Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Prezes PKP Energetyka: "takiego przedsięwzięcia jeszcze na kolei nie było". Inwestycje wreszcie się rozpędzają

26
Podziel się:

Kolejarze chcą do 2023 r. wydać prawie 67 mld zł na remont torów. Dotąd inwestycje szły opornie, ale to się zaczyna zmieniać. - Widzimy ogromną determinację kolei - mówi money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech.

- Wszystkim nam zależy, by to się udało. To ogromny impuls dla całej gospodarki - mówi money.pl Wojciech Orzech, prezes PKP Energetyka.
- Wszystkim nam zależy, by to się udało. To ogromny impuls dla całej gospodarki - mówi money.pl Wojciech Orzech, prezes PKP Energetyka. (Krzysztof Olszewski/ wp.pl)

Kolejarze chcą do 2023 r. wydać prawie 67 mld zł na remont torów. Dotąd inwestycje szły opornie, ale to się zaczyna zmieniać. - Widzimy ogromną determinację kolei - mówi money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech.

Niemal 67 mld zł na naprawę i modernizację linii to pieniądze, jakich na polskiej kolei jeszcze nie było. Impulsem do opracowania ambitnego planu inwestycyjnego są pieniądze unijne. W różnych programach rozlokowanych jest 10,2 mld euro.

Prawie połowa, bo 5 mld euro jest w programie Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ), 3,5 mln euro w instrumencie finansowym Łącząc Europę (CEF), 1,4 mld euro w programach regionalnych i 300 mln euro w programie Polska Wschodnia. Jeśli polscy kolejarze tych pieniędzy nie wykorzystają, to one po prostu przepadną. Jednak realizacja umów szła bardzo opornie.

Zobacz także: XXVII Forum Ekonomiczne w Krynicy. Redakcja money.pl jest na miejscu:

Potwierdza to w rozmowie z money.pl prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech. Zastrzega jednak, że widać zmiany.

- W ubiegłym roku nasz poprzedni zarząd planował około 550 mln zł przychodów z tytułu Krajowego Programu Kolejowego. Zrealizowaliśmy 150 mln dlatego, że ten rynek był o wiele mniejszy. Ale widzimy, że te projekty się rozpędzają, widzimy determinację kolei - mówi.

Sam program obejmuje ponad 200 projektów. - To jest potężna skala. Przygotowanie tego, skoordynowanie, opracowanie dokumentacji, zakontraktowanie i później realizacja to ogromne przedsięwzięcie. Takiego w historii polskiej kolei jeszcze nie było. Myślę, że uda się to zrealizować, choć nie wiem, jak z perspektywą czasową - tłumaczy.

Jak wskazuje, rynek wykonawczy jest gotowy. Wszystko jednak w rękach kolejarzy. - Wszystkim nam zależy, by to się udało. To jest ogromny impuls dla całej gospodarki, udogodnienie dla podróżnych, dla przewozu towarów. Skorzystają wszyscy - wyjaśnia.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(26)
wrsjh
6 lat temu
Pozdrawiam Białogard ! Jak tam na sekcji. Temat rzeka. "To nie ja panie naczelniku to on"-hahahaaaaaa
jeszcze praco...
7 lat temu
Panie prezesie!!!! tylko kim chcecie tą kasę przerobić. Pozwalnialiście elektryków brygady na pociągu sieciowym pracują w obsadzie niezgodnej z przepisami,elektromonterzy w nocy chodzą i pracują w pojedynkę po czynnych torach, w pojedynkę wykonują czynności łączeniowe na podstacjach Sn,w biurze siedzi związkowiec/czynnik społeczny/ który nie ma pojęcia o robocie i nie potrafi nawet wypisać polecenia na pracę ryzykując życie pracowników .dobrze że dyspozytura to stara i doświadczona kadra i czuwa nad nieukiem.Jakość naszych usług spadła poniżej krytyki.Plan przeglądów dla PLK to jak Himalaje dla inwalidy bez nóg.Na zakup głupiej przysłowiowej żarówki w hurtowni trzeba 4 dni i 10 podpisów.Z taką logistyką i organizacją w dodatku z garstką fachowców to tak jakby z motyką na słońce. Życzę sukcesów
Lucjan
7 lat temu
Będą inwestycje, są pieniądze......kiedy protest kod-u ?
pissdoradca e...
7 lat temu
Trzeba było przekazać kasę ojdrdyr Tadeuszowi , może i lepszych torów by nie było , ale pieniądze byłyby wykorzystane do ostatniego eurocenta .
DB
7 lat temu
Degradacja i rabunkowa gospodarka zachodnich ziem ,infrastruktury kolejowej jest faktem.
...
Następna strona