Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

14 dni na rezygnację z umowy zawartej na odległość

0
Podziel się:

Jeśli zawrzesz umowę na odległość, będziesz mógł od niej odstąpić w ciągu 14 dni – tak przewiduje projekt nowelizacji ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów przygotowany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zmiana ustawy wynika m.in. z konieczności wdrożenia do polskiego ustawodawstwa dyrektywy parlamentu europejskiego. Regulacja ta obejmie umowy na odległość dotyczące w szczególności czynności bankowych, kredytu konsumenckiego, czynności ubezpieczeniowych i usług inwestycyjnych.

" Przepisy te zapewnią większą ochronę konsumentom usług finansowych świadczonych za pomocą Internetu, czy telefonu" – poinformowała Elżbieta Anders, rzeczniczka prasowa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dzięki nowelizacji konsumenci zyskają prawo do gruntownej informacji, obejmującej zarówno dokładne określenie kontrahenta konsumenta, jak i cechy umowy – jej charakter, warunki zawarcia, realizacji, wykonania i ewentualnego dochodzenia roszczeń. W ochronie konsumenta usług świadczonych na odległość bardzo istotne znaczenie ma także zapewnienie prawa do odstąpienia od umowy.

Przepisy wskazują też, w jakich sytuacjach przedsiębiorca może żądać zapłaty ceny, mimo skorzystania przez konsumenta z prawa do odstąpienia od umowy. Określają też sytuacje, w których prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje. Dotyczy to umów całkowicie wykonanych na żądanie konsumenta, umów dotyczących świadczeń, za które cena zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym, umów ubezpieczenia dotyczących podróży i bagażu lub innych podobnych, jeżeli zawarte zostały na okres krótszy niż 30 dni. Podstawowym terminem na odstąpienie od umowy zawieranej na odległość dotyczącej usług finansowych jest 14 dni od dnia zawarcia umowy, a w przypadku umów ubezpieczeniowych (tylko osobowych) – 30 dni.

"Uchwalenie projektowanej ustawy będzie miało wpływ na konkurencyjność wewnętrzną i zewnętrzną gospodarki, gdyż proponowane zmiany przyczynią się do poprawy jakości oferowanych usług oraz zwiększą uprawnienia konsumentów usług finansowych świadczonych na odległość" – tłumaczy Elżbieta Anders.

wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)