*Bank Millennium planuje, że na koniec 2009 roku jego ROE netto wzrośnie do 20 proc., a wskaźnik kosztów do dochodów spadnie do 55 proc. - poinformował bank w komunikacie. *
Bank podał, że w obszarze bankowości detalicznej planuje mieć do końca 2009 roku 1,2 mln aktywnych klientów oraz 6 proc. udziału w rynku funduszy inwestycyjnych. W obszarze kredytów detalicznych Bank Millennium planuje osiągnięcie 12 proc. udziału w rynku kredytów hipotecznych pod względem wartości portfela kredytów i 8 proc. udziału w rynku kart kredytowych pod względem liczby kart.
Bank chce mieć 8 proc. udział w rynku kredytów detalicznych. W obszarze bankowości przedsiębiorstw bank planuje pozyskiwać rocznie 1500 nowych klientów z segmentu MŚP. Chce zwiększać przychody netto w bankowości przedsiębiorstw o 20 proc. i planuje osiągnięcie 7 proc. udziału w rynku w sprzedaży leasingu ruchomości.
Bank planuje także zintensyfikować rozwój sieci placówek. Do końca 2009 roku chce otworzyć dodatkowe 100 oddziałów, w stosunku do pierwotnie deklarowanej liczby 160-ciu placówek.
"Zwiększone cele programu ekspansji są rezultatem lepszych od spodziewanych wyników bieżącego programu rozbudowy sieci oddziałów oraz rosnącego potencjału polskiego sektora bankowego" - napisano w komunikacie.