Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Lekka strona, czy aplikacja mobilna?

0
Podziel się:

Bankowość mobilna wkrótce będzie bardziej popularna od internetowej.
Coraz częściej korzystamy z niej nie tylko po to, aby sprawdzić stan konta, ale również zrealizować najważniejsze operacje – zrobić przelew, założyć lokatę, zarządzać swoimi oszczędnościami.

Lekka strona, czy aplikacja mobilna?

Bankowość mobilna wkrótce będzie bardziej popularna od internetowej. Coraz częściej korzystamy z niej nie tylko po to, aby sprawdzić stan konta, ale również zrealizować najważniejsze operacje – zrobić przelew, założyć lokatę, zarządzać swoimi oszczędnościami. Możemy tego dokonać wchodząc zdalnie na stronę internetową banku lub poprzez dedykowaną aplikację. Która z opcji jest wygodniejsza?

Bankowości mobilna daje możliwość szybkiego dostępu do rachunku bankowego nie tylko w dowolnym czasie, ale i miejscu. Obecnie za pomocą telefonu z dostępem do internetu możemy korzystać:

  • ze specjalnej wersji serwisu (strony )bankowości internetowej, która jest przystosowane do urządzeń mobilnych (tzw. strona _ „lite”, „lajt” _),
  • z aplikacji adresowanych do klientów banków, które można ściągnąć i zainstalować na urządzeniu przenośnym.

Czym się różni wersja lite od aplikacji?

Wersje lite stron internetowych banków przygotowane są w celu jak najmniejszego obciążenia łącza internetowego. Elementy graficzne są zredukowane do minimum – nacisk położony jest na szybkie wyświetlanie strony i wygodne poruszanie się po niej.

Ważne!

Bank, na swojej „lekkiej” stronie utrzymuje wysoki poziom funkcjonalności oraz bezpieczeństwa, które w przypadku bankowości pełni ogromną rolę. Dostęp do systemu w tym przypadku odbywa się tak samo jak w przypadku korzystania z bankowości na tradycyjnym komputerze, a więc poprzez login klienta i hasło.

Aplikacje znacznie różnią się od stron bankowych – ich zadaniem jest jak najbardziej uprościć wykonywanie najważniejszych operacji. Nie ma nawet potrzeby pamiętania adresu strony internetowej banku i wpisywania go w oknie przeglądarki (co może nie być łatwe na niewielkich ekranach smartfonów) wystarczy wskazać ikonę aplikacji.

Ważne!

Logowanie za pomocą numeru PIN o różnej długości znaków jest równie popularne co logowanie z użyciem loginu i hasła. Uzycie PINu jest jednak wygodniejsze i dostosowane do specyfiki urządzeń mobilnych. Kilka banków daje możliwość logowania „wężykiem” (nakreślenie na ekranie urządzenia ustalonego i znanego tylko użytkownikowi kształtu).

Wersja lite Aplikacja
Funkcjonalność (zakres operacji możliwych do wykonania na telefonie/tablecie) Zależna przede wszystkim od projektu strony Zazwyczaj wysoka (różna w zależności od banku – banki często umożliwiają dostęp do unikalnych funkcjonalności dzięki wykorzystaniu możliwości urządzenia np.: wykorzystanie aparatu do skanowania kodów QR, geolokalizacja za pomocą modułu GPS, płacenie zbliżeniowe z wykorzystaniem technologii NFC, powiadomienia o zmianach salda w formie notyfikacji
Skalowalność (dostosowanie do wielkości ekranu) Niska – informacje ze strony nie zawsze są czytelne na ekranie urządzenia Wysoka – wyświetlane informacje dostosowują się do wielkości ekranu
Szybkość działania Zależna głownie od prędkości łącza internetowego Zależna od urządzania, oraz prędkości łącza internetowego
Łatwość obsługi Średnia – na urządzeniach z małymi ekranami mogą pojawiać się problemy z wypełnianiem pól formularza, klikaniem w małe pola, większa ilość informacji może utrudniać nawigację Wysoka – ilość dostępnych usług jest ograniczona, ale łatwo dokonać wyboru dzięki prostemu i intuicyjnemu menu, przyciski są duże i kontrastowe, pola formularzy większe niż w przypadku stron internetowych, stosowane są ułatwienia przy logowaniu, niektóre aplikacje umożliwiają komunikację głosową

_ Źródło: Opracowanie własne _

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)