Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Cyberoszuści podają się za bank. Jak się chronić? „Jak najszybciej się rozłączyć”

Piotr Konieczny, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, założyciel niebezpiecznik.pl tłumaczył, dlaczego tak trudno walczyć z plagą podszywania się pod numery infolinii banków. Doradził też, jak się na taką ewentualność zabezpieczyć. - Pierwsza zasada - jeśli dzwoni ktoś z banku, jak najszybciej musimy się rozłączyć. Nie ufać, nawet jeśli to prawdziwe połączenie, zignorować. Wtedy sami zadzwońmy do banku, zapytajmy, czego od nas chcieli. Jeśli to było coś związanego z bezpieczeństwem, przy naszym nazwisku będzie odpowiednia notatka, każdy konsultant udzieli nam tej odpowiedzi. Jeśli to był telefon marketingowy, mogą o tym nie wiedzieć, tak czy inaczej, niczego nie tracimy - mówi Konieczny. - Druga rada - musimy być wyczuleni na różnego rodzaju nowe warianty tych oszustw. Wyewoluowały w tę stronę, że to nie infolinia banku się z nami kontaktuje, a fałszywy pracownik Biura Informacji Kredytowej, z informacją, że pożyczka została nam przyznana, tylko pojawił się drobny...
rozwiń
3
Podziel się:
KOMENTARZE
(3)
NetAudit
9 miesięcy temu
Najlepszą metodą ochrony jest wykonanie audytu bezpieczeństwa / testu penetracyjnego co pozwoli na poznanie oraz eliminację luk bezpieczeństwa polecam usługi firmy NetAudit
Franek
2 lata temu
Tylko gotowka I kruszec zabezpiecza przed cyberoszustami.
Prof
2 lata temu
Już padają...już za momencik...tragedia...w każdej firmie masowe zawolnienia...gównzik..prawda pani jakaś tam profesor.