Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Konsolidacje OFE

0
Podziel się:

Pocztylion i Arka-Invesco to nie jedyne fundusze emerytalne planujące fuzję.

Małe fundusze - np. Polsat, Rodzina czy Epoka - nie będą w stanie wygenerować zysków pozwalających na zwrot zainwestowanego kapitału w ciągu najbliższych lat. Są zatem naturalnym celem innych PTE. Jednak nie tylko pozycja danego funduszu jest w takich przypadkach ważna. Trzeba też zwrócić uwagę na akcjonariuszy i ich potencjał finansowy. Hamburg-Mannheimer (OFE Rodzina) posiada wystarczające środki finansowe, aby dokładać nawet przez wiele lat do swojego funduszu. Nietrudno też zauważyć, że Amvescap (Arka-Invesco) jest potentatem na rynku amerykańskim.

Citibank musi podjąć decyzję co zrobić z PTE DOM. Wykupując bowiem pakiet kontrolny Banku Handlowego stał się jednocześnie współwłaścicielem Bankowego OFE. Problem dotyczy także Pioneera, którego spółkę-matkę przejął włoski UniCredito Italiano, posiadający już udziały w Pekao SA (OFE Pekao/Alliance).

Najbardziej łakomym kąskiem na polskim rynku emerytalnym jest jednak OFE Norwich Union. Jest funduszem dość dużym, zaś w związku z fuzją Norwich Union plc. z grupą CGU (Commercial Union) został wystawiony na sprzedaż. Norwich nie zamierza bowiem tracić czasu na próby fuzji OFE Commercial Union z NU - Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi jest przeciwny konsolidacji rynku i na pewno nie zgodziłby się na powstanie giganta posiadającego prawie 3 miliony członków. Wiadomo, że szwajcarski Zurich był zainteresowany OFE NU, ma jednak konkurentów, do których należą także firmy nieobecne jeszcze na polskim rynku emerytalnym i ubezpieczeniowym.

Niezadowolony z wyników akwizycji jest także Winterthur. Rozmawiał już o fuzji z OFE PBK Orzeł. Polityka informacyjna tej firmy nie jest jednak przyjazna Internautom - od ponad roku pod adresem 'www.winterthur.pl' widzimy informację, że serwis jest w trakcie konstrukcji.
http://www.winterthur.pl/

emerytury
wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)