Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. PRC
|
aktualizacja

Tarcza finansowa. Przedsiębiorcy pytają o osoby współpracujące

2
Podziel się:

Rzecznik MŚP zwrócił się o objaśnienia w zakresie możliwości ubiegania się o subwencję finansową przez przedsiębiorców, zatrudniających wyłącznie pracowników na umowy cywilnoprawne lub tzw. osoby współpracujące.

Tarcza finansowa. Przedsiębiorcy pytają o  osoby współpracujące
(Flickr, Jonathan Brodsky, (CC BY 2.0))

Przedsiębiorcy, zatrudniający pracowników na umowy cywilnoprawne lub tzw. osoby współpracujące mają wątpliwości, czy mogą ubiegać się o subwencje w ramach tarczy finansowej.

Z pomocą przyszedł rzecznik MŚP, który zwrócił się do resortu rozwoju z prośbą o wyjaśnienia tej sprawy.

Odnosząc się do wliczania do liczby pracowników zatrudnionych przez przedsiębiorcę osób współpracujących, ministerstwo wyjaśnia, że przez pracownika rozumie wyłącznie osobę zatrudnioną na podstawie umowy o pracę.

Jednocześnie jako pracowników nie traktuje osoby na na urlopach macierzyńskich, ojcowskich, rodzicielskich, wychowawczych i zatrudnionych w celu przygotowania zawodowego.

"Wobec powyższego, przedsiębiorca może zaliczyć w ramach ogólnej liczby pracowników, ustalanej na potrzeby określenia statusu mikroprzedsiębiorcy albo MŚP, osobę współpracującą zgłoszoną do ubezpieczeń społecznych pod kodem 0511 – pod warunkiem, że osoba ta jest jednocześnie pracownikiem w świetle powyższej definicji" - informuje resort rozwoju.

A co w przypadku osób zatrudnionych na umowy zlecenia? W tek kwestii ministerstwo będzie określało wysokość subwencji w oparciu o wymiar zatrudnienia takiego pracownika.

Zobacz także: Tarcza finansowa do weryfikacji. PFR zapowiada kontrole firm

"(...) Stan zatrudnienia określa się w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy; lub współpracującą z beneficjentem, niezależnie od formy prawnej tej współpracy (w szczególności na podstawie umów cywilnoprawnych, takich jak umowa zlecenia lub umowa o dzieło), która była zgłoszona przez beneficjenta do ubezpieczenia społecznego na dzień ustalania stanu zatrudnienia dla potrzeby określenia maksymalnej wysokości subwencji finansowej przysługującej beneficjentowi" - odpowiada ministerstwo.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
Janusz
4 lata temu
Dlaczego PFR nie uznaje osób na umowę zlecenie które są studentami i nie płacą ZUS ? Oraz dlaczego jest warunek min 1 umowa o pracę a nie mogą być same zlecenia? Czy jest podstawa prawna tego?
mec.
4 lata temu
Osoba współpracująca nie jest zatrudniona. Jak sama nazwa wskazuje. Osoba współpracująca nie ma podpisanej umowy z przedsiębiorcą. Ani umowy z kodeksu pracy ani umowy zlecenia czy o dzieło. Nie można więc określić wysokości wynagrodzenia. Skoro nie ma wynagrodzenia, to nie ma co subsydiować. Rozumowanie przeciwne doprowadzi nas do wniosku, że należą się dopłaty dla wolontariuszy. Temat składek ZUS od osób współpracujących jest tematem odrębnym.