Bonusy świąteczne. Co drugi pracodawca zorganizuje firmową wigilię
47 proc. firm badanych przez Instytut Badawczy Randstad zorganizuje firmową wigilię. To najpopularniejszy świąteczny bonus oferowany przez pracodawców. 34 proc. szykuje premie świąteczne. 16 proc. nie planuje niczego z okazji świąt Bożego Narodzenia.
Na liście popularnych świątecznych bonusów trzecie miejsce zajmują bony podarunkowe - chce je dać pracownikom 26 proc. badanych. 22 proc. przewiduje upominki. Z badania wynika, że 18 proc. firm weźmie udział, wspólnie z pracownikami, w akcjach charytatywnych - podaje "Puls Biznesu".
— Od pięciu lat organizowanie świątecznych spotkań dla pracowników jest niekwestionowanym liderem wśród inicjatyw firm w okresie Bożego Narodzenia. Widzimy też, że od 2017 r. ta praktyka coraz bardziej zyskuje na popularności, podczas gdy inne tracą - mówi Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i HR Consultancy w Randstad Polska.
Najwięcej pracodawców - 37 proc. - raczej postawi na jedną formę świętowania z pracownikami i najczęściej będzie to firmowa wigilia (u 14 proc. ankietowanych) lub przekazanie im premii okolicznościowej (10 proc. odpowiedzi). Dwa bonusy świąteczne deklaruje 22 proc. respondentów, przede wszystkim łącząc przyjęcia z premiami. Zatrudnionych u jednej trzeciej badanych firm czekają trzy bonusy lub więcej.
Firmy - jak wynika z badania - przeznaczyć na jednego pracownika więcej pieniędzy niż przed rokiem. Po ponad 500 zł na osobę wyda 20 proc. pracodawców. To o proc. więcej niż w 2018 roku.
Zobacz: Prezent dla dziecka. Dawać zabawkę czy pieniądze? Ekspert tłumaczy
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl