Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Banki opakowują na nowo swoje produkty

0
Podziel się:

Credea, db kredyt, Metrobank - to tylko niektóre nowe marki bankowe, które ostatnio pojawiły się na polskim rynku. Zdaniem ekspertów to początek - prawdziwy wysyp nowych "etykiet" dopiero nas czeka.

Credea, db kredyt, Metrobank - to tylko niektóre nowe marki bankowe, które ostatnio pojawiły się na polskim rynku - zauważa „Gazeta Wyborcza". Zdaniem ekspertów to początek - prawdziwy wysyp nowych "etykiet" dopiero nas czeka.

Do tej pory banki walczyły o klientów głównie oprocentowaniem oraz szybkością przyznawania pieniędzy. Teraz narzędziem walki bankowców stają się nowe marki, lepsze "opakowanie", pod którym dotychczasowy produkt można zaoferować nowym grupom klientów.

Na początku lutego utworzenie sieci placówek pod nową marką db kredyt zapowiedział Deutsche Bank. W tym roku ma powstać 60 placówek nowej sieci. Z kolei Lukas Bank wprowadza na rynek markę Credea, która ma przyciągnąć klientów z nieregularnymi dochodami, bez stałej umowy o pracę.

Jednak najwięcej nowych marek w branży usług finansowych wprowadził ostatnio Getin Holding - czytamy w „Gazecie Wyborczej". Poza Noble Bankiem ostatnio pojawił się też Metrobank. Jego znakiem rozpoznawczym mają być: elastyczne procedury, indywidualny sposób podejścia do sytuacji finansowej kredytobiorcy oraz szybkość decyzji kredytowych.

Wcześniej Getin stworzył też sieć DomBank specjalizującą się w udzielaniu kredytów mieszkaniowych. Jej wizerunek opiera się na przesłaniu, że pożycza pieniądze łatwo i nikogo nie odprawia z kwitkiem ("kredyt na gębę", "kredyt łatwobralny"). I nowy bank wskoczył do czołówki największych banków hipotecznych, choć jego kredyty należą do najdroższych na rynku.

Według „Gazety Wyborczej" nowa marka dla niektórych banków jest sposobem na wejście w nową niszę na rynku. Np. bank GE Money, który zdobył już silną pozycję na rynku kredytów gotówkowych i hipotecznych, z nową marką - GEpard - wybrał się na podbój rynku kredytów samochodowych. Komisy związane z siecią GEpard mają się kojarzyć z gwarancją, że auto jest sprawdzone i bez "niespodzianek". Sam kredyt GEpard jest tak naprawdę tylko innym "opakowaniem" zwykłego kredytu GE Money.

Inne banki wprowadzają nowe marki, by nie "psuć" wizerunku tych już istniejących. Np. Citibank kojarzący się z elitarnością i prestiżem już dwa lata temu zaczął rozwijać w Polsce sieć Citifinancial. Amerykański gigant chce mieć w Polsce do końca roku 225 placówek Citifinancial.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)