- poinformował w środę prezes BZ SA Aleksander Kompf.
Usługa dostępna jest od wtorku za pośrednictwem internetu, telefonu komórkowego z przeglądarką internetową, zwykłego telefonu komórkowego i krótkich wiadomości tekstowych albo telefonu stacjonarnego z wybieraniem tonowym.
Poprzez nową usługę BZ można przez całą dobę sprawdzać stan rachunków, przeglądać historię transakcji oraz dokonywać przelewów, zakładać i likwidować lokaty terminowe.
'Wobec spodziewanej na przełom maja i czerwca fuzji BZ z WBK wprowadzany system jest dla klientów tożsamy z systemem obsługującym usługę WBK 24' - powiedziała rzeczniczka BZ Beata Piwnik.
'W świetle przygotowań do fuzji musimy ujednolicać produkty' - dodał prezes Kompf. Jak twierdzi, bank zaplanował zdobycie do końca roku 25 tys. klientów korzystających z nowej usługi. To oznacza, że w banku powstałoby co najmniej 50 tys. nowych rachunków, gdyż statystycznie każdy klient BZ ma dwa konta.
Oferta banku nie wiąże się z koniecznością założenia nowego konta. Klienci, którzy mają już rachunki zyskają nowy sposób dostępu do nich.
Bank Zachodni powstał 1 lutego 1989 roku jako jeden z dziewięciu banków komercyjnych, wydzielonych ze struktur NBP. na początku działalności był bankiem regionalnym, a obecnie ma swoje placówki głównie w Polsce zachodniej i południowej.
Od września 1999 roku większościowy pakiet BZ należy do Allied Irish Banks, największego banku Irlandii. AIB jest również właścicielem WBK. Na świecie ma lokalne banki głównie na wschodnim wybrzeżu USA i w Wielkiej Brytanii.
AIB kupując nowy bank do swojej grupy zachowuje jego tożsamość i nazwę. Po połączeniu polskie banki należące do AIB będą występowały pod nazwą BZ WBK, a centrala będzie mieściła się we Wrocławiu.