Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. KRO
|

Tym banki zaimponowały w mijającym roku. Pięć najciekawszych nowinek

2
Podziel się:

W tym roku banki nie rozpieszczały klientów nowinkami technologicznymi. W tym roku przede wszystkim stawiały na voiceboty. Ostatecznie serca jury podbiło rozwiązanie łączące bankowość z inteligentnymi usługami dla domu. Jednak to nie oznacza, że sektor bankowy w Polsce nie nadąża za Zachodem. Jest wręcz przeciwnie.

Tym banki zaimponowały w mijającym roku. Pięć najciekawszych nowinek
W tym roku banki stawiały przede wszystkim na voiceboty (zdj. ilustracyjne) (Adobe Stock, Olga Yastremska, New Africa, Africa Studio)

W najnowszej odsłonie rankingu "Bankowa Innowacja 2022" miesięcznik "Forbes" podkreśla, że nie był to rok innowacyjnej obfitości w sektorze bankowym, na co zwrócili uwagę niektórzy z tegorocznych jurorów.

Nie oznacza to jednak, że naszym bankom "odjeżdża" Zachód. Jest inaczej. Zdaniem jednego z jurorów krajowe instytucje finansowe zbliżają się do standardów rynkowych wyznaczanych przez fintechy.

W jury zasiadło 10 osób związanych z sektorem bankowym. Oto pierwsza piątka rankingu.

Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem

Zobacz także: WIBOR do zmiany. "Od 10 lat słyszymy o skandalach"

1. Inteligentny dom PKO BP - 58/100 punktów

To rozwiązanie z gatunku smart home. PKO BP wykorzystuje funkcjonalność urządzeń domowych - przede wszystkim czujników zalania, czadu, pożaru oraz włamania - z ubezpieczeniami nieruchomości. W przypadku zdarzenia lub awarii właściciel mieszkania natychmiast dostaje komunikat.

2. Platforma AI i voiceboty PKO BP - 47/100 punktów

"Forbes" podkreśla, że voiceboty to temat przewodni tegorocznego rankingu, gdyż zgłosiły go trzy banki. Rozwiązania dwóch z nich weszły do czołówki rankingu. PKO BP powoli zastępują ludzi, a w 2021 roku bank zwiększył liczbę botów z pięciu do dwunastu. Sztuczna inteligencja pozwala też im "uczyć" się potrzeb i tematów poruszanych przez klientów.

3. Empatia Banku Pekao - 41/100 punktów

Empatia to narzędzie umożliwiające automatyczną analizę ocen aplikacji mobilnych banku dokonywanych w Google Play, App Store oraz za sprawą poczty e-mail. Celem jest wyciąganie z nich możliwości usprawnień oprogramowania oferowanego przez Bank Pekao.

4. InfoNina Alior Banku - 36/100 punktów

InfoNina to voicebot znajdujący się w ofercie Alior Banku, uruchomiony na początku 2021 roku. Klient kontaktuje się z botem i przekazuje, w jakiej sprawie dzwoni - ten rozpoznaje problem i albo sam udziela na niego odpowiedź, albo przekazuje go odpowiedniemu konsultantowi.

5. Nowe Funkcje w PeoPay KIDS Banku Pekao - 33/100 punktów

PeoPay KIDS to usługa, do której Pekao przekonało już 70 tys. młodych użytkowników. Bank oferuję tę usługę dzieciom w wieku od 7 lat wzwyż. W jej ramach mogą posiadać konto osobiste i oszczędnościowe, a także kartę bankową i aplikację mobilną.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
banki
ranking
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Mgrkotka
2 miesiące temu
Bot to największa porażka.
stary
2 miesiące temu
Z botem niczego nie załatwisz... Możesz go spytać o rade...albo gdzie co jest .