Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zmiana zakresu działania i nazwy Archiwum Państwowego m. st. Warszawy

0
Podziel się:

Od 7 października zmienia się zakres działań i nazwa Archiwum Państwowego
m. st. Warszawy. Placówka będzie nosiła nazwę Archiwum Państwowego w Warszawie i przejmie obowiązki
innych oddziałów. Rozporządzenie wydał Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Od 7 października zmienia się zakres działań i nazwa Archiwum Państwowego m. st. Warszawy. Placówka będzie nosiła nazwę Archiwum Państwowego w Warszawie i przejmie obowiązki innych oddziałów. Rozporządzenie wydał Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zgodnie z decyzją Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego z 15 maja 2013 r., dotychczasowe Archiwum Państwowe m. st. Warszawy od 7 października zmieni swoją nazwę na Archiwum Państwowe w Warszawie. Placówka przejmie również obowiązki, które do tej pory wypełniało Archiwum Państwowe Dokumentacji Osobowej i Płacowej w Milanówku.

Powodem połączenia placówek jest chęć bardziej efektywnego wykorzystania kadr oraz infrastruktury magazynowej. Ma to zwiększyć bezpieczeństwo zasobów archiwalnych i poprawić warunki ich udostępniania.

Jak napisano w przesłanym PAP oświadczeniu Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych: "Nowo utworzony oddział Archiwum Państwowego w Warszawie będzie kontynuował wszystkie dotychczasowe działania tej instytucji, w tym samym miejscu i siłami tego samego zespołu pracowniczego. Bez zmian pozostanie adres archiwum w Milanówku oraz numer telefonu, pod którym można uzyskać informacje o miejscach przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej".

Tam także, oraz w warszawskiej siedzibie głównej, można będzie zwracać się o zaświadczenia potwierdzające okresy zatrudnienia i wysokość zarobków, wydawane na podstawie dokumentacji przechowywanej w Archiwum.

Archiwum Państwowe nadal będzie przejmowało dokumenty po likwidowanych zakładach pracy oraz po niewypłacalnych przedsiębiorcach, którzy kończą działalność w zakresie przechowywania dokumentacji pracowniczej.

Od 2004 roku pod adresem https://ewidencja.apdop.gov.pl/miejsca.php działa i jest stale aktualizowana baza danych o miejscach przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej. Obecnie wykaz obejmuje 29 tysięcy zlikwidowanych firm oraz adresy 1674 instytucji, przechowujących taką dokumentację. (PAP)

pj/ ula/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)