Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Coraz więcej klientów Volkswagen Bank

0
Podziel się:

Volkswagen Bank Polska utrzymuje pozycję lidera w dziedzinie kredytów samochodowych i odnotowuje stały wzrost liczby zawieranych umów kredytowych.

Rok 2003 przyniósł ożywienie na rynku kredytów samochodowych. Volkswagen Bank Polska w 2003 roku podpisał 24 830 umów kredytowych na zakup samochodów o łącznej wartości 613,5 mln zł, co pozwala mu na kontrolowanie 36 proc. rynku (wg danych „Rzeczpospolitej” z 14.01.2004 r.). Liczba umów podpisanych w 2003 roku przekracza o blisko 20 proc. wynik z 2002 roku, a ich wartość o ponad 13 proc.. Stan umów kredytowych na zakup samochodów zawartych przez bank od początku działalności, tj. od lipca 1998 roku do końca 2003 roku wyniósł 103 568 umowy.

Mimo, że w całym polskim sektorze bankowym udział kredytów zagrożonych w roku 2003 utrzymywał się na poziomie 21,3 proc., to w przypadku Volkswagen Bank Polska spadł z 9,2 proc. w 2002 roku do 8,8 proc. na koniec 2003 roku.

W ramach działalności depozytowej Volkswagen Bank direct prowadził na koniec 2003 roku 25 603 rachunków bankowych, na których klienci zdeponowali 567,8 mln zł. Oznacza to 70 proc. dynamikę wzrostu liczby rachunków w stosunku do roku poprzedniego oraz blisko 45 proc. wzrost zdeponowanych środków. Warto zwrócić uwagę na wysoką średnią środków zgromadzonych na rachunku, wynoszącą ponad 22 000 zł.

Suma bilansowa Banku na koniec 2003 roku wynosiła blisko 1 412 mln zł i była wyższa od stanu na koniec roku poprzedniego o 26 mln zł. Zysk netto, po wzroście o blisko 10%, ukształtował się w 2003 roku na poziomie ponad 34,6 mln zł.

„Rok 2003 był dla Volkswagen Bank Polska rokiem bardzo dobrym. Rynek samochodowy odnotował ożywienie, a Volkswagen Bank Polska pozostaje niekwestionowanym liderem wśród banków samochodowych posiadając 36 proc. udział w rynku kredytów samochodowych. Jednocześnie utrzymaliśmy wysoką jakość portfela kredytowego Banku. Zainteresowaniem klientów cieszyła się również działalność depozytowa banku w postaci Volkswagen Bank direct, czego dowodem jest zwiększenie liczby rachunków oraz ilość zdeponowanych na nich środków. W działalności leasingowej i pośrednictwie ubezpieczeniowym także osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2002. Bardzo dobre wyniki zawdzięczamy w głównej mierze odpowiedniej polityce sprzedaży oraz trafnej polityce zarządzania kosztami własnymi.” - powiedział dr Grzegorz Tracz, prezes zarządu Volkswagen Bank Polska. (TPB)

wiadomości
banki
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)