koreę Południową - podał _ New York Times _. *
Właścicielem obu kont - na Twitterze i YouTube - jest użytkownik o nazwie _ uriminzokkiri _. Strona internetowa o adresie: uriminzokkiri.com prowadzona jest przez Komitet Pokojowej Reunifikacji Korei, _ propagandową instytucję _ rządu w Phenianie - wskazuje _ NYT _.
Na YouTube zamieszczone zostały w lipcu krótkie filmy wideo. Na jednym z nich południowokoreański minister obrony Kim Te Jung nazwany jest _ służalczym psem _, należącym do _ amerykańskiego pana _. Ostrze północnokoreańskiej satyry nie ominęło i Stanów Zjednoczonych, których szefowa dyplomacji Hillary Clinton nazywana jest _ ministrem w spódnicy _, a minister obrony Robert Gates _ maniakiem wojny _.
_ New York Times _ ocenia, że takiego języka Korea Północna używała w propagandzie w czasach zimnej wojny, a jego powrót świadczy o dalszym ochłodzeniu się relacji między Phenianem a Seulem w ostatnich miesiącach. Gazeta przypomina, że dwa państwa na pierwszym szczycie w 2000 roku ustaliły, że zaprzestaną wojny psychologicznej.
Południowokoreański resort ds. zjednoczenia oznajmił, że nie udało mu się ustalić, kto prowadzi oba konta. Filmy na YouTube miały, według _ NYT _, _ tysiące _ odsłon. Jednocześnie, cytowany przez gazetę naukowiec z Uniwersytetu Koreańskiego w Seulu, zajmujący się Koreą Północną uważa, że nie będą one miały wielkiego wpływu. - _ Ludzie oglądają je dla zabawy _ - ocenia.